Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Footprint voor lichtgewicht tent.  (gelezen 4081 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Footprint voor lichtgewicht tent.
« Gepost op: 17-08-2016, 11:46 »
Ga Zaterdag kijken voor een 2 persoons tentje onder de 1KG.
Ben benieuwd wat jullie als footprint gebruiken.
Vind de prijzen voor footprints niet in verhouding.
Dus zoek een lichtgewicht alternatief.
Tyvek komt ook wel eens voorbij.
Weet niet wat de levensduur is van dit spul onder een natte tent op bv.stenen.

Gr Marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2016, 21:45 »
Propje,

Whow een tent onder de 1 kg. Ben benieuwd.
Was een bivi  geen goed alternatief. Klein en compact.
grt RR
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2016, 11:31 »
Schildersafdekzeil van de Gamma. Lekker licht in gewicht.

Iedere keer als het geregend heeft en onder de modder zit, of gaten erin, dan flikker ik gewoon een stuk weg.

Niet geschikt als je bijvoorbeeld 14 dagen naar Marokko wilt, maar in modderige Nederlandse omstandigheden meer dan voldoende.

Het belangrijkste vind ik dat er geen modder aan mijn binnentent komt tijdens oprollen en zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2016, 12:10 »
In ned is plastic inderdaad prima.
Gaat mij erom dat bv. In het buitenland de rotsachtigebodem je grondzeil lek maakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #4 Gepost op: 18-08-2016, 12:36 »
Snap ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2016, 13:08 »
Fred heeft dacht ik deze tent daar gekocht, http://www.telemark-pyrenees.com/en/campminimasl1-p-434283.html


Bever had ooit gesloten 3-4 mm foam op rol, met linnentape zelf een grondzeiltje ervan op maat geknutseld.
en stiekem sleep ik datzelfde zeiltje al weer sinds `91 onder verschillende tentjes mee.
donkergrijs, zo droog, en in de lengte in 3en gevouwen opgerold om het tentje mee
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2016, 20:57 »
Afdekzeil van de action oid. Van dat kunststof met vezels. Licht en sterk genoeg op stenen. De quechua werptenten hebben zo'n grondzeil en die gebruiken we op barreltrip zonder footprint oid op alle ondergronden.

Verstuurd vanaf mijn SM-T113 met Tapatalk

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #8 Gepost op: 08-09-2016, 15:44 »
ik ben ook wel heel nieuwsgierig, minder dan 1 kg ....
Overigens heb ik een jaar of 8 geleden geinvesteerd in een Eureka tent (voorloper van deze: https://www.bever.nl/eureka-tent-el-capitan-2-ac-maabxx2022?id_colour=29980 en veel gebruikt in Portugal, Spanje, Denemarken, Frankrijk etc op allerhande ondergrond en altijd zonder footprint .... een goed tentje kan daar tegen. Ik gebruik mijn jas altijd als deurmat en om me op te verkleden enzo, geen natte voeten dus.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #9 Gepost op: 08-09-2016, 17:00 »
Zal ff vragen Vincent  heeft hem pas opgezet met foto.
Tis allemaal wel dun hoor.
En echt geen 2 persoons maar een ruime 1 persoons.
Gr Marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #10 Gepost op: 08-09-2016, 23:15 »
Vergeleken met mijn Hilleberg Akto voelt alles ultradun. alsof het niet heel kan blijven. Toch schijnt het behoorlijk hufterproof te zijn als je de reviews mag geloven. de doorontwikkeling van tentdoek gaat enorm snel en Hilleberg heeft al jaren het kerlon doek. De originele 1g titanium pegs zijn een lachertje. die heb ik vervangen door V vormige titannium haringen. Je hebt er 10 nodig.
De footprint is voor mijn gevoel echt nodig zo dun in het onderzijl van de binnentent. De scheerlijnen zijn veel dunner, de tendoek zelf zet je met een elastiek vast.


De hilleberg voelde robuuster op alle vlakken en ook wat beter geventileerd. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar dit ding is een derde van de pakmaat. biedt meer hoofdruimte en binnenruimte. de voortent is kleiner. Het gewicht is veel lager en kost een pak minder. De hilleberg is in gebruik de top, maar intussen verouderd tenzij je echt een expeditietent zoekt.


Vergeleken met de moderne tenten in het iets lagere segment doet deze niet onder. Het is echt een tent voor als je pakmaat en gewicht zo laag mogelijk moeten zijn, maar je wel een goede nachtrust zoekt.


Gewogen gewicht met reserveharinge, titanium v pegs, footprint en reparatieset: 1485 gram.  (860g kaal in boekje)
De hilleberg was compleet met haringen en footprint het dubbele (in boekje 1700g)


Ik denk niet dat het veel lichter, maar vooral kleiner kan. Kon deze tent kopen compleet voor wat ik 2e hands mijn hilleberg voor kon verkopen en dan hield ik nog geld over.







Post Merge: 08-09-2016, 23:16

kan die fotoplaatsfunctie niet makkelijker?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Footprint voor lichtgewicht tent.
« Reactie #11 Gepost op: 09-09-2016, 11:45 »
2 grote van die lichtblauwe extra stevige vuilniszakken open snijden en met ductape aan elkaar.
Cheap, sterk, licht, gaat nog lang mee ook!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5