Ja hoor! het is een auto met karakter dus je moet wel een beetje handig zijn. En onderdelen (specifiek de 4x4 gerelateerde) zijn erg duur. Voor overige onderdelen kun je in de aftermarket redelijk terecht.
Kijk of alles werkt. Met name de 4H en 4L stand. De bak mag er niet uit springen. De difflock achter geeft af en toe problemen maar is eenvoudig gangbaar te maken. De meeste problemen zijn van elektrische aard. De zekeringskast is kwestbaar vanwege vocht. Corne weet er alles van...
Waar je ook moet letten: vind je het een gave bak
Zonder gekheid: er zijn een paar veel voorkomende problemen die redelijk makkelijk te voorkomen zijn:
- Vocht langs het raam loopt naar je zekeringskast => storingen in het electrocircuit;
- Kettingspanner van de distributieketting (daar weet Wim ook wat van);
- Roest bij de instap, de spatborden (binnenkant) en de hoeken van de voorruit.
Qua mechaniek kan de auto eigenlijk niet kapot als je in zijn 4x4 maar niet harder van 35 km/u rijdt en als de sper achter alleen in het terrein gebruikt. Ik sprak in Tunesië een Duitser die al 16 jaar dezelfde bus had. Hij was al 14x daarmee naar Libië geweest. Steeds 4 tot 6 weken de woestijn in. Altijd gewoon door de duinen gereden. Auto heeft hem nooit in de steek gelaten.