Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanpassing Suzuki  (gelezen 32793 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
aanpassing Suzuki
« Gepost op: 09-04-2005, 17:53 »
Hierbij wat fototjes over het geknutsel van vandaag.

Het bestuurdersaanzicht, de orriginele teller is verplaatst naar rechts zodat hij hergebruikt kan worden. Op de Off-the-road.de ralleyvoorbouw heb ik een plaat gemonteerd, zodat de orriginele teller er ook weer op kon. Op de plaat zit het roadbook, nu nog handbediend. Boven het roadbook is nog ruimte voor een eventuele toekomstige GPS.

Vooraanzicht.

Zijaanzicht.

Andere zijaanzicht.

Op de orriginele teller was een knopje/kabeltje te bestellen (bedankt Erwin voor de top), hiermee kan je dag teller A of B (welke je geactiveerd hebt) met in druk op de knop nullen.

Ik ben weer helemaal gelukkig, nu nog wachten tot mijn tank en bagagerek door de inclaring komen (liggen er al ruim een week), dan ben ik helemaal tevreden.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2005, 09:51 »
Hoi Margrieta,

wat heb je voor de IMS tank uit de USA betaald? Heb dit gevonden . Er bestaat ook nog een 28 ltr tank , maar deze moet uit Australie komen. ( 440 Aus $)




Wat voor rekje heb je besteld? Gaan er koffers op?

Wilma wil overwegen om op de Suzoek naar Maroc te gaan.






http://www.dirtbike.at/





 IMS-TANK 16 LITER
Der 16l-Tank schöpft sein Volumen aus hohlen Kühlerflanken, die dem originalen Design nachempfunden sind.

Im Gegensatz zum 12l-Tank gibt es hier keine Kollision mit dem Kühler-Lüfter, daher auch für die S-Version empfehlenswert.

Auch für diesen Tank gibt es von IMS die passenden Graphics.

DRZ 400 00- 16 Liter natur WB67-327 € 379,00
DRZ 400 00- 16 Liter gelb01 WB67-330 € 379,00


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2005, 16:45 »
Hoi Ray,

Het zal om dezelfde tank gaan die jij beschrijft.
De IMS tank kost ind e USA 225 USD. Dit is circa 180 euro. Komt nog BTW en inclaren en verzend bij. En heeeeeeel veel geduld en lang wachten. Ik heb op 10-2 besteld. Zou op 4-3 verstuurd worden, werd 27-3. Op 29-3 bij de inklaring in NL. Vandaag eindelijk de inklaring gesproken, gaan hem vandaag behadelen, dus hopenlijk nog deze week hier. Al het klaar is zal ik foto´s sturen.
In Oostenrijk kost de tank 380 euro, ik geloof nooit dat inklaren en transport 200 euro kost, maar zal het je laten weten als ik alles heb.
Ik heb besteld op www.happytrail.com, daar kun je ook het rek zien, zij hebben ook koffers e.d.
Als alles klaar is mag je ook een keertje komen kwijlen. Zelfs Harold raakt onder de indruk van de DRZ.

Succes, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2005, 16:35 »
Hierbij de foto´s van de tank en het rekje, ik ben helemaal klaar met de verbouwing en helemaal tevreden. Wat is ie mooi he?!!!!









Alle aanpassingen op een rijtje:

CRD carterplaat (Overveld)
CRD frame guards (Overveld)
IMS 16 liter tank (Happytrail)
Bagagerek (Happytrail)
Stuurverhogers 20 mm (Goetz)
Ralleyvoorbouw (Off-the-road.de)
Elektrische handvaten (Hein Gericke)
Afstandsbediening KM teller (Suzuki)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2005, 17:27 »
Ai ai mooi geworden zeg, zondag rijden?
Onder het mom van testritje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3417
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2005, 22:57 »
Wie/waar/wat is happytrail???
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2005, 16:02 »
Vet stoer! Nu nog ff de woestijn in!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2005, 20:34 »
Nou vandaag is de Suzuki getest, en goedgekeurd. Moet alleen nog een ontluchting slang op, hij lekt nu wat prut door de dop omhoog.

@Steve, www.happytrail.com hebben leuke hebbe dingetjes voor leuke brommertjes enzo. Daar komen mijn tank en rek vandaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #8 Gepost op: 01-05-2005, 09:41 »
Margrieta,

Ik zie dat je nog met het orginele stalen stuur rijdt en die zijn gevoelig voor buigen bij omvallen.

Van TAG kan je een fatbar kopen met dwarsstreep voor nog geen €90 bi j Overveld Parts. Doe Ronald O. de groeten van me ;D

Verder misschien wat Boeklon (of hoe heet dat ook weer?) voor je koplamp kopen. Guido had er laatst een klein gaatje in door steenslag en volgens mij was het orginele koplamphuis extrema duro.

Je zult ook merken dat hij de geometrie heeft van een crosser en dus heel snel stuurt, maar dus ook gevoelig is voor headshake in zeer rul zand. Het verschil tussen rul zand en zeer rul zand is niet altijd duidelijk, maar wordt vanzelf pijnlijk duidelijk: salto.

Bij mij is het stuur al een keer uit mijn handen geslagen en we vlogen vervolgens beiden door de lucht. En ja, ik kreeg idd de motor in mijn nek. Roadbook die op het stuur zat vol in mijn borstkast, slechts één gebroken rib :'( Sommide endurorijders lossen dat op door het balhoofd strakker aan te draaien dan af-fabriek. Bij intensief gebruik moet een enduro-rijder dan elk jaar het balhoofdlager vervangen en jij misschien 1 x per 2 jaar?

De beste oplossing voor bovenstaande is Ronald je motor te laten aanpassen via Reiger Suspension. Voor de DRZ-S is dat 350€, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het voor jou minder kost indien je minder weegt dan 75kg. Zie: www.reigersuspension.com. Alle enduromotoren moeten even getuned worden om 100% aangepast te worden aan de bereider en het terrein. Jouw Suzuki staat feitelijk afgesteld voor de weg en is binnen een bepaalde bandbreedte aan te passen met de 'clickers'.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #9 Gepost op: 15-10-2005, 16:08 »
Margrieta,

You've got mail ;)

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #10 Gepost op: 16-10-2005, 16:54 »
Margrieta heeft inmiddels een nieyw stuur.
Verder wordt er niet veel meer aan haar motor verbeterd op een uitlaat beschermer na die ze net binnen heeft gekregen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #11 Gepost op: 16-10-2005, 17:47 »
Harold,

Had Margrieta laatst niet een probleempje bij de aansluiting tussen het subframe en het hoofdframe, gescheurd of verbogen?

Ik heb het vandaag voor elkaar gekregen om het subframe naar voren te buigen door een uit de hand gelopen wheelie over een greppeltje van nog geen 10 cm diep. Ineens had mijn Teraflex grip en kwam er een 90-graden wheelie uit voort. Voet was helaas niet bij de rem en door het gras had ik het greppeltje niet gezien, terwijl het er toch al jaren zit ;D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #12 Gepost op: 16-10-2005, 18:15 »
Ik denk dat je Wilma bedoelt, zij heeft haar achterframe verbogen, na een stevige smak tegen de rotsen.
De hele achtekant stond daardoor wat naar links, waardoor de uitlaat tegen de band kwam, opgelost met een paar afstandsbusjes en ze merkt er niks van tijdens het rijden.

Maar dat is dus wel een zwak punt in het framegebeuren..... :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #13 Gepost op: 16-10-2005, 18:46 »
Oeps,

Dat had ik dan verkeerd onthouden.

Ja, het is een aluminium subframe he, lekker licht, maar buigzaam.

Ik hoorde van Transmit dat het misschien om te buigen was met heet zand oid, maar ik zoek eigenlijk een schadebedrijf om het recht te buigen of zal ik zelf maar met een grote pijp en een verfstipper aan de gang gaan?

Noppy

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: aanpassing Suzuki
« Reactie #14 Gepost op: 16-10-2005, 21:57 »
En om het af te maken heb ik de fiets ook nog even gemodificeerd: van de aanhanger gevallen en een gat in het deksel   :-\  . Is besteld bij JST maar het duurt al 2 weken.