Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trial Techniek  (gelezen 3773 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Trial Techniek
« Gepost op: 06-05-2010, 19:14 »
Hey, een trialhoekje bij ARM. Cool. Ik ben sinds vorig jaar begonnen met trial en het bevalt me super. Ik ben inmiddels lid van de club in Baarlo en de eerste clubtrial heb ik inmiddels gedaan. Ik ben eigenlijk op zoek naar de theorie van alle trial technieken zoals hoppen, wheelies (gecontroleerd zonder vermogen) etc etc. Wie kan me hiermee verder helpen?

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Trial Techniek
« Reactie #1 Gepost op: 06-05-2010, 19:40 »
Ik heb 2 dvd's van Ryan Young uit amerika. Daarin legt hij de techniek uit. Helaas zijn ze erg goed beveiligd dus lastig te kopieeren en niet goedkoop uit amerika te halen. Op youtube staat stukjes uit de dvd. Gewoon zoeken op ryan young.

Verder veel oefenen. En misschien kan andre westerink weer een ochtendje lesgeven.
Het hoppen is trouwens erg lastig, dat gaat je voorlopig nog niet echt lukken.

Post Merge: [time]do 06 mei 2010 18:43:20 GMT-1[/time]
zoiets dus:

Ryan young trilas training video (wheelie)
How to hop the front wheel - Motorcycle Trials

http://www.youtube.com/user/trialstrainingcenter#p/u


Post Merge: 06-05-2010, 21:15
Deze dvd heb ik dus ook:

Advanced Trials Training with Ryan Young DVD

Alleen is dat wel heel erg hoog gegrepen  :o

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Trial Techniek
« Reactie #2 Gepost op: 07-05-2010, 09:50 »
Ik heb 2 dvd's van Ryan Young uit amerika. Daarin legt hij de techniek uit. Helaas zijn ze erg goed beveiligd dus lastig te kopieeren en niet goedkoop uit amerika te halen. Op youtube staat stukjes uit de dvd. Gewoon zoeken op ryan young.

Verder veel oefenen. En misschien kan andre westerink weer een ochtendje lesgeven.
Het hoppen is trouwens erg lastig, dat gaat je voorlopig nog niet echt lukken.
Post Merge: [time]do 06 mei 2010 18:43:20 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
zoiets dus:

Ryan young trilas training video (wheelie)
How to hop the front wheel - Motorcycle Trials

http://www.youtube.com/user/trialstrainingcenter#p/u
Post Merge: [time]do 06 mei 2010 19:15:01 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
Deze dvd heb ik dus ook:

Advanced Trials Training with Ryan Young DVD

Alleen is dat wel heel erg hoog gegrepen  :o

Thnx. voor de links. Ik denk dat ik me eens z'n dvd van Young laat opsturen. Dat hoppen is idd lastig, maar als ik de techniek ken, dan kan het oefenen beginnen. Ik wil het kunnen doen. Qua wheelie ben ik al een heel eind.Alleen die achterrem gebruiken vind ik erg lastig.

Edit:

Vandaag de remblokken voor verwisseld. En dat maakt een super verschil. Die van mij remde gewoon niet. Dat gaat me vast helpen bij het hoppen. Een stoppie gaat nu ineens met gemak. :)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Trial Techniek
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2010, 11:26 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Trial Techniek
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2010, 15:24 »
Ik ben al een beetje aan het oefenen geslagen met voorwiel hoppen. Achterrem is cruciaal en deze blokken zijn ook erg slecht, dus daar heb ik ook maar meteen nieuwe voor besteld. Sinds ik de voorblokken heb vervangen gaat de stoppie echt super. Grappig om te merken dat als je met je lichaam mee gaat werken dat het echt heel makkelijk gaat. Omzetten van het achterwiel lukt me ook al een beetje, maar om dan het evenwicht terug te krijgen is erg lastig. Oefening baart kunst lijkt me. Eerst maar eens de achterblokken vervangen. Wordt vervolgd!! ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Trial Techniek
« Reactie #5 Gepost op: 02-12-2010, 17:07 »
Ook mooi, de wedstrijdregeltjes:

trials training video 1

trials training video 2
Kawasaki KLE500 met noppen :-)
Yamaha TY 175 en Honda XL125s trial
Yamaha XTZ 750 met zijspan (hét Mongoliëspan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Trial Techniek
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2011, 18:44 »
KTM 300 EXC TPI