Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.  (gelezen 5836 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2020, 07:52 »
https://www.dealdonkey.com/mr-safe-jumpstarter-js7500

De starthulpen van MrSafe zijn goed. Belgisch bedrijf die, uiteraard, het spul in China laat maken, maar wel goed op de kwaliteit let.
Bovenstaande al vele malen gebruikt op auto's en motoren en zonder een centje pijn. Ook meerdere startpogingen hield ie vol. Na 5 pogingen was ie nog voor 80% vol. Echt een top ding!

En wat ook fijn is: de zelfontlading is zeer gering. Dus het ding zal ook gebruiksklaar zijn als ie na vele maanden in de la gelegen te hebben hem een keer nodig hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2020, 17:17 »
Dat ziet er goed uit Jonne.
Dank je.
Als het ding rond de 300gr. Weegt is het nog mee te nemen op de motor.

Wel maf dat een nwe lithium accu voor de motor nog goedkoper is als zo.n startbooster.

Durf hem niet mee te nemen vliegtuig in.
Zullen ze wel weer weigeren.
En dan gaat hij hop zo de kliko in bij douane.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #17 Gepost op: 18-01-2020, 18:48 »
Dat ziet er goed uit Jonne.
Dank je.
Als het ding rond de 300gr. Weegt is het nog mee te nemen op de motor.

Wel maf dat een nwe lithium accu voor de motor nog goedkoper is als zo.n startbooster.

Durf hem niet mee te nemen vliegtuig in.
Zullen ze wel weer weigeren.
En dan gaat hij hop zo de kliko in bij douane.
in je broodtrommel!mag dacht ik wel in de cabine, omdat er dan "toezicht"op is..
van transdinges:
Lithium-batterijen
 Het is toegestaan om lithium-batterijen mee te nemen tijdens je vlucht, deze mogen vanwege veiligheid alleen meegenomen worden in de cabine. Er gelden wel een aantal voorwaarden:
  • Losse lithium-batterijen, zoals oplaadbare of AA batterijen voor laptops en dvd-spelers, mogen vanwege de veiligheid aan boord alleen als handbagage vervoerd worden. Deze moeten in de originele verpakking zijn verpakt. Als de originele verpakking er niet meer is, isoleer dan de contactpunten van de batterij door ze met tape te bedekken en verpak iedere batterij in een losse plastic zak.
  • Lithium-batterijen die in een elektrische rolstoel zitten, mogen vanwege de veiligheid alleen aan boord vervoerd worden als handbagage. Verwijder deze, isoleer de contactpunten van de batterij met tape en neem deze mee als handbagage.
  • Let op: lithiumbatterijen zijn niet toegestaan op vluchten naar Tel Aviv, behalve in rolstoelen.
Let op: je mag maximaal 2 losse lithium-batterijen tot 160 Wh als handbagage meenemen.
 Let op: om veiligheidsredenen accepteren we geen door lithiumbatterijen aangedreven ‘zelf-balancerende apparaten’, zoals hoverboards, airboards, oxboards, e-skates, waveboards, Urunners etc.
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 134
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #19 Gepost op: 27-01-2020, 11:48 »
Deze laatst voor het eerst gebruikt.    Wel lastig om de Krokodillenbek op de accu te klemmen.   Zit allemaal zo weg gewerkt.


https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Mobiele-autostarthulp-met-powerbank/p100268267?gclid=EAIaIQobChMInfKaqcyj5wIVVON3Ch3FhwQ0EAQYASABEgL9yPD_BwE
Kantelberg FE450 - Katie  990R - Husky 701E

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2020, 12:13 »
Dat met die klemmen is inderdaad een probleem. Die zijn meer voor auto's bedoeld.
Kent iemand een leverancier van klemmen die beter bij een motoraccu passen?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2020, 12:33 »
ik zou er een vaste verbinding van maken.
als t goed is zit er een kabel met adapter bij die je dan ergens kan laten hangen.

en dan aansluiten indien nodig.
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2020, 12:41 »
Connector bedoel je?
Toch zoek ik ook klemmen, want het is natuurlijk niet voor mijn motor, maar voor die van mijn maat die weer niks bij zich heeft.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2020, 20:05 »
Deze klemmen eraf halen en kleinere erop solderen/schroeven.
Ik heb deze soort op mijn ministartkabels: [size=78%]https://www.onlinekabelshop.nl/krokodillenklem-55-mm-met-schroef-rood[/size]
Daar start ook de 1150 GS op.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2020, 20:22 »
Er kunnen wel serieuze stromen lopen.
Zulke kleine kroko klemmen zijn hiervoor niet geschikt.
Dus, of ze fikken af, of je krijg je motor nog niet gestart...….
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2020, 20:37 »
Die heb ik hier nog wel liggen, maar ze lijken mij ook erg klein.
Start de 1150 daar echt op Marten?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2020, 21:34 »
Dan neem je 1 slag groter.
Maar de boel fikt alleen af als je blijft starten. Als het goed is start de motor in twee omwentelingen en dan gaat het ok.
Meer dan eens gedaan. Ook met de 1150. Met de xChallenges veel vaker. En daar gaat het om.
Wel goede draden gebruiken. member deed het met luxe heel veel aderige luidspreker kabel. Ik gebruik ook wel de zonnepaneel kabels. Kunnen heel veel hebben en zijn soepel genoeg om klein op te rollen.
Bart zijn opmerking op BMW forum: https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/51497-hoezo-ruimte-gebrek/?do=findComment&comment=883446

En een verslagje hoe te maken: https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/52833-x-starten-met-startkabels-en-hoe-startkabels-maken/page/2/?tab=comments#comment-903499
(Die klemmen zijn nog kleiner als de mijne ...  :D )
gr Marten 
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2020, 22:22 »
misschien handig https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculator

vul maar in; 12 Volt 200 Ampère
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2020, 22:32 »
Met een dooie accu start je hem niet. Maar dat is ook niet de bedoeling. De spanning is 14+ volt, je laat de boel een minuut of 5 laden en dan start je met het extra hulpje nog verbonden. Op die manier start je een diesel met je motor er naast.

Al heel lang een 4mm2 speaker kabel, OFC, met mini krokodil klemmetjes bij me in de kit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2020, 22:42 »
4mm2 is al een stuk dikker dan je krijgt bij die goedkope startkabels van de bouwmarkt. En die zijn een stuk langer (dus meer weerstand) dan je nodig hebt bij de motor.
Ik heb ook speakersnoeren met krokodillenbekken in de auto liggen. Die had ik eerst met een sigarettenplug op de auto aangesloten, maar die plug kon de stroom toch niet aan, zelfs niet om een bijna lege accu alleen maar bij te laden.