Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 376889 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 448
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1755 Gepost op: 10-12-2021, 13:38 »
is niet de ideale allroad voor mij maar zou er wel hebberig van worden,
mooie motor, vering ziet er ook goed uit, nu nog naar de woestijn kunnen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1756 Gepost op: 10-12-2021, 13:59 »
Weet niet hoe het zal rijden.Maar mij teveel tupperware starwars achtige uitstraling.Of komt het door dat maffe poppetje erop in z.n witte Boet van Dulmen pakkie?O nee hij heette anders  :D

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1757 Gepost op: 10-12-2021, 14:32 »
leuke brommer,
ben geen ducati rijder,


ben wel weer benieuwd wat dit mag gaan kosten..
€20k +?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2322
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1758 Gepost op: 10-12-2021, 14:32 »
Een Ducati Ténéré, leuk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1759 Gepost op: 10-12-2021, 15:16 »
Het wordt straks over 5- 10 jaar e-mountainbike om door de woestijn te crossen of te Tetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 625
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1760 Gepost op: 10-12-2021, 16:58 »
Ik vind hem er wel echt gaaf uitzien. Ben wel benieuwd hoe hij rijdt.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1761 Gepost op: 03-02-2022, 10:49 »
Na véél nadenken en lijstjes maken met specs zoals zadelhoogte en rijklaar gewicht en 2dehands prijzen, ga ik me binnenkort toch gewoon de door bijna iedereen onderschatte XT660R kopen.
Yamaha: dus betrouwbaar
Yamaha: dus over heel de wereld bekend (voor mocht ik eens op wereldreis gaan) dus overal gemakkelijk onderdelen te vinden
stalen buizenframe, wat zoveel gemakkelijker te lassen valt mocht er tijdens de wereldreis iets aan het scheuren gaan
Yamaha: dealer zit hier op tien minuten vandaan, altijd handig
moderne motor: dus zuinig en autostradesnelheden mogelijk metweinig tot geen trillingen
lief motorkarakter: dus aan het motorblok gaat het niet liggen als je last krijgt van "het rode waas"
injectie: geen kortademig motorblok boven de zoveel duizend meter
zithoogte die niet bizar hoog is, dus gemakkelijk met de voetjes aan de grond in shitty conditions
weinig plastiek en die is behoorlijk crashproof
goeie pakezel
megaveel upgrades mogelijk via off-the-road.de, mocht ik daartoe nood hebben


Een reactie van alweer een paar jaar geleden. Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen? Ik zoek iets betaalbaars om in de winter mee te kunnen blubberen ipv mijn GSA, maar geen superlichte enduro. Ik begrijp dat de zit hoogte niet heel hoog is, dat maakt de motor wellicht ook geschikt voor mijn wederhelft, maar ik moet zelf met mijn 1m93 natuurlijk niet met mijn knieen over mijn oren gevouwen zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1762 Gepost op: 10-02-2022, 09:30 »
Hele fijne motor, maar wel zo zwaar dat je afvraagt of het frame vol lood gegoten is. rijd makkelijk, maar op z'n kant is die zwaarder dan je GS om recht te zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
De Ideale Allroad
« Reactie #1763 Gepost op: 10-02-2022, 09:46 »


Kan slotje op deze discussie na al die jaren want de ideale allroad staat nu bij mij thuis
Of werkt dat toch niet zo?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1764 Gepost op: 10-02-2022, 10:21 »
Ja hoor zo werkt het.Wel een beetje topzwaar op de kop.De kleuren zijn maar zozo.Kentekenplaat staat wel een beetje onder een vreemde hoek?Of is dat gezichtsbedrog.?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2078
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1765 Gepost op: 10-02-2022, 10:31 »
Nee zo werkt het natuurlijk niet. Want, hoe mooi die 701 ook is, en hoe dicht hij ook tegen het ideaal aan zit, hij is het net niet .... want:
  • geen twee cilinder (een 1 cilinder trilt)
  • geen carburateurs (injectie is te ingewikkeld)
  • wel ABS (zit alleen maar in de weg)
  • te veel plastic (kan kapot)
  • kleur is te wit
  • ...
... zo genoeg voer voor dezelfde discussies nog een keertje en om dit draadje nog even open te houden  :D .


Bovendien staat de ideale allroad bij mij in de schuur, dus kan die niet bij jou staan  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1766 Gepost op: 10-02-2022, 11:35 »
Dat klopt niet helemaal, de ideale allroad staat in mijn garage. In ieder geval vind ik 'm ideaal :}

2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1767 Gepost op: 10-02-2022, 11:47 »
En dat is het hè: wat 'ideaal' is, verschilt van persoon tot persoon.
Gewoon lekker leuk doorposten.


Qua ABS: Ik heb tegenwoordig een 990 Adventure met ABS.
Bewust voor gekozen vanwege het gecombineerde asfalt / offroad gebruik.
Ik vond de ABS op het achterwiel véél te snel ingrijpen, ook op asfalt, dus ik heb in de afgelopen weken het achterwiel van de ABS afgehaald.
Dus de oorspronkelijke twee remleidingen voor de achterrem vervangen door één remleiding rechtstreeks van de pomp naar de klauw.
De ABS computer denkt nog steeds dat 'ie de achterrem kan beïnvloeden en ook al het andere is nog intact dus alles zou nog gewoon moeten werken, dus werkend ABS op het voorwiel maar alle vrijheid op het achterwiel.
De motor is pas net weer klaar dus ik heb nog geen gelegenheid gehad om het uitgebreid te beproeven maar dat komt hopelijk snel.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1768 Gepost op: 10-02-2022, 12:03 »
Nee zo werkt het natuurlijk niet. Want, hoe mooi die 701 ook is, en hoe dicht hij ook tegen het ideaal aan zit, hij is het net niet .... want:
  • geen twee cilinder (een 1 cilinder trilt)
  • geen carburateurs (injectie is te ingewikkeld)
  • wel ABS (zit alleen maar in de weg)
  • te veel plastic (kan kapot)
  • kleur is te wit
  • ...
... zo genoeg voer voor dezelfde discussies nog een keertje en om dit draadje nog even open te houden  :D .
Bovendien staat de ideale allroad bij mij in de schuur, dus kan die niet bij jou staan  ;D
Volgens mij is er niet zoveel verschil tussen die van ons, kleur vind ik minder belangrijk.


ABS is bij mij via dongel uitgeschakeld (achter). Eruit halen (zoals garfield doet) zou ik niet doen omdat ik alles beetje orgineel wil houden, dus liever paar kg meer en dongel. Maar beiden kan.


Injectie vs carb .. moet ik nog ondervinden (eerste injectie nu na 25 jaar carb rijden). Denk dat de electronica momenteel wel van voldoende kwalitiet is (in auto's rijdter niemand meer met carbs ..)


1 vs 2 cilinders: met de tweede balans-as trilt het blok van de mijn eecht nauwelijks. Laaste trillingen opgelost met rally grips :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1769 Gepost op: 10-02-2022, 12:19 »
Trillingen heb je alleen last van op asfalt stukken.Als je off road rijdt heb je daar geen tijd voor om op te letten.En injectie op z.n tijd een nwe kl97 steken.En zorgen dat je draadboom niet doorslijt.