Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht adres vliegwiel gewicht  (gelezen 307 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Gezocht adres vliegwiel gewicht
« Gepost op: 07-10-2021, 22:40 »
Wil proberen of een verzwaard vliegwiel prettig rijd.
Kan dit niet zelf maken.
Het is te koop in usa maar je betaalt je krom aan invoer en verzenden voor een klein schijfje metaal.
Iemand een adres in europa?
Voor een ktm 500


Dit is intressant zeg.
kan de andere niet zo snel meer vinden die motorzaak met die gele Smiley verkocht ook gewichten maar deze van Jeff slavens zou geweldig zijn. en goed te maken.
als koekel goed vertaalt lijm je deze zie een tubbetje loctite mwoaww dat hebben we in Ned. ook.
een ring draaien kan m,n beste Vriend.
oja dan hoort er wel een linkje bij maar het forum vervuilt m,n berichten altijd zo  :confused:




Post Merge: 07-10-2021, 23:06

kan de 500 er niet tussen vinden maar onderblok 450 is hetzelfde als 500 Toch wie weet raad?


https://slavensracing.com/shop/flywheel-weight-for-ktm-husaberg-husqvarna-250300-by-steahly/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Gezocht adres vliegwiel gewicht
« Reactie #1 Gepost op: 08-10-2021, 08:43 »
Gewoon een ring om je vliegwiel heen krimpen dus.
Als je een goede krimp passing draait, heb je geen Loctite nodig.


Hij gaat er onderin gelijkmatiger van lopen, toeren veranderingen verlopen trager....
Schakelen gaat minder lekker....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Gezocht adres vliegwiel gewicht
« Reactie #2 Gepost op: 08-10-2021, 11:47 »
Oke maar hij schakelt al niet echt lkr.motor gaat moeilijk in z.n vrij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Gezocht adres vliegwiel gewicht
« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2021, 17:08 »
Ik heb indertijd een Steahly vliegwiel gewicht in m'n 450 SXF gezet, om 'm een beetje te temmen.
Ik heb 'm zelf uit de US laten komen (Rocky Mountain ATV). Best veel geld voor een stukje staal (denk ik), maar als hij eraf loopt wordt het nog duurder.
Je vraag of het vliegwielgewicht van de 450 past in de 500: Binnen de EXC lijn misschien wel, of een SXF vliegwielgewicht op een EXC vliegwiel past is een andere vraag. Ik vermoed van niet. Ze hebben allebei accu en startmotor, maar de SXF heeft geen verlichting enz.


Naar vrijstand maakt het weinig uit. 'Rev matching' naar een andere versnelling duurt langer, dus is moeilijker in theorie. Maar ik merk er niet heel veel van.