Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298714 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1785 Gepost op: 29-01-2023, 12:51 »
Hoi allemaal ,


Graag stel ik mij even voor .



Ben net nieuw in deze enduro - wereld , net één gekocht omdat ik het niet kon laten en mijn midlife ook wel .
Ik ben 44 jaar uit regio Limburg Belgie .
Net nieuwe Husky 250i  gekocht om +- ligaal fun te hebben . ( binnen en buiten land )
heel veel motor ervaring , maar nog niet genoeg offroad ervaring , maar ben er druk mee bezig .














Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1786 Gepost op: 05-03-2023, 18:30 »
Hallo iedereen,


Ben al jaren motorrijder, sinds 2005, maar pas sinds kort serieus geïnteresseerd in het allroad rijden.
Ik heb onlangs een AllRoad cursus gedaan bij Arjan Brouwer, op een WR250. En ik mag wel zeggen dat ik vrijwel gelijk verslaafd ben geraakt aan deze manier van motorrijden.


Op dit moment ben ik motorloos, ik heb 3 GS'en gehad waarmee ik nooit offroad ben gegaan, en mijn laatste was een Tiger 800 XCX waar ik ook geen centimeter offroad ben geweest.


Uiteraard ben ik wel aan het kijken naar iets waarmee ik serieus off road kan rijden, en iets wat te handelen is qua gewicht en power, maar tegelijkertijd ben ik ook aan het kijken naar een goede adventure bike. Onlangs heb ik proefgereden op een Norden 901 en een 890 Adventure R. De Huskie had een zadel waar ik echt niet aan kon wennen, erg breed en mijn bekken moest een bepaalde hoek maken, wat me niet beviel. De 890 R was direct een match, maar afgezien van een zandpaadje ben ik niet offroad gegaan bij de proefrit. Wel een smile van oor tot oor door het karakter van dit beest van een blok. Maar voor het hardcore werk, zeker voor een beginner als ik, waarschijnlijk veel te zwaar.


Mijn gedachten gaan nu naar een KTM 350 EXC-F én misschien een 790/890 adventure R. Ik heb een mooie 790 R gezien, met niet al teveel KM's, maar misschien moet ik toch kijken naar een 890, dat hoor ik graag van jullie. Qua 350 EXC-F hoor ik graag waar ik op moet letten en waar ik een voordelige kan vinden. Hoeft echt niet nieuw te zijn, zeker niet omdat ik hem waarschijnlijk flink ga mishandelen.


Cheers,
Vince

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1787 Gepost op: 05-03-2023, 19:56 »
Lekker licht dingetje uitzoeken dat mag vallen. Zeker in het begin.

Een 790/890R is niet alleen een hand vol in het terrein als je begint maar ook heel verdrietig als je wat kapot rijdt.


By the way welkom en leuk dat je dit ontdekt hebt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1788 Gepost op: 05-03-2023, 20:12 »
Lekker licht dingetje uitzoeken dat mag vallen. Zeker in het begin.

Een 790/890R is niet alleen een hand vol in het terrein als je begint maar ook heel verdrietig als je wat kapot rijdt.


By the way welkom en leuk dat je dit ontdekt hebt.


Dankjewel Gert, dat leek mij inderdaad ook. Mijn oog is gevallen op een Husqvarna FE 450 uit 2014. Voor op straat/licht off road werk wil ik een 790/890 in de toekomst.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1789 Gepost op: 10-03-2023, 10:57 »
Beste,


Mijn naam is Jack, 36 jaar en vorig jaar een KTM 1090 Adventure R gekocht, al gauw offroad gegaan (TET en wat andere routes rondom Tilburg). Heb in mijn tienerjaren motorcross gereden en ipv weer motorcross te gaan doen heb ik een allroad gekocht. Wil waarschijnlijk de KTM 1090 weg doen en een tenere 700 rally of een KTM 790 adv r kopen.


Ik woon in de omgeving Amsterdam, mocht je een keer een dagje willen rijden (offroad / TET) hoor ik het graag!



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1790 Gepost op: 10-03-2023, 11:24 »
welkom Jack
't is bij ons in de buurt karig qua onverharde paden (al hebben we wel heel veel brede bermen en dijkkanten in Noord Holland)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1791 Gepost op: 15-03-2023, 10:01 »
Goedendag iedereen!

Toch maar even voorstellen na al het meelezen hier. Mijn naam is Odin en ik rijd nu al een jaartje of 7 motor. (nogsteeds A2 helaas maar dat ga ik
eindelijk maar eens oplossen deze zomer). Begonnen ooit met een XT500 en rij nu al geruime tijd met plezier op een KLR650.

Omdat ik ooit begon met motorrijden om lange tourritten te maken ga ik binnekort upgraden naar een Africa Twin (ouwe) of iets in die trend.

Zelf kom ik uit de omgeving Utrecht en ben ik wat betreft ofroad rijden zo groen als gras, dus ben aan het kijken of ik een cursus kan doen oid binnekort.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1792 Gepost op: 15-03-2023, 15:21 »
Welkom! KLR650 zie je niet zie wel hier, leuk. Gewoon lekker gaan proberen en ontdekken waar je grens ligt en dan verleggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1793 Gepost op: 15-03-2023, 17:16 »
Matje weet er veel van.Ook de aandachts/zwakke puntjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1794 Gepost op: 15-03-2023, 18:34 »
Matje weet er veel van.Ook de aandachts/zwakke puntjes.
Eh, nou nee. Dat was een KLX650 waar ik een paar jaar mee gereden heb. Niet te vergelijken met de KLR650.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1795 Gepost op: 15-03-2023, 19:15 »
Dacht dat het dezelfde blokken waren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1796 Gepost op: 15-03-2023, 19:32 »
Helaas niet. Er is niets meer te krijgen voor de kop van de KLX. Ook niet 2e hands.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1797 Gepost op: 19-04-2023, 21:33 »
Hi allemaal.


Ik ben Hasan 39 jaar en heb sinds kort mijn rijbewijs en rij op een xt660r.
Ik kom uit het oosten van het land, en ben nu nog rustig aan het wennen aan mijn fiets op het onverharde.
Wellicht een keer samen op pad met een ander zou leuk zijn.


Als er vragen zijn, ask me.


Groetn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1798 Gepost op: 19-04-2023, 22:07 »
Welkom hier Hassan. Prima fiets zo’n XT660R.


Hier in t oosten kan je een willekeurige kan op rijden en dan ontdekken welke zandpaden en paadjes je tegen komt.


De www.transeurotrail.org komt hier ook langs en is leuk om mee te beginnen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1799 Gepost op: 19-04-2023, 22:38 »
Dank je, inderdaad een prima simpele fiets, genoeg power, lekker simpel om zelf aan te werken, en als die valt, en dat heeft die al gedaan  ;D  dan zet je hem weer recht en rijden maar. Alleen na 2 x optillen gaan die 180 kilo’s wel tellen. 


Ik heb de onverharde tet paden al een beetje verkend, 1 loopt heel dicht bij mij langs.