Wijs op Reis > Reizen en -verhalen

Malaga -> Nederland via de TET

<< < (2/13) > >>

Betula:
In Barcelona uitstappen had ik eigenlijk niet in de gedachten. Dan mis je inderdaad Spanje. Zat te kijken naar de oostelijke kant van Malaga richting Barcelona omhoog. Dan kun je daarna door richting Frankrijk. Weet alleen niet wat ik dan zou doen als ik onder Parijs zit. Misschien naar het Oosten afbuigen de de route richting Luxemburg pakken. Luxemburg binnendoor over de weg (stuurt ook mooi) en dan richting de Ardennen. Heb daar nog wel wat routes van liggen. En dan vanuit de Ardennen offroad naar Weert en dan de TET terug richting Balkbrug naar boven.

Ik zou eens moeten kijken hoeveel km dat is. Heb de tracks nog niet eens gedownload.....  :D
Post Merge: 10-11-2020, 20:15Bij de Midsummer en de Brabo haal je zonder tegenslag 300km per dag.
Hoeveel moet je bij dit soort ritten aanhouden? 200 per dag en alles wat je meer rijdt ben je eerder thuis?

propje:
Ben jij dan saai `savonds? ;)
Er is toch altijd wat te lullen.
Al is het maar wat je de afgelopen dag hebt meegemaakt.
en Betula lult ook gewoon door dus dat is geen punt.
de tet wat ik van portugal heb gereden en gezien was best leuk om te doen.

niet dat je er veel mee kan maar het kon wel eens druk worden op de tet als die maanden aanbreken iedereen wil op pad na dat duf thuis zitten achter de geraniums bij mij op het werk sinds vandaag ook covid19 aangetroffen.

DLS:
Ja
Vond Portugal on road geen reet aan vergeleken met Spanje, maar zou die kant eerder kiezen omdat ik Galicia echt super mooi vind om door te rijden en via de Pyreneeen richting Barcelona. Portugal is ook mooi.

Gezien vandaag is aangekondigd dat mijn baan verdwijnt moet ik binnen 3 maanden 1 maand vakantie opnemen, dus als je eerder wilt of alleen Spanje/Portugal  sta ik er enigszins voor open.

didado:
Mei/Juni Malaga en omhoog? Bloed heet, zeker in Juni. Niet mijn ding. 2016 Bilbao Barcelona Bilbao gedaan via de Pyreneeen in augustus. Maand lang. Grootste deel van de reis was het 'koel' rond de 30 graden maar ook bijna twee weken 'slechts' 36 graden iedere dag.

Eind sept 2018 met Nord Cargo naar Madrid met 2 anderen. 400 K omhoog gereden, linksaf en een paar dagen later zuidelijk door Portugal via de TET. Temp rond de 27 graden met uitschieters naar de 30... Begin okt.

Om 4 uur in de middag begonnen we al te zoeken naar een camping. Duurde soms 1,5 uur tot 2 uur om er uberhaupt eentje te vinden (N Portugal) laat staan of ze open waren.

Kortom via de TET haalde we 100/150k per dag max. Deels omdat een deel van de groep niet van snel opstaan was met, deels omdat kamperen veel tijds kost met inpakken en deels omdat het daglicht wat korter was. Hoe dan ook, het is niet de Brabo of Polen als het gaat om k's per dag maar dat verschilt enorm per persoon. Ik ben niet van kilometers maken maar van genieten...

Betula:
Ik heb geen probleem met lange dagen maken. Maak liever een langere dag bij iets lagere snelheid, dan een kortere bij hoge snelheden. Ben eind 2017 in Marokko geweest en reed daar +/- 2400km op 8 rijdagen. Langste dag was 500km. Rijdagen waren meestal van 08:00 tot 17:00. Moet wel eerlijk vertellen dat we alle dagen in auberges hebben geslapen met halfpension. Das enkel een tas inpakken en wegwezen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie