Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: garmin.openstreetmap.nl kaarten  (gelezen 2400 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Gepost op: 03-02-2018, 13:29 »
Inmiddels hebben jullie wel gehoord van deze site. OSM kaarten voor basecamp en Garmin apparaten. Iedere zomer raakt de site overbelast en dat is soms best lastig. Ik bewaar mijn kaarten en wsl doen meer mensen dat.

Laten we samen werken. Wanneer je in de situatie zit dat je een kaart nodig hebt en de site is down? Vraag het hier en wie weet. Ik heb inmiddels een groot gedeelte van europa voor windows (sorry mac gebruikers) in het "new style" formaat. Versturen via wetransfer is geen probleem. NB niet alles is even nieuw maar je kan dan iig verder.

Ik heb alles voor de TET. Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg en de Ukraine moesten gemaakt worden en daar zit vaak het gedoe.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #1 Gepost op: 03-02-2018, 14:30 »
Goed plan.


Een verse Marokko en Andalusie heb ik altijd wel staan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2018, 22:37 »
http://www.frikart.no/garmin/index.html

Deze site heeft ook mooie kaarten en is makkelijk in gebruik en heeft dus keus tussen road en topo kaarten
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #3 Gepost op: 06-02-2018, 09:51 »
The collected data is truly ideal home that people come to see this size.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #4 Gepost op: 06-02-2018, 13:44 »
http://www.frikart.no/garmin/index.html

Deze site heeft ook mooie kaarten en is makkelijk in gebruik en heeft dus keus tussen road en topo kaarten

Goeie Tip!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #5 Gepost op: 06-02-2018, 19:00 »
http://www.frikart.no/garmin/index.html

Deze site heeft ook mooie kaarten en is makkelijk in gebruik en heeft dus keus tussen road en topo kaarten


Dat is zeker een toppertje. Maak ik dankbaar gebruik van net zoals deze mtb OSM site. Een keertje 20 euro gedoneerd voor de 'rest van mijn leven'.  Als je off road zou willen rijden op 'routes' ipv tracks dan kunnen deze kaarten wellicht iets boeiends bieden. Wel even bestuderen wat hij anders doet dan de rest...
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2018, 20:56 »
Hallo!

Hoe krijg ik de kaarten die ik bij frikant download, geopend in mapsource? Moet ik iets unzippen oid?

groet karlijne

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2018, 22:18 »
Even uit m'n hoofd. Gedownloade bestand uitpakken. Dat is een exe-bestand. Dat uitvoeren/installeren en dan kan je in Mapsource de kaart selecteren.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2018, 22:33 »
Volgens mij downloaden en openen en de rest gaat vanzelf [ installatie programma start vanzelf], wel mapsource/basecamp afgesloten houden, als je kaarten installeert.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: garmin.openstreetmap.nl kaarten
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2018, 07:32 »
Hier nog twee OSM sites.


http://www.freizeitkarte-osm.de/


En de best of them all: https://openmtbmap.org


Die laatste heeft de layout van de kaarten aangepast op mountainbiken en kan heel handig zijn voor offroad rijden. Alle kleine onverharde padjes en single trails zijn rood op de kaart. Dat betekent niet perse dat je er met de motor mag rijden :-)

Je kunt ook uit verschillende layouts kiezen etc

Let echter op, je kan deze kaarten niet gebruiken om met je motor 'normaal' te navigeren. Hij is gemaakt om met name met je mountainbikes te navigeren en hij zal een motor of auto in het normale verkeer hele rare instructies geven. Ik gebruik de kaarten alleen met tracks.

Je kunt beperkt gratis downloaden. Voor een paar tientjes aan donaties krijg je alle features en unlimited downloads. Let wel, je moet wel de instructies lezen over het installeren en ook over het navigeren als je dat wilt gebruiken.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com