Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374564 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1740 Gepost op: 02-12-2020, 22:21 »
Wel mooi alleen die lelijke middenbok eraf is dat om je cardan te smeren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
De Ideale Allroad
« Reactie #1741 Gepost op: 03-12-2020, 00:17 »
Lelijke fiets. Lijn is verpest met het achterframe, de cardan oogt extra lomp ten opzichte van de kale achterkant, vreselijke uitlaat en het blok ziet er niet uit zo. Ruimte tussen voorband en spatbord is te klein en het ding zit er scheef op. De valbeugels en middenbok misstaan ook.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1742 Gepost op: 01-02-2021, 09:47 »
Zaterdag was ik een rondje rijden met m'n 950. De paden waren iets opgedroogd maar nog genoeg water om het flink zwaar te maken met m'n bakbeest. In het begin was het erg koud, maar naar wat meer trial achtige paadjes kreeg en bleef ik lekker warm. Nadat de dagteller de 200km gepasseerd had begon de motor slechter te lopen. Ik schakelde over naar m'n achtertank waar ik altijd een paar liter als reserve overhoud. Maar na 100m ploffen sloeg de motor echt af. Blijkbaar had ik de laatste keer de tank helemaal leeg gereden  :o .


Daar stond ik dan op een zandpad met om de 5m een diepe plas, met een motor van >200kg op minstens 5km van de dichtbijzijnste tankstation in Overloon. Er stonden wat sporen van collega noppenrijders dus ik hoopte dat deze nogmaals langs zouden rijden en een litertje brandstof zouden kunnen doneren. Ik begon maar met duwen, motor zoveel mogelijk op het hardere zand en dan zelf maar met m'n lekker laarzen door de plassen. Na een km begon ik toch wel erg te hopen op een redder in nood. Ondanks m'n goede conditie begon ik het toch te verliezen van het zuigende effect van de motor op de wielen van 'n motor.


Toen zag ik iemand rijden op het padje parallel aan het zandpad waar ik op liep te duwen op een Honda MT achtige voertuig, pothelm op, textiele all weather pak aan en een veiligheidsbril op. Ik zwaaide naar hem en riep of ie een litertje benzine voor me had. Ik had gelukkig een slangetje bij me (vaker gebruikt tijdens rallies) want in dit bos waren geen lege blikjes te vinden. We zetten zijn motor (na een eerste blik zag ik 125cc staan) op een heuveltje en legde mijn motor er naast neer. Met de slang kon ik zo wat benzine overhevelen. Natuurlijk ook wat proeven  :-\ 
Ik had geen idee hoeveel benzine ik had geheveld en mijn redder bood aan mee te rijden naar het tankstation. Dat vond ik zo leuk dat ik hem aanbood te bedanken met een volle tank benzine.


Bij het tankstation ging er iets van 10L in zijn motor en 20L in de mijne. Hij vertelde dat dat hij soms wel 1:45 haalde en dat het een motor is ontwikkeld voor 3e wereld landen. Hij heeft een onderliggende nokkenas met stoterstangen zodat eventueel gebrek aan onderhoud niet meteen leidt tot schade aan bovenliggende nokkenas lagers zoals een Honda CB heeft.


Na het tankritueel zijn we samen weer terug gereden naar het bos en hebben beide onze wegen vervolgd.


Dit brengt mij tot de reden waarom ik hier post. Wie heeft er nu de meest ideale allroad. Ik met mijn 100pk sterke >200kg zware patserbak. Of hij met z'n 125cc, dichte kettingkast, geen onderhoud nodig en bijna 600km op een tank, gekocht voor €200.


Ik weet het antwoord denk ik wel  :-X . Het was een waar genoegen mijn redder te ontmoeten en een erg leuke herinnering aan deze lekkere modderrit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_CG_125
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1743 Gepost op: 01-02-2021, 10:28 »
Jaja  :D


En dan heb jij nog een weliswaar zware maar toch zeer capabele offroad machine. Vergeleken met die luxe vrachtwagens die zich nu allemaal "allroad" "adventure" noemen, met f*cking adaptive cruisecontrol, bochten-tractiecontrole, 54 rijmodi en verwarmde voetsteunen  ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1744 Gepost op: 01-02-2021, 18:17 »

Leuk verhaal.In een paar vakanties in Azië op een Honda 100cc zo’n 10.000km gereden. Dat was goed te doen, maar vooral omdat ze daar op bijna elke straathoek er service op kunnen verlenen. Als je je in kan houden of voor in de stad dat ding wil gebruiken klinkt dat prima. Verder wel heel erg mak. Die 25cc zou het verschil kunnen maken. Ik haalde 1:40 😂

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1745 Gepost op: 02-02-2021, 22:59 »
Hadden we t hier al gehad over ?




uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1746 Gepost op: 02-02-2021, 23:03 »
Hadden we t hier al gehad over ?







Dagje op gereden in de Himalaya. Onder de indruk van het weggedrag en functionele en robuuste ontwerp. Blokje alleen te zwak voor mijn 100kg + steile hellingen  :D
Met 600cc en 50 pk zou ik m zo willen hebben.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1747 Gepost op: 03-02-2021, 08:17 »
Ziet er grappig uit maar rijd voor geen meter.
Maar dat had ik al vaker geschreven.
Weekje in portugal de TET mee gereden.
Maar het is gewoon 4x niks.
Geen vering hij slaat al door bij een vogelpoepje.
Je kan zowat niet staand rijden.
Want verhoudingen wegmotor.
Ongeveer hetzelfde als off road met een tdm.
En er was iets met die zijbeugels langs de tank.
Volgens mij big je daar tegen aan met je kluts knieën.


Foto is wel mooi ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1748 Gepost op: 03-02-2021, 08:59 »
Was dat dat tochtje met krassen en doekoes dokken  :-X :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1749 Gepost op: 03-02-2021, 09:47 »
Yep 950 euro maar dat was voor de xt600.
Met 40.000 op de klok. :-[


Als ik ooit weer in Porto kom neem ik stoeptegel mee in de bagage.
https://photos.app.goo.gl/ZcLhRbCotjdcScmA6


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1750 Gepost op: 03-02-2021, 12:53 »
heb er nog nooit op gereden. Maar t spreekt we wel aan. Komt omdat ik "het aarden beest" heb gelezen:



Het is een 'andere manier' van reizen. Reizen met bescheidenheid, zeg maar.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1751 Gepost op: 03-02-2021, 13:28 »
Tis maar hoe je het ziet.
Afzien of genieten.
Voor mij is het niet afzien.
Als ik die trechter zo zie.
Ben je daar half uur mee bezig om schoon te krijgen.
Ik geniet van m.n ktm en vond het afzien op de Enfield.
Itsy boots reed ook de halve wereld rond op zo.n ding.
Maar dat was meer verplaatsen.


Als je het zo bekijkt is de R1 ook de ultieme off road fiets.
Wel voor sjaak niet voor mij.
Of sjaak heeft nog nooit gehoord van off road motoren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1752 Gepost op: 03-02-2021, 14:04 »
heb er nog nooit op gereden. Maar t spreekt we wel aan. Komt omdat ik "het aarden beest" heb gelezen:



Het is een 'andere manier' van reizen. Reizen met bescheidenheid, zeg maar.

Hij had wel zijn vrouw mee om te duwen hè.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1753 Gepost op: 03-02-2021, 18:39 »
Klopt ;D  Dat krijg ik nooit voor elkaar ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1754 Gepost op: 10-12-2021, 09:46 »
Ik vind het een mooi ding, wie koopt em zodat ik em over 2 jaar met 20.000km kan overnemen?


https://advrider.com/does-ducatis-new-desertx-hit-the-sweet-spot-between-scrambler-and-multistrada/

&t=293s
None of us is as strong as all of us.