ABS is bij mij via dongel uitgeschakeld (achter). Eruit halen (zoals garfield doet) zou ik niet doen omdat ik alles beetje orgineel wil houden, dus liever paar kg meer en dongel. Maar beiden kan.
De KTM 990 is niet modern genoeg om de ABS slim uit te schakelen met een dongle.
Veel mensen maken een schakelaartje in de leiding van de opnemer van het achterwiel maar dan schakelt het hele ABS systeem zichzelf uit.
Zoals ik het gedaan heb, heb ik permanent geen ABS op het achterwiel maar niet meer op het achterwiel.
Wat mij betreft het best bereikbare op de 990.
Ik heb er inmiddels een korte (35 km) proefrit mee gemaakt op asfalt.
Ik kan nu prima rubberstrepen trekken met het achterwiel (niet dat ik dat nou zo graag wil, maar ik heb dus weer 100% zelf controle over de achterrem en daar ging het me om.)
Het ABS systeem geeft geen foutmeldingen.
Ik heb nog niet geprobeerd of het ABS nog gewoon werkt op het voorwiel, dat doe ik liever even in een rustigere setting dan 'even snel in de lunchpauze' en ook liever niet op asfalt.
Maar omdat er verder niets veranderd is (de computer ziet het achterwiel gewoon nog steeds) en er geen foutmeldingen zijn, verwacht ik dat het gewoon werkt.