Wijs op Reis > Reis-equipment

Startbooster en powerbank welke kopen of bouwen.

<< < (9/9)

Matje:
Hoe vaak laadt die dan op bij een motor?
Elke keer na het starten? Of alleen als je het licht aan gelaten had?2

GerbenB:

--- Citaat van: 12much op 06-11-2020, 12:33 ---...
De booster is nu 32x gebruikt om te starten, 1x volledig opgeladen Iphone 7 en HP laptop, hij staat nog steeds op 75% lading waar ik ook mee begonnen was omdat dit het ladingspercentage was bij aanschaf. Ik ben écht onder de indruk van dit speeltje....

--- Einde van citaat ---


ik ben ook écht onder de indruk! Heb de Rodac een jaartje en geen spijt van. Tientallen motoren, auto's en campers gestart met dat ding, waaronder dikke diesels en V8'n. Wat een verschil met die starthulpen op een steekwagentje....

norwin:
hmm ervaring is altijd fijn om te lezen... misschien moet ik er ook maar eens 1 gaan kopen.

sigmund freud:

--- Citaat van: didado op 09-11-2020, 19:09 ---Dit zijn Lithium accu's. Daar gelden totaal andere regels waarbij 'oud' niet belangrijk is maar hoe vaak op- en ontladen doorslaggevend zijn. Een lithium accu kan je met gemak een jaar in de kast stoppen zonder dat hij zijn lading verliest.

Na x keer ontladen en dus opladen verlies je max capaciteit of dat nou een e-bike, een smartphone, een laptop, een camera of een e-auto lithium accu is. De regel is dat na x keer de capaciteit naar ongeveer 80 procent zakt. Dat is zijn dieptepunt en oud gaat pas echt op veel langere termijn (jaren) een rol spelen. That's all  there is to this fairy tale :-)

--- Einde van citaat ---
Is er ook een computer ingebouwd voor het ont/opladen (20/80%)? Gaat je battery langer mee zeggen ze…….

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie