Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [VERKOCHT] Suzuki DR-Z 400 E Enduro  (gelezen 3960 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
[VERKOCHT] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Gepost op: 05-05-2012, 12:35 »
Bij deze stel ik mijn Suzuki DR-Z 400 van 2004 te koop. De motor loopt perfect (oerdegelijk blok) en heeft net een groot onderhoud gehad, inclusief kleppen stellen. De ketting en remblokjes zijn nog goed. De motor is voorzien van een grote (15l) acerbis tank.
Minpuntjes: er moet een nieuwe dichting tussen de vlotterkamer en de carburator (kostprijs: ong 30 euro) en de batterij heeft haar beste tijd gehad (start nog wel, maar als je er niet regelmatig mee rijdt moet de batterij aan de lader, kostprijs: ong. 70 euro). De motor rijdt perfect, ook met deze minpuntjes. Indien gewenst kunnen deze zaken voor verkoop in orde gezet worden.






Reden van verkoop: de motor moet plaats (en geld) maken voor een caféracer projectje.

Vraagprijs: 1600 euro. Opgelet: dit is een Belgische Motor.
Mailen kan op m_haspy (at) hotmail.com of hier via PM.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #1 Gepost op: 08-05-2012, 22:32 »
Voor de Nederlanders: ik heb me even verdiept in de procedure voor invoeren.
- De BPM bedraagt ongeveer 120 euro voor deze motor
- De keuring kost ongeveer 70 euro. De technische staat van de motor wordt niet gecontroleerd, vermits het een EU-motor is die in België op nummerplaat stond. Het is dus niet nodig om er richtingaanwijzers of spiegels op te monteren. Wat wel wordt gecontroleerd is het chassisnummer.
- Vermits de motor uit een EU-land komt moeten geen invoerrechten betaald worden.

Totale kost van invoeren is dus iets minder dan 200 euro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #2 Gepost op: 08-05-2012, 23:57 »
Nee klopt niet , afgelopen jaar een BMW g450x uit duitsland gehaald , naar de keuring en ik kon weer naar huis , knippers moesten erop en werken , remlicht moest werken , verlichting moest in orde zijn , uitlaat moest de juiste zijn , remmen werden gecontroleerd en spiegels moesten erop zitten, keuringskosten € 147 en de bpm moest betaald worden , oh ja de banden werden ook nog gecheckt.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2012, 06:24 »
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een Honda MTX200R uit belgie gehaald en bij het rdw keken ze alleen naar het chassisnummer en verder niet naar de technische staat.
Zouden de regels dan toch weer veranderd zijn?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2012, 12:13 »
Nee klopt niet , afgelopen jaar een BMW g450x uit duitsland gehaald , naar de keuring en ik kon weer naar huis , knippers moesten erop en werken , remlicht moest werken , verlichting moest in orde zijn , uitlaat moest de juiste zijn , remmen werden gecontroleerd en spiegels moesten erop zitten, keuringskosten € 147 en de bpm moest betaald worden , oh ja de banden werden ook nog gecheckt.

Alles hangt ervan af of de motor op kenteken stond in het EU-land van herkomst. Wellicht stond de motor die je hebt ingevoerd niet op kenteken in Duitsland?
Deze motor komt met inschrijvingsbewijs van België. Volgens de website van het RDW zelf wordt de technische staat van het voertuig dan niet gekeurd.

"Technische staat De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor."
Bron: http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/invoeren/Pages/MotorinvoerenuitEuropeseUnie.aspx

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2012, 12:38 »
De technische staat is vast iets anders dan of de motor nog conformeert aan de wet. (of z'n eigen conformiteits attest of hoe heet dat)
Ik vermoed dat ze niks mogen zeggen van versleten remblokjes maar wel als je je rem er af gehaald hebt.


Bij m'n KTM, 3 jaar geleden ingevoerd, begon de keurmeneer ook direct te stuiteren omdat hij niet gelijk de E nummers op m'n uitlaat zag. (de gewoon wel te zien waren als je aan de goeie kant keek) Een geluidsmeting of de uitlaat nog steeds voldoet wordt niet gedaan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #6 Gepost op: 09-05-2012, 13:47 »
De E-nummers worden inderdaad gecheckt bij de controle en dat is meteen ook het enige wat nagekeken wordt, tenminste als de motor ingeschreven is in een ander EU-land: framenummer en E-nummer van de uitlaat. Beiden in orde voor deze motor.
Niet dat het een probleem is voor de keuring voor import van binnen de EU, maar de motor voldoet trouwens ook aan zijn gelijkvormigheidsattest: ze wordt gewoon af fabriek geleverd zonder spiegels, knipperlichten of zijstandaardbeveiliging. Het gaat hier namelijk wel over het E-model.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #7 Gepost op: 09-05-2012, 13:58 »
dan ontzorg je de koper toch en ga jij met de E naar het RDW keuringstation.

Of hij technisch in orde is zal de keurmeester een zorg zijn, enige is dat hij het voertuig aan de wet onderwerpt, mn ouwe heeft veel ervaring hiermee in het geval van klassiekers. Technisch in orde, maar zodra er iets in strijd met de wegenverkeerswet is komt het voertuig er gewoon niet door. (zoals bij klassieke auto met die leuke vleugelmoeren = fail (ivm veiligheid), terwijl ze zo geleverd zijn...)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #8 Gepost op: 09-05-2012, 14:04 »
Een motorfiets heeft een typegoedkeuring, in Belgie en in Nederland, (en alle andere landjes). Neem aan dat die daar wel aan moet voldoen! Hij voldoet in BE immers ook nu NIET aan de goedkeuring (neem ik aan).
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #9 Gepost op: 09-05-2012, 14:28 »
Een motorfiets heeft een typegoedkeuring, in Belgie en in Nederland, (en alle andere landjes). Neem aan dat die daar wel aan moet voldoen! Hij voldoet in BE immers ook nu NIET aan de goedkeuring (neem ik aan).

De motor voldoet wel degelijk aan de goedkeuring in België. De motor is momenteel ingeschreven en verzekerd en ik heb er sinds de inschrijving niets aan veranderd. De DRZ-400 E werd ook nieuw bij de dealer verkocht zoals ze er nu bijstaat. Zonder richtingaanwijzers en zijstandaardbeveiliging dus. We spreken natuurlijk niet over de S of de SM versie, dat is een ander verhaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #10 Gepost op: 09-05-2012, 16:16 »
Bij m'n Huskie zaten de knipperlichten en spiegels er ook los bij. Die hebben vast wel op de motor gezeten bij de eerste typegoedkeuring.
Maar dat is niet echt een issue toch, even knippers en spiegel erop voor de keuring.
En om nou de verkoper alvast een NL import te laten doen omdat hij zo vriendelijk was de kosten ervan uit te zoeken lijkt me wat overdreven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #11 Gepost op: 09-05-2012, 17:30 »
Alles hangt ervan af of de motor op kenteken stond in het EU-land van herkomst. Wellicht stond de motor die je hebt ingevoerd niet op kenteken in Duitsland?
Deze motor komt met inschrijvingsbewijs van België. Volgens de website van het RDW zelf wordt de technische staat van het voertuig dan niet gekeurd.

"Technische staat De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor."
Bron: http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/invoeren/Pages/MotorinvoerenuitEuropeseUnie.aspx
Stond geregistreerd op een duits kenteken en dat was erbij.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #12 Gepost op: 10-05-2012, 11:21 »
twee jaar geleden heb ik een DRZ400E uit belgie gehaald, en dat ging heel soepel bij de RDW.
De DRZ stond niet op belgisch kenteken (vond vorige eigenaar niet nodig: hij reed er toch alleen maar mee in de bossen)
Maar ik had wel het gelijkvormingsattest (of zoiets) erbij..


De DRZ was voorzien van crossbanden en de originele uitlaat (105Db!!)
Was niet voorzien van: knippers, snelheidsmeter/kilometerteller, remlicht, toeter..


Echter motornummer en framenummer kwamen overeen en de motor werd zonder problemen goedgekeurd.
Kreeg nog wel de tip om er even straatlegale banden op te leggen ;-)


Maar dat is alweer twee jaar geleden, mischien is het nu anders...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #13 Gepost op: 10-05-2012, 13:30 »
Een DRZ400E is inderdaad gehomologeerd (gelijkvormigheidsattest) ZONDER knippers, dashbord, spiegels en remlicht. Zou volgens EU richtlijnen dus ook op die manier NL in mogen (maar ik zou er ook niet geheel gerust in zijn, maar een setje lenen van iemand is geen onmogelijke opgave lijkt mij).
De G450X zal waarschijnlijk niet gehomologeerd zijn zonder die zaken en dan moeten ze er ook verplicht op zitten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #14 Gepost op: 12-05-2012, 16:10 »
Prijsverlaging: 1600 euro