Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Paris - Dunkerque 2023  (gelezen 4032 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Paris - Dunkerque 2023
« Gepost op: 15-12-2022, 17:33 »
Iemand interesse om de Paris - Dunkerque 2023 te doen ? Vrijdag 21 t/m zondag 23 april.

Mijn idee is om met een aanhanger op donderdag 20 april naar Duinkerken te rijden, parkeren, en dan met de motor naar Parijs. Lijkt in ieder geval deels via de TET te kunnen. Overnachten in de buurt van het startpunt (tent of hotel). Zondag avond vanaf Duinkerken weer terug. Ik heb een trekhaak, flink wat ruimte in de auto en en huur een aanhanger. Ik rij met een DR 750 Big met Mitas C-02 (mijn DRZ400 staat in de Pyreneeën) en hoewel ik daarmee zelfs op een crossbaan nog wel mee uit de voeten kan denk ik dat je Paris-Dunkerque met een Goldwing ook nog wel kunt uitrijden.

Het lijkt mij een geweldig evenement waar veel mensen op afkomen, wel is het inschrijfgeld behoorlijk prijzig. Inschrijving is nog open, pre-Covid was die in no-time vol. Lang wachten lijkt mij niet verstandig. Volgens de website krijg je tot een maand van te voren je geld terug mocht je niet kunnen (minus 50 euro). Graag hoor ik wie interesse heeft en mee wil.

https://www.cocoricorando.fr/en/maxi-trails-events/485-paris-dunkerque.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2022, 22:47 »
Jep, ik ga mee! ingeschreven voor extreme. Maken er weer een feestje van. Verzamelen in Duinkerken en samen naar Parijs?


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2022, 10:12 »
Ik ga samen met een vriend, voor mij de 4e keer.
Wij gaan er op de motor heen, moet nog even kijken op wat voor banden. Heb nu alleen pirelli scorpion trail, pure wegbanden,  zo lang het droog is gaat dat wel maar meestal regent het. ;D



Welke route we rijden zien we dan wel, je krijgt alle routes en je kunt doen en laten wat je wilt. Als het de hele dag hoost ben ik er op een gegeven moment wel klaar mee.  :-X
In het bivak verzamelen de Nederlanders zich vaak,  wel zo gezellig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2022, 18:43 »
Nog nooit gedaan maar qua afstand een stuk dichterbij voor me tegen die tijd. nog geen 2 uur rijden! Enig idee of last minute inschrijven een optie is?
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2022, 19:31 »
Onwaarschijnlijk. Het is meestal vrij snel volgeboekt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2022, 21:09 »
Afgelopen jaar niet, maar is dat een gok die je wilt nemen?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2022, 22:05 »
Ik ga niet gokken, ik weet niet of ik dan helemaal klaar ben met verhuizen (van Amsterdam naar een Nederlands/Belgisch  grensdorpje midden in het bos met een zandpad dat 100 meter verderop begint ;)
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #7 Gepost op: 21-12-2022, 09:30 »
Andere optie is inschrijven en in het slechtste geval annuleren en die paar tientjes betalen.
Of een jaartje wachten, of een andere evenement van ze pakken (geheel toevallig wil ik ook wel eens een andere regio rijden met die organisatie).

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2022, 20:10 »
Jep, ik ga mee! ingeschreven voor extreme. Maken er weer een feestje van. Verzamelen in Duinkerken en samen naar Parijs?

Ik ben ondertussen ook ingeschreven (Extreme) samen met in ieder geval nog 1 ander. Dan zijn we al met een heel groepje uit NL. Ben zelf niet zo van de snelwegen op de brommer. Is met 3,5 uur tussen Duinkerken en Parijs wel het snelst natuurlijk maar misschien kunnen we (deels) een alternatieve route bedenken ? Ik hoor wel wat je voorkeur heeft. BdT komen we bij Parijs vast wel tegen ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #9 Gepost op: 28-12-2022, 07:13 »
Komt goed, Paul kennende weet hij er wel een mooi stukje route van te maken! Heb er zin an.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #10 Gepost op: 28-12-2022, 09:16 »
Anders t.z.t. even een whatsappgroepje maken?
Ik zit voorlopig nog in dubio of ik de brommer inruil of niet, de baas thuis vindt het geen goed plan om er eentje bij te kopen.  :-X







Post Merge: 28-12-2022, 09:19
De start is trouwens niet echt in Parijs, al sinds 2017 of zo niet meer.
Misschien Jammer maar aan de andere kant scheelt een hoop tijd om die k**stad weer uit te komen.
Nu start je waarschijnlijk weer bij Hotel Le Green Des Impressionnistes en binnen een paar honderd meter heb je al een zandpad te pakken.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #11 Gepost op: 04-01-2023, 22:01 »
Aangenaam iedereen,


Wij hebben ons zojuist 2 personen uit Oss Noord Brabant ook ingeschreven voor dit avontuur hebben er echt heel veel zin.
Naast TET nederland word dit onze eerste meerdaagse , dus tips en tricks zijn meer dan welkom
Wij hebben net als andere het idee om met de trailer naar Duinkerken te rijden en vandaar naar Parijs dit lijkt ons de meest voor de hand liggende keuze.


Misschien leuk om al op voorhand een keer af te spreken en bijvoorbeeld een stukje TET of een andere leuke route te doen?




Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #12 Gepost op: 05-01-2023, 00:11 »
Misschien leuk om al op voorhand een keer af te spreken en bijvoorbeeld een stukje TET of een andere leuke route te doen?



Het begint al een aardige equippe te worden die richting Duinkerken gaat in April  :D 


Voor een dagje kennis maken van te voren zou je eens kunnen kijken op https://www.motortoursentracks.nl/. In ieder geval twee (waaronder dus ikzelf) op deze pagina rijden hiermee met enige regelmaat een dagje mee in het zuiden van het land. Ik zou wel echte noppenbanden meenemen ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #13 Gepost op: 05-01-2023, 11:31 »
Paul scheenaard?

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #14 Gepost op: 09-01-2023, 22:44 »
Paul scheenaard?


goed plan maar heb je ook al een datum kan kunnen we aansluiten


Nog een vraagje, met het naar Parijs rijden laaden jullie dan alles op de motor of rijdt er toevallig ook iemand met een auto naar Parijs?