Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Klassieke allroad - enduro  (gelezen 1648 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #15 Gepost op: 02-02-2021, 01:05 »
Veel gehad en met veel wat gecrosst.
Ik mag graag vroeger romantiseren maar moet er niet aan denken het ktm-etje voor een XR500 om te ruilen.
Als je ziet hoeveel mishandeling zo'n ktm kan hebben, had die XL al kapot geweest.
Net als 100 uur met een zuiger met een 300exc.
Kon je vroeger met je CR250 niet van dromen.
Ook de Maico's waren heel gaaf, maar niet te starten en ook wel stuk.


Mijn laatste ervaring is met mijn geliefde CR500 uit 1984 op de crossbaan van Rutten.
Rijdt eigenlijk best goed, tot de baan slechter wordt.
Kwa vermogen best fijn. (Zo'n 300tpi gaat pas hard !)
Onderdelen een regelrechte ramp.


Toch zou ik graag de TET met een Yamaha DT175 rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #16 Gepost op: 02-02-2021, 09:43 »

Ja, daar ergens aan de Maas stuiterde een brommer over wat hobbels als een platte kei over het water, en de berijder wapperde als een vlag aan het stuur er achteraan. Mooie tijd.

En die weet ik ook nog  :D
Als ik daar over de snelweg langs rij denk ik nog vaak terug aan die avon(d/t)uren daar :D . Ook nog een keer toen het ontzettend nat was, ging goed totdat je aan het eind kwam en het gas dicht moest doen, dan was het net schaatsen. We worden oud  ;D .[size=78%] [/size]
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #17 Gepost op: 03-02-2021, 14:13 »
Al heel wat rallies gereden op een XR440 met nog wat performance goodies. Erg leuk om tussen de "snelle" KTM's mee te strijden. Die is uit 2002, dus nog niet zo oud als wat je noemt van bouwjaar, wel van ontwerp.


Af en toe nieuwe zuiger en cylinder geplaatst, en voor de laatste rally nieuwe klepgeleiders. Dat kost dan ook niet veel geld en is makkelijk te doen.


Luchtgekoeld kun je doorgaans ook wel wat geruster op een steen om laten vallen. Geen risico op radiateurschade wat bij een moderne enduro toch wel vrij makkelijk gebeurt. Stuurgedrag leent zich ook goed voor een rally, geen stuurdemper nodig.


Tijdens een rally heb ik er altijd wel minder werk aan gehad dan anderen met nieuwe motor.


Uiteindelijk moet je gewoon rijden met wat je leuk vindt, dat werkt het beste.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #18 Gepost op: 03-02-2021, 18:13 »
4x old-timer rally op een 85 xr600. Nu (nou ja.. covid hold actief) vanuit Mongoliƫ terug naar NL onderweg op een 86 tenere. Ik ben gek op die oudjes. Nieuw of perfect revisie blok doen ze niet onder voor een nieuwe in betrouwbaarheid, maar wel met een andere sleutel mentaliteit. Maar de looks, geur, feeling, emotie, etc. Maar vooral de verbintenis met de machine zijn onvergelijkbaar met een nieuwe.

Maar alleen op het tempo van toen. Op de exc draai ik er rondjes omheen.

Toch rijd ik meestal liever op de oude.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Klinkt goed!


Wat is een in redelijke staat tot goede staat verkerende XR600R en een TT350 nog zo waard?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #19 Gepost op: 03-02-2021, 19:24 »
Al heel wat rallies gereden op een XR440 met nog wat performance goodies. Erg leuk om tussen de "snelle" KTM's mee te strijden. Die is uit 2002, dus nog niet zo oud als wat je noemt van bouwjaar, wel van ontwerp.


Af en toe nieuwe zuiger en cylinder geplaatst, en voor de laatste rally nieuwe klepgeleiders. Dat kost dan ook niet veel geld en is makkelijk te doen.


Luchtgekoeld kun je doorgaans ook wel wat geruster op een steen om laten vallen. Geen risico op radiateurschade wat bij een moderne enduro toch wel vrij makkelijk gebeurt. Stuurgedrag leent zich ook goed voor een rally, geen stuurdemper nodig.


Tijdens een rally heb ik er altijd wel minder werk aan gehad dan anderen met nieuwe motor.


Uiteindelijk moet je gewoon rijden met wat je leuk vindt, dat werkt het beste.
En je krijgt er nog een waterdichte jas van ook
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #20 Gepost op: 04-02-2021, 09:11 »
4x old-timer rally op een 85 xr600. Nu (nou ja.. covid hold actief) vanuit Mongoliƫ terug naar NL onderweg op een 86 tenere. Ik ben gek op die oudjes. Nieuw of perfect revisie blok doen ze niet onder voor een nieuwe in betrouwbaarheid, maar wel met een andere sleutel mentaliteit. Maar de looks, geur, feeling, emotie, etc. Maar vooral de verbintenis met de machine zijn onvergelijkbaar met een nieuwe.

Maar alleen op het tempo van toen. Op de exc draai ik er rondjes omheen.

Toch rijd ik meestal liever op de oude.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Lekker bezig Steven  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Klassieke allroad - enduro
« Reactie #21 Gepost op: 04-02-2021, 17:57 »
Met zo een Suzuki DR  600-650-750-800 kan je overal mee , raid , rally of reizen, dingen zijn zeer betrouwbaar  (vering aanpassen is een must voor rally gebruik).
de lichtere DRZ400 heeft standaard al vering die goed genoeg is voor alle gebruik

Post Merge: 04-02-2021, 17:58