Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: elektrisch off the road..  (gelezen 3614 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
elektrisch off the road..
« Gepost op: 10-02-2022, 20:17 »
ik was laatst, zoals je wel eens doet, beetje aan t rondkijken op t web,
kreeg ik een "ONGELOVELIJKE" aanbieding voor mn neus van een bedrijf wat de segway X260 aanbied voor $60.-
EN gratis wereldwijde verzending..


nou ben ik wel blond..
maar niet zo blond (net niet..)


maar wel verder eens kijken wat er verder qua elektrische motorisering in de enduro sfeer te vinden is..
en ik kwam bij de stark varg,
ik dacht dat dit zweeds was voor sterk werk...


maar dat belooft dus 80 pkaas, bij 110 kilo
prijzen vanaf ik dacht 12d euros..


https://starkfuture.com/nl-NL
ziet er best gelikt uit,
ik meteen een mail sturen of er ook "road-legal" fietsen mogelijk waren, maar daar wordt aan gewerkt...


misschien tijd voor een elektrisch draadje??


🤔
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2022, 21:34 »
Negen-honderd-acht-en-dertig Nm koppel op het achterwiel !
En, dat is nou eenmaal het kenmerk van een electromotor: bij elk toerental !


De motor ziet er verder inderdaad wel kek uit.


Ik heb niks met al die electronica (heb al een hekel aan het grote TFT scherm in mijn lease-auto) maar de rijbeleving schijnt toch echt wel gaaf te zijn.
En je schijnt ook wel te wennen aan het ontbreken van een leuk uitlaatgeluid.


Hoe dan ook, verbrandingsmotoren gaan eruit en electro heeft de toekomst, zoveel is me wel duidelijk.


Het is een kwestie van tijd voor de accutechniek zich zo heeft ontwikkeld dat je een fatsoenlijke actieradius hebt en dat je slechts enkele minuten nodig hebt om te laden.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2022, 21:47 »
Hoe kan je nu wennen om zonder broem motor te rijden?Dat is 80% van de motorbeleving.Sorry ik stem tegen.En ik hoef er waarschijnlijk ook niet aan te wennen.De stinkbrommers houden het nog wel 15 jr vol tegen die tijd.Hang ik wel achter een electrische rollator.of op waterstof o nee dat is ook al niet efficiënt.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2022, 21:56 »
Juist in NL lijkt me het ideaal, deel van de overlast is dan weg. Maar je moet wel een Brabo kunnen rijden natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2022, 21:57 »
I know, I know.
Ik ben er ook nog niet klaar voor.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat sleutelen voor mij de helft van het motorplezier is.
En dat verdwijnt dus ook met die rijdende accu's ...


En ja, het zal nog wel even duren maar het komt wel.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2022, 21:59 »
Juist in NL lijkt me het ideaal, deel van de overlast is dan weg. Maar je moet wel een Brabo kunnen rijden natuurlijk.


ik heb geen overlast ;D

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2022, 23:25 »
dat is ook juist mijn ding ook...
lekker "stinken" knallen..
maar het lijkt onomkeerbaar..


ik ga eerst mijn WR oprijden...
dan kijk ik wel..


accu is idd wel een dingetje..
maar de stats van deze brommer, of zoeffert, zijn wel erg interessant...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2022, 01:18 »
Gezien de specs lijkt het me vaporware. Zelfs marktleider Zero komt niet in de buurt. Bestellen op eigen risico...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2022, 07:25 »
Hoe kan je nu wennen om zonder broem motor te rijden?Dat is 80% van de motorbeleving.Sorry ik stem tegen.En ik hoef er waarschijnlijk ook niet aan te wennen.De stinkbrommers houden het nog wel 15 jr vol tegen die tijd.Hang ik wel achter een electrische rollator.of op waterstof o nee dat is ook al niet efficiënt.

Ik stem voor. Ik rij geen motor vanwege de broem maar vanwege het rijden.  Motorrijden met alleen maar de wind in je oren is tien keer leuker dan het lawaai van een motor. je kan ook in de trein gaan zitten met een koptelefoon en broem broem doen als dat 80% van het motorrijden is.

Kan niet wachten totdat we serieus elektrisch offroad kunnen rijden. Is de redding van de sport.

Die broem waar veel motorrijders het over hebben, heb je op een elektrische motor namelijk ook.

Ik mocht een paar van die dingen testen waaronder die Harley Livewire. Als je daar de gashendel opentrekt hoor je het gieren van zo'n elektrische motor. Dat gaf mij het zelfde dikke pik gevoel als broem uit de uitlaat maar dan zonder dat het lawaai alles overheerst.

En dan is er nog het lineaire raketmotor karakter van een elektrische motor. Echt geweldig.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2022, 07:34 »
Die varg is idd erg gaaf.




Ik zit daar wel serieus naar te kijken. Mijn enduro rondje is 100km en die keren dat ik verder ga pak ik mijn fosiele 950SE wel. Tot nu toe blijft mijn 570 is doen, als die op is.....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2022, 07:48 »
Vind ‘n ook wel gaaf, is wel serieus aandacht aan besteed aan details bij ontwikkeling.
Vraag me alleen af of deze wel de straat op mag (je kan er zelf lampen en zo op knutselen maar dat is nog geen goedkeuring door de RDW?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2022, 08:39 »
Elektrisch? Ik moest er eerst ook niets van weten.
Sinds een maand heb ik nu een elektrische auto (voornamelijk om de kostenbesparing).Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik er toch zo veel plezier aan heb om er mee te rijden. Het koppel en de acceleratie die je krijgt als je het gaspedaal (eh potmeter ;D ) intrapt hebt is echt leuk. Ik pak nu altijd de linker baan bij de stoplichten. Terwijl hij maar 66kW (89pk) heeft toch een koppel van 220 Nm (wat dan wel constant aanspreekbaar is). Nu heb ik maar een Renault Zoë, waar je al achterin de stoel gedrukt wordt, laat staan wat de auto's met meer vermogen doen.

Ik kan me voorstellen dat je bij deze motoren echt bang wordt van de acceleratie die ze hebben, dat moet echt wel een kick geven, wat het verlangen naar een brandstof motor misschien wel compenseert.
Ik sta er wel voor open, alleen voordat er een adventure bestaat met dezelfde rijkweidte als de XT660Z (400-450km)?? dat zal wel even duren. Maar een cross manche duurt toch maar 15min.

Het gaat harder dan je denkt
/https://www.fimexplorer.com/
Lijkt ook iets nederlands aan mee te doen.
https://eleo.tech/news/emx-powertrain-joins-the-fim-e-xplorer-world-cup-as-a-manufacturer
https://www.emx-powertrain.com/news
Het gaat hoe dan ook gebeuren, of elektrisch uiteindelijk het beste is weet ik niet, maar de ontwikkeling gaat maximaal doorik ben benieuwd!!
Gr. Roel

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2022, 09:45 »
Vind ‘n ook wel gaaf, is wel serieus aandacht aan besteed aan details bij ontwikkeling.
Vraag me alleen af of deze wel de straat op mag (je kan er zelf lampen en zo op knutselen maar dat is nog geen goedkeuring door de RDW?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


ik had hier om gevraagd in een mail,
zijn ze mee bezig, maar de komende twee jaar (waarschijnlijk) nog niet..
 :-[


edit,
ik denk dat t ook (vooral) met de CE normering te maken heeft..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2022, 10:09 »
Denken jullie nu echt dat elektrische rijden dan toegelaten gaat worden op de offroad paden waar wij nu geweigerd worden of waar het steeds moeilijker word? Daar geloof ik er niet in, heeft niets met overlast of dieren te maken, het moet en zal helemaal voor de groenen blijven of worden.


Voor mij geen probleem, ze zullen er zeker bij komen en is best een leuk ding dat voor velen en pluspunt heeft.
Zelf ben ik er nog niet voor gewonnen, ik weiger zelfs met een elektrische grasmaaier te werken, niets gezelliger dan de tweetakt geur tijdens het werken.  :D :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2022, 10:19 »
Als ik wind wil horen ga ik gewoon weer kitebuggyen.Dat geeft meer kick (snelheidsbeleving)als met de motor.Heb niet voor niks na 1 jr m.n Stromer weer verkocht 45 km is gewoon traag.
En ik kan het wel overbruggen met benzine dus ik blijf tegen.En dat het in opkomst zeker maar dat vindt ik prima.Ben ook blij met m.n nwe zonnepanelen op huis.Maar niet op de motor.Zoals Niek aangeeft stukje rund hause snap ik.Alhoewel als je electra. Voluit benut gaat de accu wel heel snel.Ik rij zelden rond huis en gebruik het puur voor vakantie.En in Ned. eens de brabo.
Daarom bewaar je tweetakt die worden goud waard alleen moet je in 2035 ontheffing vragen bij de burgemeester om te starten.



Wat ikwelkud vindt dat die letters telkens verspringen van groot naar klein

Post Merge: 11-02-2022, 12:43
Celsa je bent een mileubarbaar ;D Ik geniet ook nog steeds van m.n 2 takt kettingzagen.Draai ze tegenwoordig wel op Aspen dus eigenlijk ben ik gewoon goed bezig.