Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DRZ Rallykuip..wie heeft interesse ?  (gelezen 28461 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: DRZ Rallykuip..wie heeft interesse ?
« Reactie #105 Gepost op: 01-01-2007, 21:41 »
2) Bij een flinke klapper buigt dat spul toch ook (ervaring met mijn BMW), afslijpen is dan de enige optie
Je maakt een opname aan het balhoofd.waarop een subframe gemonteerd wordt. Die opname is stevig. subframe kan dan buigen scheuren of wat dan ook. (was ook zo bij een f650gs)



3) Aan het balhoofd is zo'n kuipje volgens mij veel minder kwetsbaar. Zou je frame niet kwetsbaarder worden door lassen? Scheurtjes net naast de ophanging bij een crash? ;D
Frame kwetsbaarder waardan :-X een goeie lasser verprust de stijfheid niet van het balhoofd. en scheurjes, jemig wat voor vetrouwen heb je in de lassers op dit forum ::)


Kortom, ik wil regelmatig kunnen wisselen tussen "enduro" en "dual sport/rally" modus.

Is met de opname aan het balhoofd dan ook geen probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: DRZ Rallykuip..wie heeft interesse ?
« Reactie #106 Gepost op: 01-01-2007, 21:48 »
Ik heb het idee eerlijk gejat van Marten (bij het Heroes Legend weekend staan kleppen en kijken naar zijn MXC), die heeft namelijk ook een vaste voorbouw, maar demonteert die voor enduro's.

Ik ben van plan nog een endurovoorbouw te maken, maar weet nog niet of ik dat ga doen, Wat ik wel heb voorbereid is dat het roadbook er zo af kan, en de staander van de voorbouw ook. Zo blijft alleen de koplamp over met het gedeelte vanaf het balhoofd, en dat is niet hoger dan de bovenkant van het balhoofd. Zo heb ik er nog geen last van.

Over de kwetsbaarheid ben ik niet zeker. Als het meedraait met het stuur en je motor valt op zijn kant, haakt er altijd een stuurhelft in de grond. Daardoor klapt het stuur om en zal het standaard kuipje over de grond schuren, met alle mogelijke schade van dien. Een vaste kuip zal bijna de grond niet kunnen raken als de motor op zuijn kant valt of schuift.
Mij maakt het niet uit, want de rijkwaliteit is gewoon stukken beter. Wel heb ik bewust geprobeerd eenb paar zwakke plekken in te bouwen, waar het spul zou moeten losschieten of buigen zonder al te veel schade te veroorzaken. of dat genoeg is hoop ik nooit te ontdekken  ;) :D

Dat je frame kwetsbaarder is door lassen er aan is in mijn ogen volstrekte onzin, want hoe denk je dat dat frame in de fabriek wordt geassembleerd? Met een lasapparaat...   ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: DRZ Rallykuip..wie heeft interesse ?
« Reactie #107 Gepost op: 01-01-2007, 21:55 »
Hee, leuk dat dit weer wordt opgepakt. Had laatst ook al weer zitten te kijken hoe je een vast voorkuip zou kunnen bevestigen want is qua rijden idd superieur aan een roadbook op het stuur. Deze week aan de slag om een nieuwe roadbook bevestiging op het stuur te maken en nu ik de zware koplamp heb vervangen door een licht enduro kapje is er weer gewicht van het stuur af. Maar uiteindelijkk zou ik naar een vaste kuip willen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: DRZ Rallykuip..wie heeft interesse ?
« Reactie #108 Gepost op: 02-01-2007, 19:12 »
Mijn probleem met lassen aan je frame is drieledig:

1) Het wordt lastiger om mijn DRZ ooit te verkopen (niet dat ik dat wil ;D )
2) Bij een flinke klapper buigt dat spul toch ook (ervaring met mijn BMW), afslijpen is dan de enige optie
3) Aan het balhoofd is zo'n kuipje volgens mij veel minder kwetsbaar. Zou je frame niet kwetsbaarder worden door lassen? Scheurtjes net naast de ophanging bij een crash? ;D

Er zijn daarnaast ook ritjes die puur op GPS gereden worden (Enduromania) en dan heb je zo'n complete vastgelaste voorbouw met roadbook, terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt.

Kortom, ik wil regelmatig kunnen wisselen tussen "enduro" en "dual sport/rally" modus.

Noppy



Aangezien ik niet offroad rij en hem puur voor woon/werk verkeer gebruik is een vaste montage geen probleem  :)
Maar ik kan me voorstellen dat iedereen natuurlijk liever zijn eigen gebruik bekijkt  :P
Een Quote is een gebrek aan originaliteit