Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vervoer op normale aanhanger  (gelezen 2259 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Vervoer op normale aanhanger
« Gepost op: 03-06-2019, 20:31 »
Mijn brommert past net niet in de lengte in de aanhanger. De klep blijft net open. Diagonaal past hij met gemak.

Hoe veroeren jullie je brommer in een normale aanhanger:

- In de lengte en dan de klep met een kettinkje/staaldraadje vast zetten (blijft ietsje schuin open staan)
- Diagonaal (rechtop) in de aanhanger met de klep dicht. Had al wel begrepen dat je hem niet op de zijpikkel mag vervoeren.

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #1 Gepost op: 03-06-2019, 20:37 »
wel gedaan,
met klep eraf (anders kwam ie tegen de grond) voor goed vastgesjord.. zodat eea stabiel staat.

of schuin,
idem dito...
als je goede sjorbanden heb ben je al bijna klaar.

dus...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #2 Gepost op: 03-06-2019, 22:44 »
Diagonaal is toch perfect.
Je sjort het achterwiel vast tegen de zijwand aanhanger.
En voorwiel aan voorrek.
Daarna nog spanband vanaf stuur of balhoofd li en re.
En Arie is er klaar voor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #3 Gepost op: 03-06-2019, 23:58 »
Mijn brommert past net niet in de lengte in de aanhanger. De klep blijft net open. Diagonaal past hij met gemak.

Hoe veroeren jullie je brommer in een normale aanhanger:

- In de lengte en dan de klep met een kettinkje/staaldraadje vast zetten (blijft ietsje schuin open staan)
- Diagonaal (rechtop) in de aanhanger met de klep dicht. Had al wel begrepen dat je hem niet op de zijpikkel mag vervoeren.


Klep eraf halen, klaar. Heb zelf in de bak van de aanhanger 2 simpele houten balken gemonteerd als simpele wielklem, werkt prima. Achterwiel staat dan nog op de vloer, maar klep past niet meer, dus eraf.
Klep half-open met staaldraad lijkt me een slecht plan, dan gaat die klep klapperen


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #4 Gepost op: 04-06-2019, 06:42 »
Recht of diagonaal maakt beide niet veel uit. Meest handige vind ik recht. Echter wat vooral belangrijk is en dat is bij alle motoren is dat je hem goed in de vering trekt zodat hij niet stuiterd en daardoor los komt. Als ik hem op mijn platte aanhanger vervoer dan plaats ik het voorwiel tussen 2 balkjes die ik er op schroef zodat het voorwiel al niet naar links/rechts kan. Dan aan elke vorkpoot, liefst over de kroonplaat lopend, een spanband. En hiermee de vering goed intrekken. Eigenlijk staat hij dan al super.
Maar ook de achterveer trek ik meestal een stukje in dmv een spanband aan beide kanten te bevestigen, bij mijn motoren aan het kofferrek. Aan het frame mag/kan ook

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #5 Gepost op: 04-06-2019, 20:46 »
Op de zijstandaard mag ook gewoon hoor. Op de veerboot naar bv schotland en Noorwegen en op de DB autozug gebeurt dat ook. Is geen probleem dus.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #6 Gepost op: 04-06-2019, 21:14 »
Maar je loopt wel het risco dat hij op ten duur misschien stuk gaat. Al heb ik rijders al wel eens zien omdraaien op de standaard, en dat ging ook...

Ik trek altijd een spanband over de onderste kroon plaat aan weers zijden naar 2 ogen op de voorkant van de aanhanger. Bij normale aanhanger trek je hem dan doe hoek in. Eventueel achterkant vastzetten bij gladde aanhanger (en lichte motor) wil die anders weglopen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #7 Gepost op: 05-06-2019, 08:12 »
Bedankt voor de reacties. Ik lees feitelijk dat het beide kan......... Zal het spul vrijdag klaarzetten en op mijn gemak ff puzzelen zodat ik zaterdag relaxed naar het Zuiden kan afzakken.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #8 Gepost op: 05-06-2019, 13:28 »
Op de zijstandaard mag ook gewoon hoor. Op de veerboot naar bv schotland en Noorwegen en op de DB autozug gebeurt dat ook. Is geen probleem dus.


Da's qua trillingen nogal een verschil, een boot of een aanhanger.


Zelf zou ik hem nooit op de standaard zetten. Met spanbandje links en spanbandje rechts aan de voorkant in de vering trekken. Dan staat hij al vast. Dan de achterkant aan het wiel alleen maar statisch maken. Dat hij niet naar de zijkanten of omhoog kan. Achter kan hij dan wel veren op hobbelige wegen. IMHO de enige manier om veilig je fiets te vervoeren of dat nou recht of scheef is...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #9 Gepost op: 06-06-2019, 17:31 »
Je motor NOOIT op de zijstandaard zetten als je hem met spanbanden vastsjort op een aanhanger.
Die breekt af! (vraag maar niet hoe ik dat weet)

Je motor NOOIT op de middenbok zetten als je hem met spanbanden vastsjort op een aanhanger.
Dan trek je die door de bodemplaat van je aanhanger heen (want je dácht alleen maar dat die niet rot was).

Altijd aan elke kant een spanband (liefst over de kroonplaat heen) en NOOIT één spanband van links naar rechts.
Daar kantelt je motor onderdoor (vraag maar niet hoe ik dat weet)

Achterkant met alleen een spanbandje door het achterwiel tegen omhoog stuiteren, dat is leuk voor een crosser van 80kg, niet voor een allroad.
Gewoon óók twee spanbanden aan de achterkant. (nee, óók niet vragen)

Bovenstaand in het kader van:
Leer van andermans fouten want je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.
(om van geld nog maar te zwijgen..)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #10 Gepost op: 06-06-2019, 20:03 »
Bedankt voor de reacties. Ik lees feitelijk dat het beide kan.........
Ik hoop ook dat je de stukjes meegepikt hebt, waarin staat dat het voorwiel tussen latjes vastgezet wordt. Als je een gladde bodem in je aanhanger hebt lijkt dat me wel vereist.... of je zet het voorwiel in de hoek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #11 Gepost op: 06-06-2019, 21:51 »

Klep eraf halen, klaar. Heb zelf in de bak van de aanhanger 2 simpele houten balken gemonteerd als simpele wielklem, werkt prima. Achterwiel staat dan nog op de vloer, maar klep past niet meer, dus eraf.
Klep half-open met staaldraad lijkt me een slecht plan, dan gaat die klep klapperen


 :stupid:
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #12 Gepost op: 07-06-2019, 18:59 »
https://link.marktplaats.nl/m1419509736


deze kopen kun je ook door rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #13 Gepost op: 08-06-2019, 13:13 »
Ik hoop ook dat je de stukjes meegepikt hebt, waarin staat dat het voorwiel tussen latjes vastgezet wordt. Als je een gladde bodem in je aanhanger hebt lijkt dat me wel vereist.... of je zet het voorwiel in de hoek.
Nog nooit een probleem mee gehad en ik doe het al vele jaren. Trials rechtuit, xChallenge diagonaal. En zelfs geen ratels op de sjorbanden.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Vervoer op normale aanhanger
« Reactie #14 Gepost op: 10-06-2019, 21:49 »
Vergeten een foto te maken, maar gewoon diagonaal vervoerd. Perfect gegaan en geen krimp gegeven  :)