Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374591 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1770 Gepost op: 10-02-2022, 14:17 »
Dat klopt niet helemaal, de ideale allroad staat in mijn garage. In ieder geval vind ik 'm ideaal :}




Da's een riante garage .... al zou ik het niet zo willen noemen  ;D ;)


Voor wat betreft 'ideaal' ... i.d.d. heel persoonlijk, net als de de ideale tent, ideale vrouw, de ideale man,[size=78%] ...[/size]
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1771 Gepost op: 10-02-2022, 19:04 »
ABS is bij mij via dongel uitgeschakeld (achter). Eruit halen (zoals garfield doet) zou ik niet doen omdat ik alles beetje orgineel wil houden, dus liever paar kg meer en dongel. Maar beiden kan.
De KTM 990 is niet modern genoeg om de ABS slim uit te schakelen met een dongle.
Veel mensen maken een schakelaartje in de leiding van de opnemer van het achterwiel maar dan schakelt het hele ABS systeem zichzelf uit.
Zoals ik het gedaan heb, heb ik permanent geen ABS op het achterwiel maar niet meer op het achterwiel.
Wat mij betreft het best bereikbare op de 990.


Ik heb er inmiddels een korte (35 km) proefrit mee gemaakt op asfalt.
Ik kan nu prima rubberstrepen trekken met het achterwiel (niet dat ik dat nou zo graag wil, maar ik heb dus weer 100% zelf controle over de achterrem en daar ging het me om.)
Het ABS systeem geeft geen foutmeldingen.
Ik heb nog niet geprobeerd of het ABS nog gewoon werkt op het voorwiel, dat doe ik liever even in een rustigere setting dan 'even snel in de lunchpauze' en ook liever niet op asfalt.
Maar omdat er verder niets veranderd is (de computer ziet het achterwiel gewoon nog steeds) en er geen foutmeldingen zijn, verwacht ik dat het gewoon werkt.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1772 Gepost op: 14-02-2022, 08:38 »
Even nog als 'closure' van mijn ABS-verhaal hierboven: ik heb gisteren op de Veluwe uitgebreid de ABS beproefd.
Hij werkt precies zoals ik had bedacht: alleen op het voorwiel, niet (meer) op het achterwiel.
Permanent dus.
Voor mij het beste compromis dat op een 990 mogelijk is.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1773 Gepost op: 23-05-2022, 15:16 »
SV650 allroad
ik heb op internet een aantal versies gezien van de Suzuki sv 650 als allroad, dit bracht mij op het idee om een sv 650 te gebruiken als basis.
de motor is door de tijd een aantal keer veranderd, naar mijn idee is hij nu klaar
ik heb foto's geupload maar ik zie ze niet in het bericht, dus nu de ,iinks.
https://www.dropbox.com/s/dh4diuzdfu8cksc/sv%206501.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/yhl6cyo6n0r6s4a/sv%20650.j2pg.jpg?dl=0
op dit moment is volgens mij het eindresultaat bereikt na vele varianties die ik had gemaakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1774 Gepost op: 23-05-2022, 15:36 »
Waar heb je ze geüpload? En hoe probeer je ze in het bericht te zetten?

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1775 Gepost op: 23-05-2022, 15:47 »
via upload foto mggbb, url toegevoegd bij eerdere bericht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1776 Gepost op: 24-05-2022, 07:45 »
Dat is een stoer ding met een heerlijk blokje!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1777 Gepost op: 24-05-2022, 08:38 »



Als je  ‘www.dropbox.com’ in het linkadres vervangt door ‘dl.dropboxusercontent.com’ en dat dan gebruikt icm de ‘foto’-button uit het edit-menu, kan je de foto’s zichtbaar maken in je post


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1778 Gepost op: 24-05-2022, 21:08 »
SV650 allroad
ik heb op internet een aantal versies gezien van de Suzuki sv 650 als allroad, dit bracht mij op het idee om een sv 650 te gebruiken als basis.
de motor is door de tijd een aantal keer veranderd, naar mijn idee is hij nu klaar


Vet ding!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1779 Gepost op: 25-05-2022, 17:17 »
Cool ding!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1780 Gepost op: 25-06-2022, 22:35 »

Als de prijs er ook toe doet dan is dit een goede kanshebber
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1781 Gepost op: 26-06-2022, 13:43 »
Alleen wordt die niet in Nederland geleverd… :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1782 Gepost op: 23-07-2022, 23:41 »
De Tuareg weegt bijna niets, heeft een middenbok en kan tijdens het rijden de ABS van het achterwiel afhalen of zelfs beiden. Tractiecontrole in 4 niveaus plus uit, motorrem in 5 standen, slipperclutch en lekker pittig onderin! Hij start ook gewoon in zijn 1e versnelling mits je de koppeling in hebt. Erf fijn!  Enige nadeel is dat hij geen los subframe heeft, dus ewheeliefoutje en goeie kans op een total loss!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1783 Gepost op: 24-07-2022, 10:03 »
'drooggewicht van slechts 187 kg'



Die waait i.i.g. niet snel weg 🤣🤣
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1784 Gepost op: 24-07-2022, 10:12 »
187 kg ... mooi tussen mijn 990 en 250 in ...
En dat meteen starten: daar heb ik me op de 990 al een paar keer gruwelijk aan geërgerd: je moet na aanzetten van het contact verplicht een paar seconden wachten voor je de startknop indrukt.
Nou ik kan je vertellen dat als je eerst 33 jaar op motoren hebt gereden waarbij dat niet hoeft, deze instinctmatige handeling toch heel moeilijk af te leren is ...
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.