Hallo JC,
Enkele jaren geleden heb ik een tijdje KLX650C gereden. Twee heb ik er gehad.
Ik weet dat er diverse R's legaal reden in Nederland. Ik weet echter niet zeker of die ook als R op het kenteken stonden.
Mogelijk is de situatie hetzelfde als bij de DR-Z400 die ik nu rijd: daar heb je naast de straatversie (S) ook de off-road versie (E) die oorspronkelijk niet alle wettelijke vereisten bezit (spiegels, knippers, remlicht, km-teller....)
Bij import wordt daar niet altijd op gecontroleerd of er wordt gewoon opgegeven dat het een S is.
Zo heb ik bijvoorbeeld een E die als S op het kenteken staat. In de praktijk levert dat geen problemen op.
Behalve dat je natuurlijk een bekeuring kunt krijgen voor ontbrekende delen, maar dat heeft niets met het kenteken te maken.
Ik zou me dus over dat kenteken geen zorgen maken, en voor een paar tientjes heb je een remlichtschakelaar.
Problematischer lijkt me dat er niet zo veel meer te krijgen is voor de KLX650.
Berucht waren de nokkenaslagers; die zijn helemaal niet meer te koop. Ik bedoel dus de kop, want er zitten geen vervangbare lagers in.
Ik zou geen KLX650 kopen zonder deze lagers gezien te hebben.
Post Merge: 19-01-2021, 11:01
Nog even op het elektrisch schema van de R gekeken. Het volgende staat er niet op:
Remlicht, dimlicht, knippers, km-teller, accu.