Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374648 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1860 Gepost op: 16-11-2022, 19:43 »
Indrukwekkend. Kan niet wachten op de long range reviews van Itchy boots, die hem van Alaska weer ff terugrijdt naar Patagonie ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1861 Gepost op: 16-11-2022, 21:22 »
Met welke ?
dacht dat ze tijdje rust nam?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1862 Gepost op: 21-11-2022, 23:40 »
De nieuwe Benelli Leoncino 800 Trail in z'n element, hardcore offroad.



2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1863 Gepost op: 22-11-2022, 15:46 »
He he, eindelijk een woestijncrosser met 185pk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1864 Gepost op: 22-11-2022, 16:08 »
Blijf er toch een warm hart van houden.Pas bijna een XR1200 gekocht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1865 Gepost op: 22-11-2022, 21:04 »
He he, eindelijk een woestijncrosser met 185pk


Vet!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1866 Gepost op: 22-12-2022, 14:42 »
He he, eindelijk een woestijncrosser met 185pk









Die heb ik al jaren in de schuur staan hoor! Mij KTM 1200 SuperEnduro  ;)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1867 Gepost op: 23-12-2022, 17:33 »
100 meter rijden accu leeg?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1868 Gepost op: 03-01-2023, 11:55 »
In de Dakar rijden nu 3 Kove's mee, chinese rallymotoren.





Te koop in 3 varianten voor heel goede prijzen.


Meer info en nog meer info.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1869 Gepost op: 03-01-2023, 16:23 »
Leuk Hero ook.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1870 Gepost op: 04-01-2023, 15:45 »
He he, eindelijk een woestijncrosser met 185pk



En die antenne achterop is die voor het sleepcontact voor het net erboven zoals bij de botsauto's?
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1871 Gepost op: 14-01-2023, 22:37 »
Zo, ik mag op zoek naar mijn ideale allroad. Het blok van de huidige brommer blijkt helaas aardig krokant te zijn en dat is economisch einde verhaal.


Aangezien ik maar part time allroader ben: rijdt een 690 enduro ook erg goed in bijvoorbeeld luxemburgse heuvels of eifel e.d.? En hoe irritant is die tankdop op de kont in de praktijk, vervloek je de motor bij iedere tanktop op vakanties met bepakking?
In de bagger heb ik de 690 r al eens geprobeerd en daar gaat ie als de brandweer. Helaas... nu zoek ik excuses om een 690 boven een tenere 700 te kiezen. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1872 Gepost op: 10-04-2023, 21:42 »
meer sleutelen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1873 Gepost op: 11-04-2023, 07:21 »
Heb nooit lange dagen op asfalt gereden, maar wel lange dagen tijdens rally's. Het zou nooit mijn favoriete bezigheid worden met een 690 op asfalt. De motor kan het zeker aan en met een goed zadel kom je vast een eind. Als je vaker naar het buitenland gaat (rijdend) dan zou ik toch wel een 2-cilinder overwegen, maar off-road, vooral in de blubber wordt dan wel een ander verhaal.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1874 Gepost op: 11-04-2023, 12:10 »
Zo, ik mag op zoek naar mijn ideale allroad. Het blok van de huidige brommer blijkt helaas aardig krokant te zijn en dat is economisch einde verhaal.


Aangezien ik maar part time allroader ben: rijdt een 690 enduro ook erg goed in bijvoorbeeld luxemburgse heuvels of eifel e.d.? En hoe irritant is die tankdop op de kont in de praktijk, vervloek je de motor bij iedere tanktop op vakanties met bepakking?
In de bagger heb ik de 690 r al eens geprobeerd en daar gaat ie als de brandweer. Helaas... nu zoek ik excuses om een 690 boven een tenere 700 te kiezen. :-X
Ik denk dat een 690 een mooie alleskunner is mits:


- Je je niet stoort aan wat vibraties (na bj 2020 ofzo wel minder)

- je het zadel upgrade of veel gaat staan

- V.w.b. vering niet hetzelfde verwacht als van een echte enduro/exc


Ik heb jaren geleden een wegmotor+enduro gehad, toen een 2008 690 gekocht als vervanger voor beide. Daarna wegens meer "extremer" enduro werk een husaberg 570. En nu weer een 2013 690 enduro sinds een half jaar omdat ik minder echt enduro werk rijd en meer TET achtige ritjes en soms ook woon-werk ritjes met de motor wilde gaan doen.


Ik vind het echt een super apparaat, het blok is echt geweldig (690cc + acra + aangepaste mapping en luchtfilter), sleurt eraan als een malle en heeft een mooi koppel. Ook op de weg een feest, zeker bijvoorbeeld op bochtenwegen zoals in de eifel! Offroad is het een driftkoning :)


Alleen de vering (mijne heeft 250mm veerweg) is voor mij nog niet helemaal je-van-het. Op de weg prima, best stug en duikt niet veel. Offroad op bijvoorbeeld knippenpaden of boomstammen dan geeft hij te veel door en kost het toch wat meer moeite dan met mijn Husaberg bijvoorbeeld.


Verder heb ik er een windscherm en navigatie houder op gemaak die het rijden op de weg ook iets comfortabeler maakt.




Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler