Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trans Euro Trail  (gelezen 27041 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Trans Euro Trail
« Gepost op: 26-07-2017, 18:12 »
Dames en heren:

Het is officieel: De Trans Euro Trail is geopend verklaard !

http://www.transeurotrail.org/

Het is prima om de tracks te delen maar beter om die direkt te downloaden op de Transeurotrail.org pagina.
Dan ben je altijd zeker van de laatste update.



nl@transeurotrail.org voor op- en aanmerkingen, afsluitingen en suggesties.   :)
transeurotrail.nl@gmail.com

De Trans Euro Trail gedragscode
De open ruimtes van Europa worden steeds meer overbelast. Naast de mensen die op het platteland leven en werken, zijn er veel groepen die willen recreeren in de steeds drukker wordende groene zones.Als TET-gebruikers moeten we de verantwoordelijkheid nemen voor onszelf en ervoor zorgen dat er na onze doorgang de toegang wordt gehandhaafd voor degenen die na ons komen.We moeten ons gedragen als ambassadeurs van het Offroad Rijden - dat is het respectvol berijden van de wegen en paden die ons gegeven zijn. TET onderschrijft de volgende gedragscode:Gebruik alleen wegen die legaal zijn en respecteer de verkeersborden en regelsMotorfietsen en hun berijders moeten legaal zijn, gekentekend en verzekerd zijn.Blijf op de afgebakende paden naast landbouwgrond want banden kunnen gewas en gras beschadigen.Maak plaats voor wandelaars en fietsers en voor ruiters door te stoppen en de motor uit te schakelen, vertraag op smalle wegen en het voorkom het opvliegen van grind en stof op grotere gebieden.Open en sluit hekken steeds zoals je ze aangetroffen hebt om ervoor te zorgen dat eventueel vee zijn leefruimte kan benutten.Reis met een veilige snelheid, rekening houdend met de omstandigheden en zichtbaarheid . De TET is geen route om wedstrijden op te houden of om er voor dat doel op te oefenen. Rijd rustig en gebruik het gas met discretie aangezien lawaai al snel voor ergernis zorgt. Reis niet in grote groepen - zes of minder is ideaal. Respecteer het platteland en degenen die daar leven, werken en spelen. Vergeet niet dat paden gevoelig zijn voor erosie, vooral wanneer het nat is.Overweeg een andere route als dit nodig kan zijn. Erken de aanwezigheid van andere gebruikers met vriendelijkheid en een lach - het kost niets! Als u getuige bent van gevaarlijk of onverantwoordelijk gedrag op de paden en het veilig is om dit te doen, dan vragen wij u om de persoon (-en) in kwestie aan te spreken over zijn (hun) gedrag. Hopelijk maak je hun ervan bewust dat de mogelijkheden steeds minder worden en passn ze hun gedrag aan!  Rijd binnen de grenzen van je eigen kunnen en de limieten van je motor. Draag bij aan de levensvatbaarheid van plattelandsgemeenschappen door uw geld te besteden bij lokale bedrijven.  Wij geloven dat als we onze acties en TET gebruiken tegen de volgende 3 criteria toetsen, we allemaal
kunnen helpen om het imago van de rijders bij het overige publiek beter te maken:

1. Respekt voor de paden en hun gebruikers.

2. Respekt voor de gemeenschappen waar we doorheen reizen.

3. Respekt voor het milieu.

Degenen die na jullie komen zullen jullie dankbaar zijn!

Groeten, Ard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #1 Gepost op: 26-07-2017, 19:01 »
Bucketlist is weer langer  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #2 Gepost op: 26-07-2017, 19:29 »
Een mooi initiatief, maar met zoveel potentiele rijders uit heel Europa voorzie ik grote drukte op de route.
Ga 'm maar snel rijden, binnenkort kan het alweer over zijn.
Dan staan er bordjes en boze boeren met jachtgeweren  :confused:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #3 Gepost op: 26-07-2017, 20:06 »
Mijn complimenten!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #4 Gepost op: 26-07-2017, 20:53 »
Een mooi initiatief, maar met zoveel potentiele rijders uit heel Europa voorzie ik grote drukte op de route.
Ga 'm maar snel rijden, binnenkort kan het alweer over zijn.
Dan staan er bordjes en boze boeren met jachtgeweren  :confused:


Ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen.


Er is veel voor- en tegen te zeggen maar het in algemeen denk ik dat er niet gelijk hordes mensen (in grote groepen al helemaal niet) over de route gaan rijden.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het druk wordt op de route maar als we allemaal code groen aanhouden en beleefd en vriendelijk zijn tegen de medegebruiker komt het goed.
We kunnen ook alles voor ons zelf proberen te houden maar dat vindt ik nogal egoistisch.
Er is ook regelmatig de vraag of de route geklasseerd kan worden zodat de mensen (die de vraag stelden) er met hun GS met koffers terecht kunnen. Dit is soms mogelijk, maar soms ook niet. Het hangt af van vele factoren zoals de breedte van de motor, het gewicht, de banden, de kunde van de rijder (of het geluk bij sommige  ;D  ) en natuurlijk het weer.

De TET is gericht op de reiziger die zijn machine zeer goed beheerst, die onderweg is met een lichte motor (geschat onder de 200Kg met bagage) en die het liefst reist over het onverharde in de meest uitdagende vorm.
Daar dit niet overal het geval is kan de gemiddelde "dikke machine met koffers" piloot er ook op grote delen van de route terecht.

Het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de rijder zelf om de grenzen van zichzelf en zijn machine niet te overschrijden.


De lokale rijder/crosser maakt al jaren gebruik van een deel van deze route en als die er ook netjes mee om gaan net als de rijder die er "te gast" is komt het goed.

Ik wil mijn dank nog even uitspreken aan de mensen die mij hebben geholpen om delen van de route te maken (passief danwel actief) en ik hoop dat jullie dit ook een mooi initiatief vinden.
Het is 100% vrijwiligerswerk uit eigen zak betaald en iedereen die mee wil helpen is welkom. Iedereen die er wil rijden ook !

De route moet in beide richtingen legaal te berijden zijn. Zogenaamde grijze gebieden zijn niet gewenst.

Als je suggesties voor alternatieven hebt, en/of eventuele afsluitingen in het Nederlandse deel van de route kun je dit graag doorgeven via transeurotrail.nl(at)gmail.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #5 Gepost op: 26-07-2017, 21:33 »
Heel mooi initiatief!!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #6 Gepost op: 26-07-2017, 22:15 »
Wow. Gaaf hoor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #7 Gepost op: 26-07-2017, 22:34 »
Indrukwekkend, hulde!

Benieuwd wanneer ik tijd heb voor een sabbatical.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #8 Gepost op: 26-07-2017, 22:51 »
Top! Ziet er goed uit! Nederlands traject is een stuk langer dan door Duitsland! ;D
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #9 Gepost op: 26-07-2017, 22:58 »
Mooi hoor! Abbo genomen mbt updates.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #10 Gepost op: 26-07-2017, 23:11 »
Wat gaaf zeg ..... fijn dat er nog steeds zulke liefhebbers zijn  :)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #11 Gepost op: 26-07-2017, 23:14 »
De duitse track is als ik het goed zie 100% asfalt. Maar zat moois offroad in andere landen (incl Duitsland trouwens :))
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #12 Gepost op: 27-07-2017, 00:30 »
Complimenten, geweldig  :)

Groet,

Toine

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #13 Gepost op: 27-07-2017, 16:16 »
De duitse track is als ik het goed zie 100% asfalt. Maar zat moois offroad in andere landen (incl Duitsland trouwens :))


Door en voor ons dus ik zeg ff input geven.

Maar mooi dat. Het van de grond is

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Trans Euro Trail
« Reactie #14 Gepost op: 29-07-2017, 09:49 »
Ik heb een Facebook pagina gemaakt voor het Nederlandse deel van de TET

https://www.facebook.com/TransEuroTrail.NL/?hc_ref=ARSyNFG8nRovXmvoV5JuOq31HhHTQ7WGb-nifNsQ4cQuzh1Xybtwz4knm5Rc_TQ9y14&fref=nf

Iedereen die mee wil helpen om de route te verbeteren en het Noordelijke deel verder uit te werken en te verkennen is welkom.

Groeten, Ard