Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: O'Neal Nekbrace  (gelezen 483 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
O'Neal Nekbrace
« Gepost op: 06-11-2021, 10:51 »
In het kader van het delen van ervaringen:
Begin dit jaar een O'Neal Tron nekbrace gekocht, deze is fors goedkoper dan andere braces.
Al snel braken de rubberen koppelstukken vanzelf doormidden waardoor ik na het rijden erachter kwam dat de brace in verschillende delen aan mn jas hing.
Deze zijn vervangen door hard-kunststof koppelstukken door de leverancier maar ook deze zijn weer plots gebroken na een half jaar.
Deze brace gaat de prullenbak in.
Advies voor wie een nekbrace zoekt: geef wat meer geld uit, dit is geen kwaliteit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #1 Gepost op: 07-11-2021, 19:30 »
er is een serie geweest met slechte rubbers dat betekend nog niet dat de brace slecht is toch.
heb er zelf ook een heb ik al 6 jaar en nog steeds de originele rubbers

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #2 Gepost op: 08-11-2021, 08:42 »
Ik ben het een beetje met beide eens  ;D


Ik vind de brace heel erg prettig dragen en zou niet zonder willen. Maar die verbindingen kunnen soms een zwak punt zijn. Had begrepen dat er hard aan word gewerkt om verbeteringen door te voeren en ga er vanuit dat dat wel goed komt. De service die men levert vind ik prima  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #3 Gepost op: 08-11-2021, 10:24 »
Ik heb er echt mijn bedenkingen bij.
Ik heb de brace begin dit jaar gekocht en daar zaten gewoon de oude, foutieve koppelingen op dus. Dat zou wat mij betreft niet mogen dat dat gewoon nog verkocht wordt.
En de verbeterde versie breekt dus ook net zo makkelijk.
Belangrijkste vind ik dat ik achteraf pas merk dat de koppeling gebroken is, en als je met zo'n gebroken koppeling rijdt doet zon brace dus niks.
Zelf denk ik dat het door de constructie van de brace komt trouwens. Als je de brace op je jas bevestigd gaat hij altijd een beetje open staan en daar kunnen die koppelingen dus niet tegen. Andere braces hebben een heel ander systeem om de brace open te klappen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #4 Gepost op: 08-11-2021, 13:20 »
Dat zou wat mij betreft niet mogen dat dat gewoon nog verkocht wordt.
Tenzij je hem bij O'Neal zelf gekocht hebt, lijkt me dat eerder een probleem van de verkoper dan van de fabrikant.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #5 Gepost op: 08-11-2021, 17:50 »
Prima braceje voor dat geld. Heb 'm nu anderhalf jaar en hij is nog intact minus 1 sticker.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 625
Re: O'Neal Nekbrace
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2021, 09:00 »
Ik heb de brace begin dit jaar gekocht en daar zaten gewoon de oude, foutieve koppelingen op dus. Dat zou wat mij betreft niet mogen dat dat gewoon nog verkocht wordt.
Tenzij de verkoper hem nog gewoon op voorraad had liggen... Dat is dan wel slordig, maar de oude voorraad moet ook op  :-X