Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Starten met Rally rijden - eerste aankopen  (gelezen 2870 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #15 Gepost op: 08-01-2023, 09:12 »
Grappig, dit ontwerp net op het moment dat ik voor zelfde doel een 525 heb gekocht.


Mag ik vragen waar je die Meca achtertank hebt gevonden?
Voor mijn Husaberg zijn er een paar nuttige Facebookgroepen waar regelmatig spullen worden aangeboden die schaars zijn. De achtertanks worden zelfs opnieuw geproduceerd.

Wellicht dat er voor jullie motoren ook zulke groepen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #16 Gepost op: 08-01-2023, 13:55 »
Moet me toch maar eens aanmelden voor facebook.
Leuk idee dat ze die tanks al maken voor de Husa.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #17 Gepost op: 08-01-2023, 21:39 »
Begrijpe niet verkeerd hoor, bedoel het meer inspirerend wat ik zeg.

Welke rally hebben jullie in het hoofd met meca achter tanks etc? Dat is allemaal niet nodig, maak het niet te moeilijk. Zelfs een Touareg rally red je met 200km range, en dat hoeft ook niet eens alle dagen.


Oh ik heb al meer berichten van je voorbij zien komen, je bent gewoon direct niks mis mee. Klopt het trouwens dat ik voor mijn 950 ook een koppelingskorf bij je gekocht heb nadat ik die van mijzelf stuk vonkverspaand had?


Welke rally; Breslau staat nu boven aan de lijst. Ziet er goed georganiseerd uit en is haalbaar met auto + aanhanger of busje. Dinaric heb ik al een 2 jaar gevolgd ziet er ook leuk uit + grote fan van Kroatië. Centraal bivak is wel een pré, daarbij moet het inschrijfgeld in balans zijn met het aantal rij-dagen.


Achtertank is 5L dus relatief klein maar wel nodig bovenop de 9L standaard tank om een beetje actieradius te hebben. Daarbij heb ik liever de extra liters achterop dan op m’n voorkant (denk ik).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #18 Gepost op: 08-01-2023, 22:12 »
Achtertank is 5L dus relatief klein maar wel nodig bovenop de 9L standaard tank om een beetje actieradius te hebben. Daarbij heb ik liever de extra liters achterop dan op m’n voorkant (denk ik).
ik denk het niet :D  Met 13l tank kom je al ruim over de 200km heen, veel makkelijker dan 2 tanks en ik denk ook goedkoper, moet toch redelijk makkelijk te vinden zijn. Let bij aanschaf van een (tweede hands) 13l tank ook op het zadel, soms moet je ook een ander zadel erbij hebben (zadek interfaced op de tank).
Qua gewicht ga je dat echt niet merken (gewoon zo snel mogelijk doen, ben je aan die 13l gewent  :) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #19 Gepost op: 09-01-2023, 09:00 »
Beetje blijven rijden met de 950 wordt die 520 ook alleen maar lichter van

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #20 Gepost op: 09-01-2023, 11:37 »
Lang verhaal kort....
- tank op de kop getikt; Meca’system 5L -> passend maken, aansluiten + plastic aanpassen (Föhn + wat dwang?)

https://ibb.co/C961ryC
https://ibb.co/K6VQVqK



Die tank heeft in ieder geval al de nodige rally ervaring (o.a. Rally Albanie), komt helemaal goed  :D  Mooi om te zien dat die spullen uiteindelijk weer goed terecht komen (via omzwervingen)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #21 Gepost op: 09-01-2023, 11:53 »
Bedoeling is om begin mei de raid de l'amitié 2023 te rijden. Daarbij is een actieradius nodig van 250km. Gaat alleen op een 13L niet lukken.


De 525 lijkt wel iets andere filterbak te hebben. Loopt naar buiten het subframe.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2023, 08:25 »
Ik heb nog een balhoofdsteun met gewei liggen en een Touratech roadbook mocht er interesse zijn.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2023, 10:13 »
Zojuist ook nog een RNS op de kop getikt met alles erop en eraan. Is origineel bij een CRF1000 geleverd maar het verschil schijnt 'm dan in de voeding te zitten.


Vraagje, aangezien ik met een tripmeter op mijn IMO en op de RNS ga werken; worden dit 2 aparte wielsensoren (links en rechts). Lijkt mij wel logisch maar aangezien hier een bak met ervaring zit?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2023, 13:27 »
theoretisch zou je de kabel van 1 sensor kunnen splitsen, maar dat wordt wel een hoop hobby-werk - vraag is hoe reliable je dan de kabel krijgt .. Ik zou voor 2 gaan, beetje redundancy lijkt me niet verkeerd.
Je zou uit kunnen komen met 1 magneet in het wiel en twee sensoren ergens op de voorvork zetten, of idd 2 magneten, net waar je plek kan vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2023, 07:45 »
Ik vind het overdreven om met 2 tripmeters te gaan rijden. Mocht er een sensor of kabel kapot gaan dan rij je de dag uit door anderen te volgen of alleen op de plaatjes te rijden en vervangt de sensor/kabel 's avonds. Maar ik vind een balhoofdsteun ook overdreven dus misschien ben ik niet representatief  ;D . Als je 2 meters gebruikt moeten deze ook onafhankelijk van elkaar zijn.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2023, 09:56 »
2 is inderdaad een beetje veel zolang je geen gekke woestijnrally's gaat doen, had de RNS XL3 (africa twin editie) al een tijdje op het oog aangezien deze massaal gedumpt worden op ebay en wel alle functionaliteiten van een XL3 erop zitten. Deze wordt primair als trip gebruikt, de IMO meer als dashboard ipv de standaard fietscomputer. Die zal dan ook aangesloten blijven in enduro-trim.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2023, 09:57 »
Waar ikzo beniewd naar ben welke connectors en bedrading gebruik je voor dit Rally spul?
Mirjam pol had ook weer ellende met roadbook deze week.
Ikzelf stop ook veel tijd in de bedrading van m.n motor.
Juist omdat ik er zo.n hekel aan heb als het storing geeft of kapot gaat onderweg

Post Merge: 12-01-2023, 10:01
Ff gezocht op RNS.
Zit dit tellertje dan standaard op een model van Honda?
De connector lijkt op GX16.


Gebruik ze al wel in de auto daar heb je wat meer ruimte.
Ik wil niet met toren rijden en dan is de ruimte beperk achter de koplamp.



€ 0,24  25%OFF | 5/8 "GX16 Aviation Ronde Connector 2Pin3pin4pin 5pin6pin7pin8pin9pin10pin Male & Female Diameter 16Mm L73 RS765 DF16 M16
https://a.aliexpress.com/_EvilCmv

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2023, 12:37 »
Waar ikzo beniewd naar ben welke connectors en bedrading gebruik je voor dit Rally spul?
Mirjam pol had ook weer ellende met roadbook deze week.
Ikzelf stop ook veel tijd in de bedrading van m.n motor.
Juist omdat ik er zo.n hekel aan heb als het storing geeft of kapot gaat onderweg

Post Merge: 12-01-2023, 10:01

Ff gezocht op RNS.
Zit dit tellertje dan standaard op een model van Honda?
De connector lijkt op GX16.


Gebruik ze al wel in de auto daar heb je wat meer ruimte.
Ik wil niet met toren rijden en dan is de ruimte beperk achter de koplamp.



€ 0,24  25%OFF | 5/8 "GX16 Aviation Ronde Connector 2Pin3pin4pin 5pin6pin7pin8pin9pin10pin Male & Female Diameter 16Mm L73 RS765 DF16 M16
https://a.aliexpress.com/_EvilCmv


Ik besteed veel aandacht aan de elektra straks. Wil alles even nalopen en sowieso even beoordelen qua waterdichtheid. Zit hier op t werk in de assemblage van machines voor de voedingsmiddelindustrie dus opties te over + de mogelijkheid om alles genoeg reserve te hebben.

RNS XL3 africa twin editie is ooit als stunt bij de eerste x modellen per land geleverd, maar dan wel alleen bij de crf1000(cc/kg?) Africa Twin. Nu weet menigeen inderdaad niet wat ie er me aan moet en verkoopt het als nieuw. Qua stekkers is het verschil dat deze plug and play is voor de kabelboom van de AT.. niks wat een kniptang niet op kan lossen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Starten met Rally rijden - eerste aankopen
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2023, 12:01 »
member


Weet jij toevallig nog of het achter tankje volledig ingeveerd boven de ketting blijft of dat deze er links langsheen schuift?