Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Batterij van KTM IMO verwisselen?  (gelezen 5706 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Gepost op: 02-03-2006, 14:56 »
Wie heeft er al eens de batterij van een IMO verwisseld?
Eergisteren stond de teller nog netjes op iets van 25000 km.
Vanmorgen was ik de totaalstand ineens kwijt en stond er weer een maagdelijke 00000,00km op.
Waarschijnlijk kom ik er wel uit, maar als iemand nu al een goede tip heeft is ie welkom.

Bedankt en groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #1 Gepost op: 02-03-2006, 15:04 »
Het is de bedoeling dat je hem even 'general überholt' dan mag ie weer bij 0 beginnen met tellen.  :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #2 Gepost op: 02-03-2006, 15:10 »
Wie heeft er al eens de batterij van een IMO verwisseld?

Kwishelemaalnie dat er een batterij in een IMO zat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #3 Gepost op: 02-03-2006, 15:21 »
Das om je km. stand wielomtrek etc. vast te houden als je je kontakt uitzet/accu loshaalt.

Zal iets van een jaar of 4-5 (??) meegaan. Net als de batterij op een moederbord.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #4 Gepost op: 02-03-2006, 15:28 »
Ik denk dat hij gewoon overleden is. Ik wil hem wel voor een schrootprijsje overnemen hoor, ben nog op zoek naar een behuizing  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #5 Gepost op: 02-03-2006, 17:34 »
heb hem vervangen is best lastig je moet eerst het schermpje los hallen maar die ziet met die hetelijm vast geplakt
dan zie je de batarij (2032) ook vastgelijmt zitten de pootjes zijn erg dun en breeken snel
bij mij lag de min pool al los en de plus pool zat voor de helft nog vast toen maar de bat met 2 draaden vast gesoldeert
dan weer alles weer goed vast plaken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #6 Gepost op: 03-03-2006, 09:20 »
Citaat
heb hem vervangen is best lastig je moet eerst het schermpje los hallen maar die ziet met die hetelijm vast geplakt
dan zie je de batarij (2032) ook vastgelijmt zitten de pootjes zijn erg dun en breeken snel

Dus toch Fred! dat wordt weer lekker prutsen..... hè fred, als je moet zoeken naar de imbussleutels deze liggen  in lade I........  ;) :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #7 Gepost op: 03-03-2006, 12:31 »
Nee, in lade Z of 6


van zeskantige sleutel. Dat wordt even zoeken...

p.s. grapje voor de insiders die weten hoe Fred zijn garage heeft ingericht  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #8 Gepost op: 03-03-2006, 13:18 »
Ik begrijp dat de Boutjes en de Vleugelmoeren maximaal van elkaar vandaan liggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #9 Gepost op: 03-03-2006, 17:39 »
Allemaal heel logisch..

Als je boutjes zoekt, kijk je bij de B.
Als je een beugelzaag zoekt, ook bij de B.
Zoek je een bitje, ga je bij de B zoeken.
Zoek je een battrij, je raad 't al....

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je een accu nodig hebt,
tja, dan zit je bij de B verkeerd en had je natuurlijk bij de A moeten zoeken.
En als je een Yuasa accu moet hebben moet je natuurlijk niet bij de A maar bij de Y kijken.
Allemaal heel logisch....

Zo wist Harold zonder problemen een Handpompje te vinden.
Jammer dat ie niet even verder had gekeken dan z'n Neus lang was want dan had ie mijn Nieuwe comprerssor hulpstuk gevonden..... (scheelt een hoop gepuf).

Maar goed.
Heb net ff proefgereden en er gebeuren rare dingen met een IMO waar de batterij van leeg is.
Had binnen de kortste keren een snelheid van 180km/h!!!
Na een tijdje rijden leek het allemaal wel weer goed te werken.
Kan er in ieder geval wel een roadbookritje mee rijden.
Na 't weekend 's even gaan zoeken hoe die battrij er uit moet.
Toch eigenlijk vreemd dat dat zo maar kan.
En maar goed dat we niet zijn opgenomen in de Nationale Autopas want anders kon ik misschien ooit wel een boete krijgen.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #10 Gepost op: 03-03-2006, 21:05 »

En maar goed dat we niet zijn opgenomen in de Nationale Autopas want anders kon ik misschien ooit wel een boete krijgen.

Groeten,

Fr@venture

Was het maar waar, het is niet eens strafbaar om de KM stand terug te draaien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #11 Gepost op: 08-03-2006, 23:11 »
Nu weer even terug naar het onderwerp.

Dat de totale tellerstand gereset is kan niet volgens TT... (ik sta te liegen)!
Volgens TT kan de IMO alleen gerepareerd worden door TT zelf, de kosten zal ik jullie besparen.
Dus heb ik dat ding opengeschroefd (dat ging wel makkelijk) en 's gekeken waar de batterij zit.
(Foto's zal ik nog plaatsen).
Ik ben nu echt diep bedroefd over het ontwerp van de IMO.
 
Er is hotmelt glue als constructie materiaal gebruikt!!!!
Om het display op z'n plek te houden zijn er echt twee staafjes van die lijm als steunpootjes gebruikt (gruwel).
Deze moeten worden weggesmolten om het display zodanig te kunnen loshalen dat je bij de batterij kúnt.
Maar nu komt 't.
De batterij is met hotmeltglue aan het printboard vastgemaakt.
Om electrisch contact te kunnen verzekeren hebben ze de batterij bovenop een verend metalen lipje gelijmd.
Het is echt heeeel erg slecht!!!!!!!
Eenvoudig vervangen is onmogelijk omdat de min-pool van de batterij met een gepuntlast lipje aan het board vast zit.
De enige manier om de batterij er af te halen is het lipje van het board breken.

Dat dit allemaal buitengewoon slecht geconstrueerd is mag duidelijk zijn.
Wat mij betreeft leer ik hier van dat TT echt alleen maar spul probeert te verkopen en niet meer dan dat.
Het is duidelijk niet de bedoeling om goede spullen te maken.

Ieder kind snapt dat een batterij ooit vervangen moet worden.
Zelfs het goedkoopste kinderspeelgoed is daarom voorzien van een mogelijkheid om een batterij te vervangen.
Alleen bij TT is dat niet het geval en moet de hoofdprijs betaald worden om de IMO weer aan de gang te krijgen.
Dit is precies wat je NIET wil bij offroad spullen.

De TT vertaling van off-road is op deze manier gewoon "niet geschikt om de weg mee op te gaan".

De spullen van TT zien er netjes uit, maar mijn GPS houder voor de GPSIII was van erbarmelijke kwaliteit, de TT Aluminium koffers zijn erg matig, en nu dit weer. Ik heb het echt helemaal gehad met die Duitse offroad rommel.

Ik moest 't ff kwijt :)

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #12 Gepost op: 08-03-2006, 23:19 »
TouraTroep?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2006, 08:15 »
Begrijp ik nu dat mijn aandelen touratech ineens gekelderd zijn?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Batterij van KTM IMO verwisselen?
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2006, 09:25 »
TouraTroep?

Je mag voor de grap m`n zega koffers wel eens goed bekijken, ik weet zeker dat jij steviger en betere koffers zou maken, Mark. Alleen je hebt nu al te weing tijd om komfy te zijn  ;)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer