Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.  (gelezen 6627 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Gepost op: 10-09-2008, 12:17 »
Hallo,

Ik heb even een vraag zijn er mensen die wat leuke roadbook ritten op papier hebben in nederland , belgie

Ben namelijk druk bezig met het oefenen met navigeren voor een grote rally te gaan rijden over een jaar of 2

Ben nu in het bezit van een KTM 660 Rally ga hier ook knmv off-road ritten mee rijden.

Als er meer mensen zijn de met wat zwaardere grote machines off-road ritten gaan of rijden hoor ik dat graag. Met meerdere is altijd leuker als alleen

http://upload.maniacsmedia.nl/viewer.php?id=klz1221041823k

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #1 Gepost op: 10-09-2008, 13:26 »
je bent aan het goede adres, hou het forum in de gaten en je kunt regelamtig meedoen aan mooie roadbookritten, a.s. weekend Travelmaniacs inzeeland, eerste weekend okt bij Bert Duursma, 11 en 12 okt Brabo 600 .... vaak leuke en gezellige ritten
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #2 Gepost op: 10-09-2008, 13:30 »
Hoi,

Kan je vooral aanraden om de ritten van Ad Ketelaars in de gaten te houden. Hier op het forum worden ook regelmatig ritjes gedaan. Het is overigens vaak de afspraak dat de roadbooks terug gaan naar de organisator om te voorkomen dat er 'illegaal' gebruik wordt gemaakt van de roadbooks. Je kunt dus beter meedoen aan georganiseerde evenementen...

Mocht je een 'niet al te heftige rallye willen oefenen en daar niet al te veel geld voor willen neerleggen, kijk dan eens of je volgend voorjaar de rallye van Bulgarïje of die van Kroatië kan rijden: Was in 2006 € 550,- voor één week, inclusief half pension. Daar leer je ook om te gaan met de 'stress' die bij een rallye komt kijken, zonder dat je elke dag een ander bivak hebt. Was erg fijn.

Als je meer wilt weten, doe maar een PB-tje.

Lekker he, zo'n 660  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #3 Gepost op: 10-09-2008, 13:44 »
idd check regelmatig of er iets georganiseerd word.
Verder lange roadbooks in NL zijn er niet eigenlijk meestal gaan ze tot 250km. Het is namelijk erg veel werk.
Wel leuk trouwens om zoveelmogelijk onverhard te rijden door NL laatst op GPS track gedaan 625 op 1 dag.
Dat lukt alleen als je conditie en genoeg rijervaring hebt.

Verder offroadritten lekker met een lichte machine rijden! maak het jezelf niet te moeilijk doe ervaring op op een kleine enduro fiets door zoveel mogelijk rondjes te rijden bij een OTR. En ook jammer als je op een maïsplak de 660 in de soep zou draaien.
En pas je ervaring toe op je dikke Rallye buffel!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #4 Gepost op: 10-09-2008, 22:12 »
Bedankt voor jullie reactie's,

Off-road ervaring heb ik zeker wel heb 3 jaar lange heel wat off-road ritten van de KNMV gereden, Op weliswaar een husqvarna wr125 R

Dit gaat me erg goed af deze 660 rally heb ik echter pas in mijn bezit met het doel een grote Rally Heroes Legend rijden 2011.

Dus lang op een motor off-road rijden kan ik zeker wel alleen zal het wel wennen worden op ene zwaardere machine.

Als er mensen zijn die off-road ritten gaan rijden en ik kan ga ik zeker mee ook KNMV georganiseerde ritten 5 okt b.v. Havelte.

Groetjes roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #5 Gepost op: 11-09-2008, 22:05 »
Hoi Roel,
Ik rij op 19 oktober in Hengelo Gld. met een HP2. Roy rijdt ook HP2 en doet ook mee.
Dus gewicht genoeg...  ;)
Gr. Marcel
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2008, 21:56 »
HP2

Dat is een behoorlijk gewicht

Hebben jullie al veel off-road ervaring met de hp2

Ik nog niet veel op mijn ktm 660 rally

waar komen jullie vandaan en rijden jullie nog meer off-road als alleen maar knmv off-road ritten,

groeten roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2008, 21:01 »
ik zou de offroad van markelo wel aandurven met de R1100GS van me maar goed.
Weet niet of dat allemaal gaat lukken en is erg afhankelijk van het weer. Daarnaast ken ik Hengelo en daar ga ik me niet tergen met een boxer in de nauwe singletracks, gelijk na de start is het al feest :)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2008, 22:16 »
Er zijn hier reeds een aantal GPS ritten geregistreerd in Noord Nederland.....kan omgezet worden incl roadbook...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #9 Gepost op: 14-09-2008, 00:45 »
HP2
Dat is een behoorlijk gewicht
Hebben jullie al veel off-road ervaring met de hp2
Ik nog niet veel op mijn ktm 660 rally
waar komen jullie vandaan en rijden jullie nog meer off-road als alleen maar knmv off-road ritten,
groeten roel
Hoi Roel, hoe meer gas erop, hoe minder gewicht... ;)
Ik heb mijn HP2 pas een paar weekjes, dus nee, niet veel ervaring hierop. Roy wat langer, een jaartje of zo.
Ik woon in Apeldoorn en Roy zit in de buurt van Enschede.
Ik probeer wanneer mogelijk leuke ritten te rijden met gelijkgestemden; dus tijd voor een kop koffie etc mag er wat mij betreft zijn.
Ik zou zeggen, kom gewoon de 19e oktober en rij met ons mee.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2008, 21:56 »
Hoi Roel ea

Dat gewicht moet je vergeten,die rallymotoren rijden prima mee op de circuits, ik heb nu een supertenere en dat gaat ook best, als het weer niet te slecht is wil ik havelte meerijden, en 'k ga ook naar de bdm rit.
Misschien is dat alvast een goeie om wat ervaring op te doen, mocht je ook wat leuke roadboekritten willen doen dan hoor ik dat graag van je, heb daar ook wel zin aan.

grtz       Iggy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #11 Gepost op: 27-09-2008, 11:07 »
Hoi Roel,
Ik rij op 19 oktober in Hengelo Gld. met een HP2. Roy rijdt ook HP2 en doet ook mee.
Dus gewicht genoeg...  ;)
Gr. Marcel

Hoi Roy en Marcel,

ik verheugen míj met jij kennis te maken. Ik rijd ook en HP-2. Ik hop dat wij zijn boven met het weer.
(I`m german and found the words in the dictanory of my daughter, sorry!)

Tot ziens !!!!

Dirk

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #12 Gepost op: 29-09-2008, 23:10 »
Er zijn hier reeds een aantal GPS ritten geregistreerd in Noord Nederland.....kan omgezet worden incl roadbook...

Hmm waar zijn die gegevens??

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #13 Gepost op: 31-07-2019, 17:48 »
<niet meer relevant>
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook ritten Nederland, Off-road zoveel mogelijk.
« Reactie #14 Gepost op: 31-07-2019, 17:57 »
Nu Vrijdag kun je Ad al terecht vor de CHalleng , is Roadbook van 500km.  doe die al eens om te beginnen, kom je zeker wat gelijkgestemden tegen  :D