Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 179838 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1830 Gepost op: 16-06-2022, 14:12 »
Die lucht stond me ontzettend tegen.Heb stukje gekregen van surinaamse collega.Leuk om dit soort dingen te delen
Kom uit Enschede en daar zag je altijd molukse en indische mensen met pannen eten sjouwen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1831 Gepost op: 28-06-2022, 21:18 »
Net een supershirt gekocht.Als nieuw protectievest.Hopen dat hij langer heel blijft als m.n 2 Leatt vesten.Dit supershirt is gemaakt van Dyneema.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1832 Gepost op: 29-06-2022, 05:30 »
Net een supershirt gekocht.Als nieuw protectievest.Hopen dat hij langer heel blijft als m.n 2 Leatt vesten.Dit supershirt is gemaakt van Dyneema.
Ik hoor graag je bevindingen als je hem binnen hebt.

Ik rij nu zelf zelf met forcefield pro shirt xv/ sport, de voorloper van dit vest.
Het bevalt me heel goed dat de protectie zo dicht tegen je lichaam aan zit en dat je de protectors uit kunt nemen en het shirt dan los kunt wassen.
Maar het materiaal ( mix van polyester en katoen) is net te kwetsbaar voor crash op asvalt met enkel een Crossshirt er over.
En bij mijn eerste shirt xv-pro kreeg ik op een gegeven gaatjes na een aantal keer wassen net of er motten in hadden gezeten, viel helaas niet onder de garantie want was al te oud.
Toen de sport versie aangeschaft iets goedkoper maar dikkere stof minder ademend deze heeft ook een klein gaatje na val op het asvalt maar lijkt de was beurten wel te overleven alleen de stiknaden zijn van hele slechte kwaliteit dus heb ik al een aantal keer moeten repareren.
Deze is echter ook al weer twee jaar oud en na 1/2 jaar dagelijks gebruik begint de stof wel voort zijn dunnere plekken te vertonen dus ben me beetje aan het oriënteren op een opvolger/vervanger.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1833 Gepost op: 29-06-2022, 08:16 »
Net een supershirt gekocht.Als nieuw protectievest.Hopen dat hij langer heel blijft als m.n 2 Leatt vesten.Dit supershirt is gemaakt van Dyneema.


Welke is dat? Mijn inmiddels weer een jaar of 14 oude mesh-jasje begint wat te, euh, krimpen. Bodyprotector met een laagje dyneema er overheen tegen schuiven klinkt eigenlijk wel prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1834 Gepost op: 29-06-2022, 11:05 »
Bedoel je super shield ipv super shirt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1835 Gepost op: 29-06-2022, 12:01 »
Ik ben nederlands ;D Tis een nieuw idee van Adventure spec.€1 gedumpt Als soort aanbetaling (crowdfunding of hoe noem je dat.En nu gebruik van kunnen maken.
Als hij binnen is show ik hem in m.n adams kostuum.https://www.adventurespec.com/blog/tracks-1/the-supershirt-real-world-sizing-66

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1836 Gepost op: 29-06-2022, 19:55 »
Ik ben nederlands ;D Tis een nieuw idee van Adventure spec.€1 gedumpt Als soort aanbetaling (crowdfunding of hoe noem je dat.En nu gebruik van kunnen maken.
Als hij binnen is show ik hem in m.n adams kostuum.https://www.adventurespec.com/blog/tracks-1/the-supershirt-real-world-sizing-66

Idem hierzo, kijken wie hem het eerste binnen heeft Marco.
Gelijk ook maar wat euro’s aan ondergoed en midlayer jasje uitgegeven.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1837 Gepost op: 01-07-2022, 13:24 »
Ikke??










Post Merge: 01-07-2022, 13:26
De stof voelt echt beetje raar glibberig aan
Weet niet of jer erg in gaat zweten hoop van niet.Maar zweet gelukkig niet zo heel snel.Voelt best wel goed aan alleen aantrekken is niet prettig je steekt constant in de zakjes van de protectie dus die zal ik dichtnaaien als ik erbij kan met de naaimachine

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1838 Gepost op: 01-07-2022, 17:56 »
lijkt mij warm...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1839 Gepost op: 01-07-2022, 18:10 »
Ja hij is schat ik minder luchtdoorlatend als de net stof van Leaat maar netstof geeft ook nul bescherming.Dit is van Dyneema uitvinding van DuPont.Super produkt net zovsterk als kevlar aramide

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1840 Gepost op: 01-07-2022, 19:27 »
Nee hoor, Dyneema is 15 keer sterker dan staal, kevlar maar  7 keer  ;D .

Kevlar houdt warmte vast, Dyneema niet, Kevlar is na een na 2 dagen UV licht 25% van zijn sterkte kwijt, Dyneema niet en Dyneema neemt ook geen vocht op en dat doet Kevlar wel.

Volgens mij hebben ze bij Adv Spec er over nagedacht. Het shirt lijkt me ook warm maar het is ontworpen om juist zonder nog een extra jas erover heen gedragen te worden. Dan is hij waarschijnlijk veel koeler dan wat de meeste van ons dragen.

Maar ben benieuwd. Heb hem zelf niet gekocht omdat hij geen uitsparing voor de neckbrace heeft. Misschien toekomstige versies.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1841 Gepost op: 01-07-2022, 20:41 »
De stof voelt echt beetje raar glibberig aan

Dyneema is dan ook een broertje van ordinair kliko-plastic, of het plastic waar AXP & co z'n carterplaten van maakt als je dat beter vind klinken. Kliko's zijn van hoog molecuulgewicht polyethyleen, Dyneema is ultrahoog-molecuulgewicht polyethyleen.

Nee hoor, Dyneema is 15 keer sterker dan staal, kevlar maar  7 keer  ;D .

Per kilo wel ja. Per volume is het een ander verhaal.

Maar ik ben wel benieuwd naar de praktijkervaring. Propje, doe eens crashen voor ons?  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1842 Gepost op: 01-07-2022, 20:58 »
Meen dat dyneema ook gevoelig was voor uv misschien minder als kevlar.Maar ik dek mijn lierkabel altijd goed af van de auto.En crashen doe ik niet meer.Ik rij rustig rond en kijk om me heen en geniet :P Vind het wel een mooi produkt en het geeft ook vertrouwen.Dat scheelt al de helft.En hij is straks gewoon te koop bij AS.Alleen is hij dan iets van €350 :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1843 Gepost op: 01-07-2022, 23:14 »
Hé showmodel, staat je goed 👍.
Hier ook pakket van AS binnen, wel mooi snelle levering zo.
Vooralsnog tevreden met hoe het in de praktijk aanvoelt, volgens hun promo moet de manier van weven van de lagen er ook voor zorgen dat het niet te warm wordt.
Cross shirt er over en toch goed beschermd bij onverhoopte glijpartij (ik val nooit….).
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1844 Gepost op: 02-07-2022, 18:14 »
Zo dan ben ik voorlopig wel weer ff klaar met geld gooien.Nieuw matje omdat de oude cel geploft was.Kussen omdat sea to summit waardeloze troep is waar je de hoofdprijs voor betaald
En zakmesomdat ik tasje nietgoed dicht had en m.n andere zakmes ergens in Spanje langs de TET ligt.En een licht waterfilter als extra luxe bij de motor bagage.