Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Marokko tracks en huurmotoren gezocht  (gelezen 2270 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2023, 18:59 »
 :stupid:
maak er ook geen krassen op ;-) daar heb ik mijn eigen motoren voor
januari reis naar Marokko met de 501 ben ik ook niet tegen de grond gegaan,
ik begrijp de verhuurders soms wel, ik verhuurde ook en soms is het om te huilen MTB waarbij de pedalen afgebroken zijn, wiel waar alle spaken kapot zijn en als je de prijs vraagt ben je een dief ??

Post Merge: 28-02-2023, 19:00

moet wel zeggen dat ik de huurmotoren niet off-road gebruik, wel wat pistes maar geen hard-core

Post Merge: 28-02-2023, 19:01

er moeten ook ergens T7's te huur zijn hoorde van enkele Belgen dat ze daarmee onverhard gingen denk dat ze ook hun borg niet terugkregen
ze dachten dat de motor alles aankon maar beseften niet dat de berijder er ook wat van moest kunnen :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2023, 19:41 »
wij hadden laatst wel geluk met huur auto niks van gehoord wel laten zien bij inleveren ik dacht dat ik een berg op kon.
alleen te weinig vermogen en natuurlijk geen 4wd zo de weg afgegleden met achteruit glijden.


Gaat mij erom kopp. hendel afgebroken en wat krassen op  het plastic van een oude XT600 met 40.000 km en dan daar €950 voor achterhouden vindt ik zeker niet netjes.








Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2023, 21:30 »
Waar huur jij je motoren daar Jacinto? En wat voor machines? Peter vertelde me dat hij enkel z'n motoren verhuurt als je een tour bij hem boekt, en dat snap ik ergens ook wel. Ook zei hij me dat de temperaturen in mei in de woestijn al best hoog zijn, maar de Atlas zou nog te doen zijn, al ligt daar ondertussen al veel macadam.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 01-03-2023, 08:19 »
https://bm-attitude.com/location-moto/


daar heb je geen enduro voor nodig, gewoon een reismotor voor de pistes die inderdaad drastisch verminderen,
maar op het asfalt is het daar ook prachtig rijden, raad ik eigenlijk iedereen aan die voor de eerste keer gaat dat en een paar onverharde stukken

Post Merge: 01-03-2023, 08:27
hier nog een paar
https://paradise-loc.com/fr/location-motos/


Rental bikes Marrakech, rental moto, motos biking in Marrakech, Marrakech rental agency scooters (palmekech.com)


zoeken maar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 01-03-2023, 12:02 »
Offroad rijden doen wij het liefst, en elke jaar reizen wij naar het buitenland om de grote natuurgebieden op te zoeken, gebergtes, woestijnen, etc. Slapen buiten onder de sterren en eigen neus volgen. Wat asfalt betreft, daar worden wij slechts heel even blij van, zelfs in de mooiste landen. Dus een zeer grote nadruk op offroad, waar wij best wat ervaring hebben met onze zware KTM's en Yamaha's, vol en bepakt toch best zware reisbuffels.



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 01-03-2023, 12:54 »
Begrijp ik wel ik ben met ook 10 dagen geweest maar dan moet je toch op 50 procent asfalt rekenen als je wat wil rondreizen








Zeker als de temperatuur wat hoger is in de woestijngebieden wordt het nog wat moeilijker
Ik vertrek op vrijdagochtend in Zaventem richting Malaga en neem daar de boot naar Melilla, grens over en slaap in Nador, op zaterdagochtend kan je dan direct beginnen rijden, is wel de duurste optie,
In de maand mei zou ik in Europa blijven en   iets meer plannen als je richting Marokko gaat, transport is de duurste post dus als je langer kan blijven is het interessanter

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 01-03-2023, 22:12 »
Offroad rijden doen wij het liefst, en elke jaar reizen wij naar het buitenland om de grote natuurgebieden op te zoeken, gebergtes, woestijnen, etc. Slapen buiten onder de sterren en eigen neus volgen. Wat asfalt betreft, daar worden wij slechts heel even blij van, zelfs in de mooiste landen. Dus een zeer grote nadruk op offroad, waar wij best wat ervaring hebben met onze zware KTM's en Yamaha's, vol en bepakt toch best zware reisbuffels.
Klinkt toch echt alsof je het beste met eigen motoren en kampeer uitrusting zal willen gaan. Kampeerspullen in vliegtuig mee kan lastig (of duur) zijn, lokaal huren ook.

Dit in 2019 gedaan:


3000 km in een kleine 12 rijdagen. Tent achterop, soms hostels, soms wild kamperen (idd wel het allermooiste!). Groot deel is toch offroad/piste. Ontbrekende stuk in de route was idd asfalt, 1 dagje. In de atlas ook wat asfalt, maar op 3500m of zo in de kou vond ik dat niet erg meer
Deze keer was met een 525 maar vergelijkbare route ook met een 950 gedaan, met bepakking, was best te doen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 02-03-2023, 09:49 »
In November/December van 2017 10 dagen op pad geweest. Een dag heen, een dag terug en 8 dagen sturen. In totaal iets van 2500km gereden. Enkel in Auberges of goedkopere hotels geslapen (1x bij iemand thuis). Geen tent of kampeermateriaal mee. Wel een slaapzak als reserve bij ons.





Motor met NordCargo naar Malaga retour. Ikzelf vanuit Amsterdam met het vliegtuig retour. Vanuit Malaga de boot gepakt naar Melilla in het noordoosten. Goed bevallen.


Aankomend  mei ga ik weer voor 18 dagen. Maar dan op een andere manier. Mijn vrouw en dochter wilden ook graag die kant eens op. Onze dochter doet eindexamen HAVO en doen deze reis als een soort van beloning/kado voor het harde leren. Is voor ons luxer dan normaal (auto + caravan) in de zomervakanties. We vliegen vanuit Eindhoven retour naar Marrakech en hebben daar een huurauto om het land rond te rijden. Geen offroad........... maar het land is zo mooi en de inwoners zo gastvrij dat dat voor ons als gezin een enorme beleving zal zijn. Onze dochter is nog nooit buiten Europa geweest dus het grote cultuurverschil zal indruk maken.
















Reisverslag staat hier : https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/73311-marokko-24-november-03-december-2017/


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 05-03-2023, 14:10 »
Ik ben me ook aan het oriënteren op Marokko, heb nog een afspraak staan met Marco marokkomaatwerk.com voor een overleg maar mijn maten zitten nu ff serieus  in de lappenmand dus onzeker of we in oktober wel kunnen.
Intussen vond ik ook deze site's:http://www.wildernesswheels.com/1/1/Homepage/Home.html en https://motoaventures.com/morocco-motorbike-tours
ziet er beide wel tof uit
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2023, 09:40 »
Alvast bedankt voor de vele reacties! Wat een mooi land is dat toch als ik jullie foto's zo zie. Enkelen hebben het over dat het in mei echter veel te warm is in de woestijn/vele gebieden in Marokko. Hierdoor ben ik wel beginnen twijfelen of we de juiste periode hebben gekozen? Zelf ben ik zelfstandige en heb best veel flexibiliteit om vroeger of later te gaan, maar m'n kameraad is wat dat betreft helemaal niet flexibel en had mei al vrijgemaakt. Ik zit wat in dubio, ook omdat het organisatorisch best dichtbij komt al. Ik ben zo gewoon om de motor op te springen en op de bonnefooi te gaan, en transport regelen vraagt toch een meer planmatige aanpak die vooral tijdig moet gebeuren.


Ik wil een knoop doorhakken, dus hoor het graag van jullie ivm beste reismaanden om Marokko offroad aan te doen.


Salaam alaikum
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7962
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2023, 11:16 »
Tja ben er 4 x geweest en dat was toch meestal eind jan begin febr en maart.Tis vooral koud in de Atlas sneeuw hagel  koude regen met pech,dit hoeft natuurlijk niet maarhoud er rekening mee als je daar staat met je doorwaaijasje
Zit je eenmaal wat lager is het heerlijk weer.Andere maanden kan ik weinig zinnigs overzeggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2023, 13:18 »
Ik ben er eind November begin December van 2017 geweest. Hebben toen overwegend mooi weer gehad, maar toch ook wel wisselende temperaturen. Tot 30 graden in het zuiden, maar ook vrieskou en ijzel in de Hoge Altas (op 3000m). Ga komend mei/juni opnieuw, maar dan op vier wielen aangezien mijn vrouw en dochter ook eens in Marokko willen kijken. Zin an.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2023, 18:09 »
oktober/november
maar lente is mooier
half maart tot eind april, dan kan je alles doen,
Marokko kan een land van extremen zijn,
ik was nu begin februari geweest, atlas moesten we niet aan beginnen, enorm veel sneeuw, overal koude nachten en ochtenden en met koud weten diegenen die daar al geweest zijn wat koude is,
14 dagen voordien was Fred daar die kon van de woestijn tot over de atlas in short en T-shirt rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2023, 18:12 »


Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2023, 19:05 »

Je kan al je spullen bij NordCargo gewoon bij je motor pakken. En dan alleen met een rugzakje het vliegtuig in naar Malaga.