Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aanhangwagen ontwerpen  (gelezen 24688 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Aanhangwagen ontwerpen
« Reactie #30 Gepost op: 14-03-2012, 13:38 »
Nou, dat apparaat van jou tekening staat in mijn garage...... een motolug voor twee motoren.
Dat blauwe stuk plaatstaal is inderdaad bij de motolug een kokerprofiel van zeker 10 bij 10 cm.
 
Voor de rest lijkt ie er wel heeeeeel erg op. En de Motolug is echt goed doordacht. Het enige manko vind ik het gepiel met de verlichting als je ombouwt van enkel naar dubbel. Maar als je alleen enkel gebruikt bouw je hem op in 2 minuten. Ik rij de as met wielen naar buiten, de rest laat ik in 1 geheel, klap ik erop, 1 pin erdoor en klaar is klara... ik zou er de moeite niet voor doen zoiets zelf te gaan ontwikkelen. kost je veel meer tenzij je tijd over hebt.
 
De Motolug is niet overdreven sterk, terwijl er echt degelijk en zeer dik materiaal is gebruikt.
Voor endurotjes prima, maar twee 200+ motoren zet ik er niet op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Aanhangwagen ontwerpen
« Reactie #31 Gepost op: 14-03-2012, 18:13 »
Dan krijg je meer dit idee, maar word lastig als je 2 motoren mee wil nemen.

Ik blijf het toch eigenlijk een behoorlijk elegante oplossing vinden voor die ene keer in de 2 jaar dat ik een motor met een auto wil verslepen. Tuurlijk, dan kan ik 'm lenen of huren, maar da's dan weer niks voor 'schat, ik sta met stukken op die-en-die polderweg' ofzoiets. Dan heb ik liever 'schat, pak effe die bonk roestig staal uit de schuur en knikker die in de kofferbak'.
Dat ik de ketting dan even los moet gooien en moet tiewrappen aan het kofferrek/subframe/whatever, boeien. Achterwieltje eruit, ketting los, achterwieltje er weer in, ketting vastbinden, klaar. Jeuj, 10 minuten werk. Die lichtbalk bevestigen lijkt me ook al niet het einde van de wereld, en het voorwiel erin krijgen moet ook wel lukken.
 
Ik zie ook stiekum een kleine kans om straks een motor mee te kunnen nemen op familievakantie met blik. Een complete aanhanger erachter hangen heeft een hele lage WAF.
 
Nu ben ik zo'n knurft die pas een paar maanden z'n autorijbewijs heeft, dus weinig verstand van zaken opzich. Ik vraag me bijvoorbeeld af of je een bochtje achteruit kunt maken zonder dat de boel omflikkert?