Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzinebranders, welke?  (gelezen 22254 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Benzinebranders, welke?
« Reactie #30 Gepost op: 09-03-2008, 00:14 »
'k gebruik al jaren (13+) een Peak one van m'neer Coleman,die werkt ook op diesel ( met dat bijgeleverde vergasserbuisje), of petroleum, of huisbrandolie of.... als het vlampunt maar hoger ligt als water,
met geduld schijn je zelfs zonnebloemolie aan de gang krijgen, heb ik dus geen ervaring mee, wel met de whisperlite van MSR, wat een enorme deceptie is gebleken omdat leidingen en koppelingen lekken, vervangende onderdelen... 4 jaar geleden aangevraagd, zegt dat genoeg??  :-\
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Benzinebranders, welke?
« Reactie #31 Gepost op: 21-06-2012, 22:41 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Benzinebranders, welke?
« Reactie #32 Gepost op: 22-06-2012, 08:39 »
ik ben eergisteren met m'n volggepakte AT over m'n MSR whisperlite internationale gereden....
Na een kwartiertje prutsen met 'n Leatherman kon ik gewoon weer koffie zetten, hoe robuust wil je het hebben!


(jaja, ik weet dat 't een domme actie was)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Benzinebranders, welke?
« Reactie #33 Gepost op: 22-06-2012, 10:00 »
MSR Dragonfly. Loopt op veel soorten brandstof en is redelijk onverwoestbaar. Servicekits zijn indien nodig ook overal te krijgen. Ja je moet voorverwarmen, maar dat is echt een fluitje van een cent. Het enige nadeel is wel dat 'ie klinkt als een F15.....

Edit: Oeps beetje oud draadje zie ik nu. Ferd zal inmiddels wel een nieuwe hebben, haha.