Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale 1-Persoonstent  (gelezen 99631 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #165 Gepost op: 17-01-2015, 00:08 »
Ze zijn alleen best groot om mee te nemen op de motor, toch?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #166 Gepost op: 17-01-2015, 00:47 »
Ze zijn alleen best groot om mee te nemen op de motor, toch?

De normale 2 persoons (lees ruime 1 persoons) werptent van Quechua is niet breder dan een stuur en plant je gewoon bovenop je bagage. Met duo wordt het lastig want de schijf is idd vrij groot, heftig offroad ook omdat je niet ver naar achteren kan maar dat hangt van je bagage-setup af. Ik had hem op de topkoffer, extra ogen op het deksel en spanbantjes. 5 van de 6 barreltrippers hebben er 1 en zijn aardig tevreden. Ik heb inmiddels een quickhiker2 (oude 2seconds air is naar medereiziger gegaan)ivm  gewicht en pakmaat bij de MS1000 maar voor een gewone motorvakantie voldeed de 2seconds II Air (grotere pakmaat dan normale 2prs) prima.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #167 Gepost op: 17-01-2015, 03:07 »
Zegt ook iets over de kwaliteit als ze gebruikt worden in de zwaarste rally ter wereld:

http://sport24.lefigaro.fr/var/plain_site/storage/images/auto-moto/rallye/diaporamas/dakar-2009/le-bivouac-du-dakar/4152666-1-fre-FR/le-bivouac-du-dakar_full_diapos_large.jpg
Franse organisatie, franse tentjes. zegt volgens mij weinig over de kwaliteit meer over het opzet gemak en waar het allemaal vandaan komt. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #168 Gepost op: 17-01-2015, 08:20 »
Franse organisatie, franse tentjes. zegt volgens mij weinig over de kwaliteit meer over het opzet gemak en waar het allemaal vandaan komt. ;D

Moest het een duitse organisatie zijn, we zagen duitse tenten, dat is wel juist.

Maar moesten ze zo slecht zijn ze zouden toch niet zo massaal gebruikt worden...

Heb trouwens ook al duitsers met zo een tentje gezien haha...

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #169 Gepost op: 17-01-2015, 13:39 »
Franse organisatie, franse tentjes. zegt volgens mij weinig over de kwaliteit meer over het opzet gemak en waar het allemaal vandaan komt. ;D

Los van het feit dat ze uitklappen als je ze weggooit, worden die ook gewoon als wegwerptentjes gebruikt
ARM facebook HIER

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #170 Gepost op: 05-08-2015, 05:10 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #171 Gepost op: 05-08-2015, 17:46 »
Heb afgelopen rally in zo'n Quecha air geslapen. Fijne ruime tent. Maar na de Dakar waren er wel wat ritsen kapot. Maar misschien zegt dat meer iets over de ex bewoners dan de kwaliteit. Voor op de motor lijkt me hij niet geschikt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #172 Gepost op: 13-08-2015, 12:40 »
Ritsen gaan bij tenten kapot als ze onder spanning staan en dat is een beetje het idee van zon uitgooi tentje. Daarbij helpt waarschijnlijk inderdaad niet netjes ermee om gaan niet zo goed :P
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 223
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #173 Gepost op: 17-08-2015, 22:26 »
heb mij onlangs deze aangeschaft,

de nordkap LITE (versie 1)

pakmaat 36cm breed op een rolletje van 20cm diameter,
heel compact
helaas nog niet gebruikt, dus nog geen ervaring:

http://www.rad.eu/nl/c/p/12920-rad-nordkap-lite-.htm#productinfo


effe korte review na een paar reisjes en weekendjes:

heel compacte tent om op de motor mee te nemen,
lichtgewicht
binnentent kan permanent aan buitentent vastgemaakt worden, ook bij het opbergen, dus zeer snel opstellen  door de 2 tentstokken in te schuiven en op te spannen en klaar.
zeer snel droog
waterdicht

enig nadeel, de tentstokken uit glasvezel plooiden teveel en braken, deze zijn nu vervangen door alu stokken.
tentharingen vervangen door T-kepernagels

Goedkoop en zeer tevreden van.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #174 Gepost op: 17-08-2015, 22:50 »
Zou zelf voor deze gaan :
http://www.khyam.nl/detail.asp?p=363&product=Makalu%20200

Tenten waar haringen voor nodig zijn vallen bij mij zowiezo af.
Vond Lidl tentverhuur ook ideaal.
Voor vakantie kopen, na vakantie stuk inleveren en geld weer terug.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #175 Gepost op: 17-08-2015, 23:19 »
Ritsen gaan bij tenten kapot als ze onder spanning staan en dat is een beetje het idee van zon uitgooi tentje. Daarbij helpt waarschijnlijk inderdaad niet netjes ermee om gaan niet zo goed
De quecha's 2seconds gaan in mijn reis groepje nu al zo'n 5 jaar mee (2 zijn 6 jaar en 2 zijn 4jaar oud). Ongeveer 6 weken iedere dag in en uitpakken. Die van mij een week of 11 gebruikt en is naar de volgende eigenaar sinds ik een quickhiker 2 heb
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #176 Gepost op: 26-02-2016, 14:46 »
Zou zelf voor deze gaan :
http://www.khyam.nl/detail.asp?p=363&product=Makalu%20200

Tenten waar haringen voor nodig zijn vallen bij mij zowiezo af.
Vond Lidl tentverhuur ook ideaal.
Voor vakantie kopen, na vakantie stuk inleveren en geld weer terug.

waarom geen haringen? deze is 3.4kg, best zwaar.
tip van mij, gebaseerd op ervaring, de coleman kraz1.
1.5kg en goed waterdicht.
knallen, met die ballen

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: De Ideale 1-Persoonstent
« Reactie #177 Gepost op: 04-03-2016, 14:22 »
De ideale 'bikers' (1 persoons) tent?

Ik denk dat'ie toch aan een paar dingen moet voldoen:
- een binnentent (tegen dat hinderlijke gedrup 's morgens)
- genoeg ruimte voor je bagage (dus je helm, en bagagerol/koffers/tassen)
- een redelijke hoogte (zodat je je ook droog kunt omkleden)
- makkelijk mee te nemen op de motor (dus geen grote schijf die als een vlieger werkt; trust me, I've been there...)
- snel op te zetten en af te breken

Vooral dat laatste; ik was altijd de laatste tijdens weekendjes weg. Iedereen had de tent al staan en hing al aan de bar, terwijl ik nog lag te kl#ten met de buitentent op een nette manier over m'n binnentent te draperen... En zondagmorgens stond ook altijd iedereen op me te wachten.

Dus op zoek naar een goed alternatief, want het principe van de werp-tent is helemaal zo gek nog niet; alles in één, en supersnel staan. Nu heb ik een beetje een 'tent-fetish' (variërend van een werp-tentje tot een feesttent van 10 x 5 en alles er tussenin..) én ik heb een (motorgerelateerde) webshop. Dat kun je dus prima combineren. De ervaringen en de eisen die ik heb, vul ik in met de spullen die ik aanbied. Zo ook met tentjes; de paraplutenten.
De Ash-2 is in mijn ogen dé ideale 1(2) persoonstent. Heeft alles; binnen- & buitentent in 1 pakket, genoeg ruimte en een behapbare pakmaat.
(Oh....en hij staat in <1 minuut.......proost!)

Ik denk een goed alternatie (of opvolger, wat je wilt) voor de werp-tentjes. Mocht je'm eens in levende lijve willen zien (en kijken of dat een beetje klopt van de ene minuut); ik neem er eentje mee naar de Motormarkt in Hardenberg op 26-3.



I don't know shit, but I recognize shit when I see it...

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
knallen, met die ballen

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain