Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kielder 500  (gelezen 5923 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Kielder 500
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2019, 18:53 »
Ik ben ook even naar de mogelijkheden aan het kijken van dit toffe evenement. Wij zouden vanuit België gaan, en die prijzen voor de overtocht lijken op het eerste zicht toch een pak duurder dan de prijzen die ik hier terugvind.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Kielder 500
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2019, 22:02 »
Ik heb net even op de website van P&O gekeken (http://www.poferries.com/en/portal) en voor een retourtje Zeebrugge - Hull kom ik uit op +/- 276 euro voor 2 personen en 1 motor. Extra motor kost +/- 30 per keer dus in totaal 60 euro. Kom je dus op 336 euro uit voor 2 personen en 2 motoren.

Dat is puur voor de overtocht. Uiteraard kan je het zo gek maken als je zelf wilt met ontbijt, diner, luxe kamers etc.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Kielder 500
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2019, 22:21 »
Wij eten meestal net voor we de boot op gaan. Pizza in Rosenburg. Paar krentebollen mee als ontbijt en dan in Hull Engels ontbijtje pakken. Scheelt weer 40 euro.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Kielder 500
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2019, 22:59 »
Exact wat wij ook gaan doen Simmetje
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Kielder 500
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2019, 09:10 »
Ok, ik had weer niet goed gekeken en ik dacht dat die prijs per persoon was. Dat valt inderdaad mee dan. Ik bekijk de mogelijkheden hier ook met enkele makkers.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Kielder 500
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2019, 15:52 »
"The event is a two day roadbook navigation event for “Adventure Style” motorcycles over 140kg"

Geen idee hoe strikt dat is....Dan zou je de organisatie eens moeten mailen.

Heb gemaild en als antwoord ;
Hi Ruud,


We would allow your bikes to ride BUT they have to ridden in the spirit of the event - which means at a sedate pace.


We have listed the event on the FIM calendar - so you should be able to get start permission form your national motorcycle federation.


cheers
Burt
 
Geeft dus extra mogelijkheden  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Kielder 500
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2019, 16:34 »
We horen het wel als er nog meer mensen gaan.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Kielder 500
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2019, 17:32 »
Waarschijnlijk weer vanuit IJmuiden overvaren, is mooi te doen vanuit hier. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Kielder 500
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2019, 21:19 »
Als trouwe motoplus lezer ;-) krijg je korting bij DFDS die op IJmuiden Newcastle vaart.
Prijzen op www.dfds.nl/motoplus

Ik kom daar met 2 personen en twee motoren op €357,30.
Scheelt weer iets.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Kielder 500
« Reactie #24 Gepost op: 02-02-2019, 12:47 »
Voor degene die nog twijfelen: lees net dat er nog 20 vrije plaatsen zijn voor de Kielder 500!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Kielder 500
« Reactie #25 Gepost op: 02-04-2019, 12:03 »
Hoe was het? Er zijn al een paar filmpjes op youtube te vinden, ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.  :)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Kielder 500
« Reactie #26 Gepost op: 02-04-2019, 12:25 »
Ik ben ook zeer benieuwd!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Kielder 500
« Reactie #27 Gepost op: 03-04-2019, 19:12 »
Ben helaas niet in de gelegenheid geweest om te gaan, enorm balen als ik op YouTube kijk :(. Helemaal goed te doen voor moi ;D
Sparen om volgend jaar wel te gaan en dan wat langer te blijven, kost toch een bak duiten alles bij elkaar 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Kielder 500
« Reactie #28 Gepost op: 03-04-2019, 19:56 »
Klein verslagje van de Kielder 500:

Samen met Spijker afgelopen donderdag de boot gepakt van Rotterdam naar Hull. Dat ging al bijna fout want door behoorlijk veel file kwamen we maar 8 minuten voor sluitingstijd aan rijden bij de boot. Net op tijd dus. Vrijdag rustig aan en binnendoor vanaf Hull naar Bellingham gereden. Rond 15:00 op de camping en tentje opgezet en roadbook opgehaald en gemonteerd op de motor. Daarna wat gaan eten in de lokale pub en na afloop op de camping nog wat bier gedronken met wat Engelsen en naar bed.

Zaterdagochtend eerst Engels ontbijt en vervolgens om half 10 een briefing. Daarin werd nog eens duidelijk gemaakt dat het absoluut geen race is en werd ons nadrukkelijk gevraagd om normaal te doen aangezien ze volgend jaar en alle jaren daarop wederom het event in en rondom Kielder Forest willen organiseren. Wij moesten even voor half 11 starten. Bij de start kreeg iedereen een GPS tracker mee. Aan de hand van de GPS tracker werd gemeten hoeveel kilometers je maakte. De beste 20 man die over de twee rij dagen de minste extra kilometers maken (dus zo min mogelijk navigatie fouten) winnen een gouden medaille.
Na enkele kilometers over de weg komen we bij het bos uit en begint de offroad track. Kielder Forest is een groot bosgebied met enorm veel gravelwegen voor de bosbouw voertuigen. Afwisselend reden we in het bos of door ontbossing op de uitgestrekte vlaktes.
Al snel heb ik het navigeren met bolletje/pijltje goed onder de knie, is de allereerste keer, en kan de snelheid omhoog en kunnen we een hoop mensen inhalen en lekker spelen op de gravelwegen. Richting het einde van de proef helaas wat regen wat de wegen redelijk glibberig maakte. Echter mocht dat de pret niet drukken en zo kwamen zonder 1 navigatie fout aan de finish. Eten, bier drinken, roadbook ophalen voor dag 2 en slapen. Route +/- 240km

De zondag was vergelijkbaar met de zaterdag. Starttijd was gelukkig een uur eerder. Route was iets van 10km korter en kwam rond de 230km uit. Al snel kwam ik erachter dat we de route van zaterdag voor 80% in omgekeerde volgorde aan het rijden waren. Vond ik persoonlijk wel een minpuntje want door allerlei herkenningspunten van zaterdag werd het navigeren een stuk makkelijker. Dat had wel tot gevolg dat we snelheid nog iets meer omhoog kon ;) Rond 15:00 uur weer aan de finish om vervolgens aan het bier te gaan. Bij de prijsuitreiking bleek Spijker zilver te hebben gewonnen en ik zelfs goud. Niet slecht voor de eerste keer! Daarna nog wat eten en verder met het bier om gezellig met wat Engelsen allerlei grote verhalen uit te wisselen.

Maandagochtend hebben we eerst gewacht totdat de zon een beetje op kwam. We hadden tenslotte alle tijd en het was -2 graden. Rond half 11 vertrokken en binnendoor via allerlei nationale parken naar Hull gereden. Normaal vind ik over straat rijden niks aan maar de route die wij hebben gereden (bij toeval) kan zo in een toergids worden opgenomen. 's Avonds in Hull op de boot en dinsdagochtend weer thuis.

Samengevat: wij vonden het een leuk, gemoedelijk en gezellig evenement. Voor ons beide was het de eerste keer rijden met papieren roadbook en dat was heel leerzaam. Route was voor zeker 80% offroad door Kielder Forest. In totaal ergens rond de 470km gereden. Minpuntje vond ik dus de omgekeerde route op zondag. Dat moet anders/beter kunnen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je al jaren met papieren roadbook rijdt en aan allerlei (inter)nationale rally's deelneemt je dit event wellicht beter over kunt slaan. Het is dus nadrukkelijk geen race en meer bedoelt om leuk offroad te rijden en kennis te maken met roadbook navigatie. Volgend jaar eens kijken of ik de Wales 500 kan rijden.

Tot slot verder geen andere Nederlanders of Belgen gezien.




KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Kielder 500
« Reactie #29 Gepost op: 04-04-2019, 06:55 »
Helden zijn jullie