Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPX Bewerken  (gelezen 2149 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
GPX Bewerken
« Gepost op: 05-01-2019, 19:39 »
Vraag: ik heb een mooie route opgenomen met de Tripy. De route bevat voornamelijk kleine kronkelpaadjes die elkaar vaak kruisen. Nou hebben we met het opnemen exact dezelfde route teruggereden.


Het narijden van de route op Tripy (GPX-bestand) is erg lastig: de routerichting valt weg omdat het nu 2 routes zijn over elkaar heen (heen- en terug route). Ik zie dus allemaal lijnen op het scherm met pijltjes beide kanten op: onmogelijk na te rijden.


GPX houdt ook tijd bij want bij bepaalde apps kan ik de hele route 'afspelen' maar ik krijg dat in Road Tracer niet voor elkaar...als ik gewoon het tweede deel eraf zou kunnen knippen (de terugweg dus) zou ik al klaar zijn. Iemand suggesties hiervoor?


Ik kan ook de hele route na gaan tekenen maar dat is nogal een werk.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: GPX Bewerken
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2019, 19:57 »
Welk programma gebruik je? In Garmin mapsource of basecamp kan je de track inlezen en halverwege (bij keerpunt) knippen en de helft weggooien - klaar (ik hebbgeen ervaring met Tripoy bestanden, maar gpx is gpx toch?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: GPX Bewerken
« Reactie #2 Gepost op: 05-01-2019, 20:28 »
Welk programma gebruik je? In Garmin mapsource of bases MP kan je de track inlezen en halverwege (bij keerpunt) knippen en de helft weggooien - klaar (ik hebbgeen ervaring met Tripoy bestanden, maar gpx is gpx toch?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Ik zat aan dezelfde oplossing te denken. Als basecamp oid het tripy-bestand niet vreet, kun je die waarschijnlijk omzetten met de JAVAWA RTW tool. http://www.javawa.nl/rtwtool.html


succes. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: GPX Bewerken
« Reactie #3 Gepost op: 05-01-2019, 20:29 »
Welk programma gebruik je? In Garmin mapsource of bases MP kan je de track inlezen en halverwege (bij keerpunt) knippen en de helft weggooien - klaar (ik hebbgeen ervaring met Tripoy bestanden, maar gpx is gpx toch?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Perfect!  :)
Ik heb Garmin BaseCamp gedownload, precies wat ik nodig had, daar zit zon slider op waarmee ik de route kan afspelen. Nu nog ff kijken hoe ik dat tweede deel eraf kan knippen.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: GPX Bewerken
« Reactie #4 Gepost op: 05-01-2019, 23:08 »

In de toolbar zit o.a. een knip- en een plakknop.

Maak even een kopie van je gpx zodat je even uit kan vogelen hoe je ermee werkt. Of, het origineel wat je bewerkt niet saven tot je het door hebt.


Het is verder super simpel.

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: GPX Bewerken
« Reactie #5 Gepost op: 05-01-2019, 23:52 »
Ofwel deel je de route met het RoadTracer programma in meerdere delen , sla ze op in gpx en geef dan de delen verschillende kleuren zodat overlappingen goed zichtbaar zijn en volg je de track in kleur


simpel  ;)
anders efkes bellen 0032475630015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: GPX Bewerken
« Reactie #6 Gepost op: 06-01-2019, 10:58 »
Basecamp werkt super, heel eenvoudig. Ik heb steeds een stuk geselecteerd en vervolgens aangepast mbv wissen. Ik wist niet hoe ik zelf de knippunten kon bepalen maar met selecteren, inzoomen en wissen kom ik er ook.