Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)  (gelezen 11741 keer)

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2005, 15:21 »
Ik heb een brooddoos met TomTom3 en OziExplorer! ;)

Kan je in geval van nood nog een kruimelspoor achterlaten ;D ;D
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2005, 20:41 »
Ik rij met een GPS III+ met touratech houder. Werkt tot op heden perfect :)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #32 Gepost op: 04-02-2005, 19:35 »
nieuw op dit forum  (foei Henk). Ik heb een 2610 op de motor (de 276c was er toen nog niet) en de auto's en een etrex legend voor het meer handzame gebruik. Beiden bevallen prima.
de oer-trans-alper !!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2005, 16:55 »
Ik wil een GPS aanschaffen. Nu kan ik zo'n ding uit de VS laten komen en dat scheelt een hoop geld. Maar hoe zit het dan met kaarten en zo? Wat heb ik behalve het apparaat en de bevestiging op de motor eigenlijk allemaal nodig?
Bye
JP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2005, 20:53 »
Als je een Garmin in de USA aanschaft moet je de 'basemap' (basiskaart) voor Europa zelf erin zetten. De US modellen hebben nl. een eigen basemap embedded op het apparaat. Of het omzetten van de basemap überhaupt gaat weet ik niet. Hoe je hieraan moet komen weet ik al helemaal niet. Iemand??

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2005, 21:23 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2005, 10:01 »
Berichtjes van dealers hieromtrent neem ik niet zo serieus. Het blijft techniek / programmeertaal. Kan niet bestaat niet. CD's en DVD's kun je toch ook niet kopiëren? (Aldus de producenten) De vraag is of iemand al ontdekt heeft HOE het eventueel zou moeten.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2005, 11:21 »
Als je een GPS wilt aanschaffen met een europese basiskaart moet je effe in Denemarken kijken..... (ben de site effe kwijt, ga op zoek). Een stuk dichter bij in geval van garantieafhandelingen en kwa prijs zeer interessant in vergelijking met de nederlandse prijzen.

Maar ehhh, wat zoek je eigenlijk?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2005, 12:06 »
Gevonden! : http://www.sportextreme.com/

Een Garmin GPSMAP60C kost daar 444,60, in Notter 525 euro (allebij zonder City Select, de routing software!!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2005, 12:16 »
Hm, ik heb nog nooit gehoord dat het iemand gelukt is om de basemap aan te passen, maar misschien ben jij straks de eerste?

Maar als je een gps koopt met een behoorlijke geheugencapaciteit, dan heb je die basemap eigenlijk niet nodig. Als je bijvoorbeeld een SPIII neemt met 128MB dan zet je gewoon je detailkaart erin en dan kom je volgens mij al een heel eind met de Benelux en ruhrgebied.
(SPIII heeft losse geheugenkaartjes, tot 256MB)
Volgens mij kun je dus best een USA exemplaar kopen, alleen als je dan buiten het kaartgebied komt dat je hebt ingeladen, dan heb je helemáál geen kaart meer.
de GPSMAP60c heeft geloof ik 64MB maar daar past NL denk ik wel in. (Ferd?)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2005, 23:47 »
Maar ehhh, wat zoek je eigenlijk?

Ik zat te denken aan een streetpilot III of V. Eigelijk zou ik wel een 60 CS willen hebben maar die zijn onbetaalbaar in europa. In US kosten deze ca 300 eurie. Ik vraag me ook af of het apparaat zonder basemap werkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #41 Gepost op: 13-03-2005, 15:52 »
De basemap doet het ook in Roemenie, Afrika, Hongarije, Oekraine, Noord Scandinavie.

Allemaal gebieden waar de CD het af laat weten. Wel iets om aan te denken voor je zo'n ding koopt met een Amerikaanse basemap.

Rwin

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #42 Gepost op: 17-04-2005, 17:20 »
Ik zat te denken aan een streetpilot III of V. Eigelijk zou ik wel een 60 CS willen hebben maar die zijn onbetaalbaar in europa. In US kosten deze ca 300 eurie. Ik vraag me ook af of het apparaat zonder basemap werkt.

^

Heb je al iets gekocht ? Heb je anders ook rekening gehouden met verzendkosten en invoerrechten ? Kon nog wel eens tegenvallen. Kopen in de USA is leuk wanneer je het DAAR doet en 'm niet aangeeft bij de douane.
Ik weet ook niet hoe het gaat met garantie. Je loopt het risico dat het apparaat niet hier gemaakt of omgeruild wordt, maar in de USA, met alle nadelige gevolgen vandien.
de oer-trans-alper !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: GPS (anti-raak-de-weg-kwijt-geval)
« Reactie #43 Gepost op: 30-04-2005, 15:18 »
Hoi Navigators,

Ik ga dit jaar ook mee de Allraodtour in Finland rijden. ;D
Ik neem een GPS V mee, ben nog bezig met de houden voor het gevalletje. Tot nu toe met een zelfgebouwde steun gereden waar een simpele standaard Garmin fietshouder op is gemonteerd. Zit er niet mooi uit maar wel effectief. Hier heb ik echter vrijwel niet offroad mee gereden, en ik weet niet of het sterk genoeg is bij veel hobbels.

Tot nu toe heb ik altijd een GPS III+ gehad, die staat nu te koop op Marktplaats en Ebay.

Groet, 8)

Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3