Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ducati DesertX; the ultimate allroad?  (gelezen 1028 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2075
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #15 Gepost op: 01-12-2022, 10:29 »
Jou snap ik helemaal niet :o Je bent pas naar zweden geweest dat zijn wel kmters.Dan is een ruitje wel lekker.En toch ga je afzien op een TT??Niet dat ik nu zou makkelijk te snappen ben maar toch.


Omdat mijn andere motor met ruitje, een 300kilo zware FJR1300 is...


...en dat is dan weer niet zo handig om de TET mee te rijden  ;)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #16 Gepost op: 01-12-2022, 12:08 »
Dat klopt maar ik doel op je 690.Met kuip en ja dat lijkt me fijn mits je geen turbulentie hebt anders compleet waardeloos.Op een verre reis.En de nu kale tt 600.Zo n groot verschil downgrade ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2075
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #17 Gepost op: 01-12-2022, 12:58 »
Ik hou niet van perfectie. Dat heeft geen charme. De KTM was te goed, zeker voor mijn beperkte offroad skills. De TTR brengt motorrijden/reizen terug naar de essentie … in mijn beleving dan, hè. Die is natuurlijk voor iedereen anders.


Zal wel iets met leeftijd/levenservaring oid te maken hebben. Heb immers 10 jaar lol gehad met de 690. Maar nu dus niet meer.


Een 690 voor woon-werkverkeer… nah…voelt niet goed…


Maar mocht ik maar 1 motor mogen hebben, dan zou dat iets met kuipje moeten zijn i.v.m. woon/werk/zakelijk verkeer. Plus harde koffers. Maar nog met voldoende mogelijkheden voor onverhard rijden. Dus ja, dan kom ik toch weer op die T7 uit. Komt vast vanwege mijn positieve herinneringen aan de XT660Z. Of deze Duuk natuurlijk. De Multistrada 1200S heb ik gehad en da was echt wel een indrukwekkende, en mooie fiets.



uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #18 Gepost op: 01-12-2022, 13:09 »
Heerlijk toch.De 690 vond ik ook bijna perfect, daarom is dat de motor waar ik er 4 van had.En m.n eigen 690 ook het langst gebleven is.Maar ook mijn niveau staat niet in vergelijk met de ktm,s ze willen nog wel eens met me aan de haal.
Ja als ik iets leuk vindt begin ik het soms te verzamelen.M.n 500 is ook bijna perfect.Maar toch net weer stapje te hardcore.Daarom hoop ik stiekem dat die ktm 500 Adventure twin wat leuks gaat zijn.Comfort van 2 cilinder.En hopelijk laag gewicht van de 1 cilinder.Maar motor komt bij Bajal vandaan dus dat lichtgewicht zal wel tegenvallen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #19 Gepost op: 01-12-2022, 16:00 »
Daarom hoop ik stiekem dat die ktm 500 Maar motor komt bij Bajal vandaan dus dat lichtgewicht zal wel tegenvallen.
Gaat om waar die gedesignd is en wat de requirements waren, waar die gemaakt wordt maakt niet zo uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Ducati DesertX; the ultimate allroad?
« Reactie #20 Gepost op: 01-12-2022, 16:33 »
Volgens mij komen de 701 en 690 nog steeds uit matighoven of europa.En de 790 en 890bij bajal vandaan.Zijn daar niet veel probleempjes mee lekkende carters of was dat aanloop foutje?


Post Merge: 01-12-2022, 16:35
Ze mogen wel opschieten.Nog paar jr lopen er nog alleen maar van die electrische zoef dingen van de band.Nu maar vast in het groot Aspen blauw inkopen.