Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374649 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #45 Gepost op: 21-08-2006, 16:48 »
De diskussie omtrent de tank zie ik keer op keer voorbij komen op advrider. Bestaat voorzover ik weet gewoon niet helaas.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #46 Gepost op: 21-08-2006, 16:52 »
Voor welk model is deze dan:



Pastdie niet? En is die niet aan te passen dan aan het huidige model?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #47 Gepost op: 21-08-2006, 16:55 »
in de test die ik op pagina 2 (maar helaas kan ik nergens uithalen van welk jaar die is behalve dat de titel het over Y2000..... heeft) heb gezet staat duidelijk dat er voor de australische markt een 17 L tank standaard op gezet is, omdat de orginele tank van 9 liter voor veel mensen te weinig was en de motor daarom niet kocht. Nu in nederland zit er een 12L tank op, je moet dus volgens mij die 17 L tank ergens vandaan halen (en hopen dat het past)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #48 Gepost op: 21-08-2006, 16:56 »
Het onderhoudsschema:

OPERATIONS PRE-DELIVERY
INSPECTION
● COUPON “A”- AFTER
1000 km (620 mi.) OR 6
MONTHS
● COUPON “B”- AFTER
5000 km (3100 mi.) OR 12
MONTHS
● COUPON “C”- AFTER
10000 km (6200 mi.) OR 24
MONTHS
COUPON “D”- AFTER 15000 km
(9300 mi.) ONLY IF REACHED WITHIN
24 MONTHS
COUPON “E”- AFTER 20000 km
(12400 MI.) ONLY IF REACHED
WITHIN 24 MONTHS
NOTE
Coolant C C C S C S
Engine oil C S S S S S
Engine oil fi lter cartridge S S S
Engine oil suction fi lter P P P
Valve clearance C C C C C
Spark plug C C S S
Timing chain S S
Clutch fl exible coupling C C
Ignition cover C C C C Replace if necessary
Starting gears assembly C C
Connecting rod S S
Clutch discs C C Replace if necessary
Ignition timing C
Fuel fi lter C S S S S
Carburetor C C P P P P
Air fi lter P S S S S
Engine oil pressure C C
Cylinder-Piston checking C C C
Brakes fl uid C C C S C S Brakingsystembleeding; ifnecessary
Brakes hydraulic controls C C C C C C
Flexible controls C C L L L L
Throttle control C C C C C C
Tires pressure and wear C C C C C C Replace if necessary
Electric fan C C C C
Headlamp position C C
Ligths-Visual signals, Horn C C C C C C
Battery C C C C C
Instruments C
Rims spokes stretch C C C C C
Steering head bearings play C C C
Driven transmission chain-Chain rollers C C-I C-I S C-I S
Rear sprocket-Driving pinion C S C S
Brakes pads wear C C C Replace if necessary
Side stand screws C C C C C C
Wheels hubs bearings C C
Fuel tank P P
Front fork oil S-R S-R
Bolts and nuts general tightening C C C C C C
Lubricating-Greasing C I I I I I
Locks C
Motorcycle general test X X X X

Iedere 5.000 km olieverversen, dat valt best mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #49 Gepost op: 21-08-2006, 16:57 »
De tank is in samenwerking met Acerbis gemaakt, blijkt:

Großer Kunststoff-Tank

Der von Husqvarna in Kooperation mit Acerbis gefertigte Tank ist - wenn auch mit gewisser Lieferzeit - noch immer lieferbar.

Er passt perfekt auf alle "alten" TE 410 und 610, aber auch auf TE 400 und 570 sowie die Dual-Modelle SM-E, SM-S und LT 410 und 610.

Im Gegensatz zu den bekannten Acerbis-Tanks wird dieser Tank aus hochwertigem sehr robustem Nylon gefertigt (das erklärt den hohen Preis) und ist daher besonders formstabil und zäh.

Der Tank wird in dunkelgrau unlackiert geliefert (Farbe wie die Seitendeckel im oberen Bild), ist aber problemlos lackierbar - auch das im Gegensatz zu den Standard-Tanks von Acerbis aus Polyethylen.

Eventuell montierte Kühler-Lüfter müssen übrigens nicht demontiert werden! Auch das Modell LT 610 ist ja serienmäßig mit Großtank und Lüfter ausgestattet.

Wegen Lieferzeit bitte rechtzeitig bestellen!

ArtNr. MV8000.80257 € 840,00

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #50 Gepost op: 21-08-2006, 16:58 »
Nope, past niet. Er schijnen zelfs grotere tanks voor de TE450 en 510 te bestaan, maar deze passen ook niet op een TE610. Waar een wil is, is een weg natuurlijk. Er is vast wel wat pas te maken toch?

@ brommer, je haalt het oude en het huidige model doorelkaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #51 Gepost op: 21-08-2006, 16:59 »


En zo schijnt dat er uit gezien te hebben...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #52 Gepost op: 21-08-2006, 21:22 »
Hmm... De 610 staat nog steeds niet echt bekend als betrouwbaar.. Ook de nieuwere zover ik weet niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #53 Gepost op: 21-08-2006, 21:30 »
langere veerwegen op de 625 SXC, duovoetsteunen en een vashoubeugeltje voor de duo op de 640 LC4, andere koplamp en zoals gezegd een andere carb (FCR vs. BST40) en standaard een kleinere tank (9 liter voor de 625, en 12 liter voor de 640). Beiden vrij eenvoudig om te bouwen naar een 18 liter tank.

een SXC heeft trouwens wel minder olie in het blok, de voorste framebuis word zover ik weet niet gebruikt voor olie.. duuusss die 5000km/olie wissel ga je niet halen
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #54 Gepost op: 21-08-2006, 21:34 »
@MBaars: Dat is toch niet meer zo? Ook de huidige SXC heeft volgens meneer KTM 2.1 liter olie aan boord.

@Klei: Op Advrider is een speciaal TE610 draadje (het nieuwe model dus). Ze hebben feitelijk maar een kwaal, een loslopende spie/moer op het tandwiel dat de ketting naar de balansas aandrijft.

Meneer Husqvarna schijnt trouwens gewoon twee jaar garantie te geven op alle modellen (op kenteken??), dus ook de TE450, 510 en de 610. Daar wordt in de Noppennieuws zelfs mee geadverteerd. Lijkt me toch wel wat.  ;)


ooit


(damn ik heb echt behoefte aan mijn Staatsloterij-uitkering)  :-X



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #55 Gepost op: 21-08-2006, 21:45 »
@MBaars: Dat is toch niet meer zo? Ook de huidige SXC heeft volgens meneer KTM 2.1 liter olie aan boord.


stond me iets van mij, ook op advrider hebben ze het er wel eens over.... misschien idd de wat oudere modellen
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #56 Gepost op: 21-08-2006, 22:51 »
Meneer Husqvarna schijnt trouwens gewoon twee jaar garantie te geven op alle modellen (op kenteken??), dus ook de TE450, 510 en de 610. Daar wordt in de Noppennieuws zelfs mee geadverteerd. Lijkt me toch wel wat.  ;)

Tja, betrouwbaartheid heeft natuurlijk niets met garantie te maken (denk daar maar 's over na).
Wat heb je nu aan twee jaar garantie als je midden in Oezbekistan staat.....

Betrouwbaarheid kun je eigelijk alleen maar achteraf bepalen.
Verder krijg je betrouwbaarheid door een bestaand concept verder te evolueren.
Koop dus nooit nieuw uitgebrachte motorblokken.....(zijn gewoon te weinig getest).

Verder moet je maar 's nadenken over een uitspraak uit de tuning wereld.
Het is gemakkelijker om een snel blok betrouwbaar te maken
dan om een betrouwbaar blok snel te maken...

En aangezien we licht en sterke blokken willen hebben, gebruiken we toch wel enigszins getunde blokken.
Met die gedachte in m'n achterhoofd denk ik dat van alle, zeg maar 50 pk, blokken het LC4 blok het meest uitgekouwde en geevolueerde blok is dat er te krijgen is.
De gewicht Pk verhouding en de betrouwbaarheid staan onbetwist op eenzame hoogte.
Verder is de motor rijwieltechnisch ook langzaam geevolueerd tot iets perfects.

Ook is het natuurlijk zo dat de omzet die de fabrikant maakt ook wel wat zegt over zijn mogelijkheden om te evolueren.
Ieder wijziging kost immers geld.

Tja en als laatste is het ook wel lekker als je weet wat de nukken zijn van een motor.
Hoe meer er verkocht zijn, hoe bekender het is en dus ook hoe betrouwbaarder.
Iedereen kent de oliepomp 'problemen' van de XR600,
stom als je daar nu nog mee in de fout gaat.
Iederen weet ook van de afgebroken spaken van de Adventure.
tja, als je je daar door nog laat verrassen ben je eigenlijk gewoon een sukkel.

Waarom zit ik dit toch eigenlijk weer allemaal in te typen.....?

Ik ben gewoon helemal gek van m'n Adventure :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #57 Gepost op: 22-08-2006, 13:01 »
Een iedelale is misschien ook de Aprillia 450.
Was zojuist bij StarTwin en ze zeiden tegen mij dat er ook ee 18 of 22 liter tank verkrijgbaar wordt en dat er een allroad op stapel staat.
Verder zijn  ze de startmotor aan het aapassen i.v.m. wat problemen.
We zien wel.

Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #58 Gepost op: 22-08-2006, 13:05 »
Harold heeft nog niet gelezen dat meneer Aprilia afraadt om meer dan 20 km snelweg te pakken? Er schijnen dus nog wel kinderziekten in te zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #59 Gepost op: 22-08-2006, 13:46 »
@Fr@venture: Ook de meest doordachte/doorontwikkelde blokken gaan helaas wel eens stuk op momenten dat je het echt niet wilt, niet in oezbekistan maar mongolie bijvoorbeeld.