Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 501 husqvarna  (gelezen 3348 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 501 husqvarna
« Reactie #15 Gepost op: 18-05-2022, 21:10 »
https://www.oh-motos.com/1903-45651-reservoir-essence-acerbis-naturel-15-litres


bij mij was er een maand wachttijd en de communicatie was top,


kan je van Nomad adv niet zeggen, daar kan je bestellen, betalen en dan hoor je niets meer??
nu begrijp ik waarom ze daar geen paypall aanvaarden, teveel klanten hebben waarschijnlijk hun centen teruggevraagd

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 501 husqvarna
« Reactie #16 Gepost op: 27-05-2022, 18:49 »
Tandwiel voor mijn reissetje zal 14/50 worden ipv de 13/52 die er nu opzit 

Was heel tevreden van deze tandwielen op de 701 dus logisch gevolg



Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: 501 husqvarna
« Reactie #17 Gepost op: 27-05-2022, 18:58 »
Dirt Tricks. Heel goed spul. Gaat lang mee.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 501 husqvarna
« Reactie #18 Gepost op: 27-05-2022, 23:13 »
Gewoon kunst.Mooi voor aan de muur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 501 husqvarna
« Reactie #19 Gepost op: 05-06-2022, 13:39 »
Van het regenachtig weer gebruik gemaakt om een zwaardere veer te plaatsen 



 

Nog een groter tandwiel vooraan en een dirttricks dome washer en hij is er terug klaar voor 



Wat sleutelt dat gemakkelijk, veer kan je veranderen zonder extra gereedschap, gewoon de veer voorspanning zo ver mogelijk los draaien en veer kan eraf zonder de veer zelf te moeten samendrukken 

 

Motor staat niet hoger met de nieuwe veer, waar bij de vorige veer de preload enorm was heb ik er nu bijna geen nodig, voelt ook comfortabeler aan. 

Achterkant maakte soms een enorme sprong na aan redelijke snelheid over een korte hindernis te rijden, dan kan je uitgaande demping wel aanpassen maar met een veer voor je gewicht los je al veel op, zal het op de volgende enduro rit wel voelen en fijntunen



Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 501 husqvarna
« Reactie #20 Gepost op: 05-06-2022, 15:52 »
Groter tandwiel voor?Hoeveel.Zal eens kijken wat ik erop heb zitten bevalt me prima.Die washer heb ik ook.Stevig stuk veerstaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 501 husqvarna
« Reactie #21 Gepost op: 05-06-2022, 16:59 »
een 14 ipv een 13,
overbrenging was 13/52 is leuk voor de heeeeeel technische stukken maar voor een reismotor te kort, eerste gebruikte ik bijna nooit, zo kort
dus nu naar een 14/52 en met de reiswielen 14/50
zat zowel een 14 als 13 bij de motor normaal worden ze afgeleverd met 14/50
hoop dat met de nieuwe verhouding ook eens in de mapping 2 te kunnen rijden  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 501 husqvarna
« Reactie #22 Gepost op: 05-06-2022, 17:19 »
Ik denk haast zeker dat ik met 14 rijd.Beviel me goed afgelopen 2 weken
En ik mis de 690 niet meer.De 500 is zoveel leuker met moeilijke stukken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 501 husqvarna
« Reactie #23 Gepost op: 05-06-2022, 17:44 »
Voor reizen kan je zelfs 15/52 gebruiken. Een 450 trekt dat niet volgas in zand maar een 570 en moderne 500 wel, niet dat dat boeiend is voor reizen naar vond het leuk om te zien.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: 501 husqvarna
« Reactie #24 Gepost op: 05-06-2022, 21:49 »
14-48 gaat ook prima. Als hij het niet trekt in het zand rijd je te hard of te langzaam. Het gat tussen de 5e en 6e versnelling is irritanter.
Met 52-tands achter slijt je kettingblok achter wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 501 husqvarna
« Reactie #25 Gepost op: 05-06-2022, 22:57 »
Lees daar ook veel over op ADV rider.Ik begrijp hier niks van??Als je off road rijd kom je denk ik niet verder als 4 dan rij je bijna 100.Hoeveel uur per dag haal je dat?Wat me wel opvalt aan de 500 je moet meer schakelen als op de 690.Dat scheelt 150cc bij mijn oude 690.Verder heb ik geen vergelijk.En ja op de asfalt verbindingsstukken rij je meestal 90.Soms 100 als je iets meer haast hebt.Maar nu op de crossbaan gebruik je daar echt de 5 en 6?Enne ik rij geen crossbaan hé

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: 501 husqvarna
« Reactie #26 Gepost op: 06-06-2022, 07:43 »
Propje die mensen doen allemaal strandraces:-)


Voor reizen is groter voortandwiel beter omdat het tandwiel minder slijt, even los van de verhouding.



Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: 501 husqvarna
« Reactie #27 Gepost op: 06-06-2022, 10:44 »
Propje die mensen doen allemaal strandraces:-)
... of offroad ritten. Op maisplakken ga je gemakkelijk richting 100 km/h. Als je z'n 5e versnelling uitmelkt kom je ook een heel eind, maar met een 500 werkt eerder opschakelen vaak lekkerder. Maar niet naar z'n 6e versnelling, zeker niet als de ondergrond wat zacht is.


Ik kan me voorstellen dat je bij het reizen er minder last van hebt, maar je zult toch z'n 5 iets verder moeten doortrekken dan je zou denken om het hakken te voorkomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 501 husqvarna
« Reactie #28 Gepost op: 06-06-2022, 21:28 »
Vandaag een ritje gedaan en wat een extra comfort een grip door de veer op mijn gewicht, alle sag zoals in het boekje en dat merk je, mooie verbetering voor 106 euro






Een schuiver in een geul heeft mijn zijstandaard naar de vaantjes geholpen,
Kwam tegen de swing arm gelukkig kon ik hem vasthangen


Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 501 husqvarna
« Reactie #29 Gepost op: 06-06-2022, 22:38 »
En nu jiffy lassen?Wilde wat spul bestellen bij Tusk maar de verzendkosten waren $45 terwijl ik voor $44 bestelde.Originele ktm jiffy is duur.