Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?  (gelezen 3248 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Gepost op: 05-04-2020, 18:13 »
Of zitten we daarvoor allemaal op ADVRider of GS forum of ....


Volgens mij hebben we hier best wat mensen die nog steeds leuke trips doen maar dit deel van het forum is vrijwel dood (ik ben zelf medeschuldig).


Zullen we het weer eens proberen aan te zwengelen of is er geen belangstelling meer voor.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #1 Gepost op: 05-04-2020, 18:19 »
Jawel maar waar wil je nu reizen?
Alles zit potdicht.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #2 Gepost op: 05-04-2020, 18:20 »
Nee nu ff niet. Maar het is al tijden rustig hier. Behalve jouw Marokko tripje dan  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #3 Gepost op: 05-04-2020, 18:45 »
ik denk dat er steeds minder reizigers zijn in Ned.
Er worden bij de vleet Tenere 700 en ktm 690 701 en 790 verkocht maar daar zie je maar heel weinig verhalen van terug.


beetje zoals van elke droplul rijd een bmw 1200GS met koffers en in vol ornaat met bmw rallye pak  in de file smorgens naar je werk.
verder komen die koffers echt niet.
terwijl ik denk hoe smaller ik ben hoe eerder ik ergens tussen kan prutsen met de motor in de file.


schat ook in dat die hele adventure markt geen lang leven heeft.
mensen willen al snel weer iets anders.
Je ziet nu al ktm 1190Adventure voor € 8350,-
Gs staat echt met bosjes te koop de prijzen zakken hard.
helemaal de LC die boxer met waterhoofd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #4 Gepost op: 05-04-2020, 19:42 »
2012 Kaapstad-Nederland met een honda transalp - 15000km
2014 4 maand Indonesië, Maleisie, Dubai - vliegtuig
2016 Nederland-Tokyo via Rusland, Mongolie, Zuid-Korea - honda transalp - 15000km
2018 Pamir Highway (Uzbekistan, Tazjikistan, Kirgizie) via Rusland, Kazachstan, Azerbijdjan, Georgie, Turkijke - mercedes sprinter 4x4 - 22000 km
2019 Rusland - Mongolie - China - Ginaf 6x4 - 20.000km. En 2 maand Marokko...


Zoiets?  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #5 Gepost op: 05-04-2020, 19:55 »
Waar dient zo een avontuur aan te voldoen?
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #6 Gepost op: 05-04-2020, 20:02 »
5 April 2020: Amsterdam -Montfoort- en terug. Waanzinnig avontuur! Ik moest meerdere wielrenners op de Amstel tot op 143 centimeter afstand passeren. Heel spannend!
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #7 Gepost op: 05-04-2020, 20:08 »
Oei kerel.
Wat spannend ;D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #8 Gepost op: 05-04-2020, 20:12 »
2012 Kaapstad-Nederland met een honda transalp - 15000km
2014 4 maand Indonesië, Maleisie, Dubai - vliegtuig
2016 Nederland-Tokyo via Rusland, Mongolie, Zuid-Korea - honda transalp - 15000km
2018 Pamir Highway (Uzbekistan, Tazjikistan, Kirgizie) via Rusland, Kazachstan, Azerbijdjan, Georgie, Turkijke - mercedes sprinter 4x4 - 22000 km
2019 Rusland - Mongolie - China - Ginaf 6x4 - 20.000km. En 2 maand Marokko...


Zoiets?  ;D

Dat dus! Maarreh waar zijn de foto's en de verhalen
8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #9 Gepost op: 05-04-2020, 20:28 »
Ik had gehoopt morgen aan een reis verslag van ongeveer 6,5 maand te kunnen starten. Maar dat is voorlopig even uit gesteld van wegen corona crisis.
Ik was van plan om met een husaberg 570 van Nederland naar Mongolië te reizen en als de omstandigheden het toe lieten ook terug. Grove route plan was zsm naar de Balkan daar TET op pakken tot Albanië dan door Bulgarije richting Turkije, dan Georgië, Rusland (Caucasus), Arla zee zee gebied, centraal Azië, naar Mongolië en dan vanuit Ulaanbaatar richting lake Baikal, en daar de situatie polsen (helemaal naar huis rijden (Rusland, Oekraïne, Polen), stuk van Rusland met Trans Siberië Express of terug naar huis vliegen en motor op transport).
Maar ik had plan om mijn trip voornamelijk te delen via Instagram en polarsteps om dat dit onderweg gemakkelijk bij te houden is snel foto posten en klein verhaaltje.

Voor route contact gehad met Joris ooms, van dit hele gave reis verslag: https://advrider.com/f/threads/the-eastern-trail-nirvana-be-to-central-asia.1241490/#post-32884165


En in Moskou gesproken met de legendarische Walter Colebatch van de ik denk wel bekend sibirsky extreme route: https://advrider.com/f/threads/sibirsky-extreme-2012-the-toughest-ride-of-them-all.834987/


Compleet reis verslag met goede foto's en verhalen kruipt veel tijd in dus zou meer iets zijn voor als de trip er op zit.

Ik ben op dit moment de motor nog maar wat extra aandacht aan het geven en besloten om hem vanaf frame af aan opnieuw op te bouwen.
Blok zelf wel intact gelaten en daar alleen de hoog nodige delen van vervangen:
  • Koppelingsplaten
  • Koppelings cilinder Oberon
  • Olie drukveer, bekend euvel dat die na lange tijd hun voor spanning wat kunnen verliezen.
  • Standaard grote beurt
  • Brandstof pomp preventief gewisseld, oude gaat mee als reserve
  • Extra brandstof filters: guglatech en zipty racing
En dan de standaard zaken die de meeste doen om enduro om te bouwen tot adventure fiets:
  • Vering: aan laten passen door hyperpro (hopelijk komende week ophalen bij Bas)
  • Grotere tank: safari voor en 70degree racing achter.
  • Zadel:op maat gemaakt door Rayz
  • Wielen: haan gedempte naaf met hd spaken en Excel a60 velgen, banden Mitas e09 dakar
  • Windscherm/navigatie steun: adventure spec, Garmin Montana, 2x USB lader en ram mount telefoon houder.
  • Bagage: xcountry en enduristan
Ik zal wel wat foto's posten als fiets helemaal af is ben hem op dit moment terug aan het opbouwen.

Maar dit geeft vast een impressie




En ik weet dat een oud member van het forum Lucas paashuis vergelijkbare plannen had op een ktm 990. Maar ik weet niet of hij nog actief is hier.

Groeten van,
Sam van Spreeuwel

Post Merge: 05-04-2020, 20:33


Dat dus! Maarreh waar zijn de foto's en de verhalen
8)
Idd :stupid: , dit klinkt heel gaaf maar idd benieuwd naar iets meer als alleen het lijstje, misschien wat foto's en korte omschrijving van de meest bijzondere highlights van elke trip?
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #10 Gepost op: 05-04-2020, 20:40 »
Ik heb vorige zomer een 10 daagse  trip door de USA gemaakt op een GS1250, via een bike sharing programma gehuurd. Het was een leuke tocht, een combinatie van familiebezoek en muziek liefhebberij. Gestart in Chicago, eerst naar Riverview Indiana, nabij  Terre Haute waar mijn oom en tante wonen. Daar  een paar dagen geweest, ontdekt hoe Amerikanen leven, met hun wapens en intolerante houding naar vreemden. Een spannende ervaring met mijn Neef  in de bak van  zijn pick-up truck 2.30 uur door een  vizier zitten loeren met als  doel een hert te schieten, mijn tante zat aan de andere kant van het veld in een boomhut. Gelukkig niet  gelukt, eerst waren er 2 bambi;s, dus te klein en toen het  bijna donker was kwam de bok die  volgend jaar  voor nageslacht moet zorgen, ook niet geschoten dus.Daarna afscheid genomen en doorgereden naar  Nashville Tennesee .... morgen meer en wat foto's
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #11 Gepost op: 05-04-2020, 21:39 »
Als Tadzjikistan-Turkmenistan-Az nog gaat dit jaar met alle perikelen zal ik weer eens proberen een verslag te schaffen. Goed punt. Ik schrijf eigenlijk al jaren niets meer, enkel een paar Facebook posts.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #12 Gepost op: 05-04-2020, 22:30 »
Jaloers man zo mooi een husaberg zou er ooit nog eens op willen vertoeven.
Wist niet dat je er een mooie safari tank voor kon krijgen?
Belooft een mooie reis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #13 Gepost op: 06-04-2020, 11:27 »
Er worden bij de vleet Tenere 700 en ktm 690 701 en 790 verkocht maar daar zie je maar heel weinig verhalen van terug.
beetje zoals van elke droplul rijd een bmw 1200GS met koffers en in vol ornaat met bmw rallye pak  in de file smorgens naar je werk.


Ja, hier ook zoeen. Ik heb een 790 omdat ik allroads gewoon een heel prettig type motor vind. Hoe meer richting enduro hoe beter; zitkuilen en een vierkante meter windscherm voor m'n neus kan ik niet tegen.
Maar 2 kinderen die vanalles moeten en een werkende dame, dan ga je niet zo vaak meer op lange motortrip. Een weekendje asfalt mag ik al blij mee zijn. Of een midweekje offroad als ik ooit veel geluk heb dat het te regelen is met oppas en werk van de directie, maar dan pak ik de 2T wel; als ik die in de plons parkeer of van de berg af laat stuiteren kan ik er nog om lachen.


Nouja, ik heb in ieder geval geen BMW rallypak en de complete Touratech catalogus aan m'n brommer hangen.  :D


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hee gasten, waar zijn de reisverhalen?
« Reactie #14 Gepost op: 06-04-2020, 11:51 »
Citaat
En in Moskou gesproken met de legendarische Walter Colebatch




Wauw coole gast lijkt me dat. Super dat je hem ontmoet hebt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain