Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes  (gelezen 1012 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2019, 07:11 »
Ik had hem ook al eens zitten bekijken... Ik zou willen dat ik het kon... Gisteren bij het eerste proefritje op de DR800 na een iets te kort bochtje de weg op iets te enthousiast het gas open. De voorkant leek omhoog te komen en dan wordt ik al zenuwachtig. (Ja, ik weet het, ik ben duidelijk geen hardcore rijder. ;) )

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2019, 10:24 »
Ik had hem ook al eens zitten bekijken... Ik zou willen dat ik het kon... Gisteren bij het eerste proefritje op de DR800 na een iets te kort bochtje de weg op iets te enthousiast het gas open. De voorkant leek omhoog te komen en dan wordt ik al zenuwachtig. (Ja, ik weet het, ik ben duidelijk geen hardcore rijder. ;) )
kofferset monteren met flessen water (bier bruist te veel) :D
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2019, 12:53 »
kofferset monteren met flessen water (bier bruist te veel) :D

Ja lekker, dan is de schade meteen nóg groter als je valt! ;D

Ik heb één keertje een staande wheelie gemaakt van dit formaat, om in een nat bos in Frankrijk over een slootje te springen (ipv heel moeilijk te doen over een smal glad bruggetje): ik schrok me werkelijk de teentjes toen de motor 80 graden rechtop stond en ik staand over die natte greppel heen reed. a) nooit verwacht dat ik zoveel grip zou hebben in een nat bos, dus veel te veel gas / clutch b) kon me niet meer herinneren of ik de rempedaal wel afgedekt had met voet c) Nog nooit staand zover rechtop gekomen als dit. F*****G eng!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2019, 14:44 »
had ik met mn eerste off-road, XL600R...in de file tussen de auto's...olie op mn handschoen.. uiteraard niet in de gaten...
licht op groen.. peut gas en motor op z'n achterwiel en ik met beide beentjes op de grond.. en stuur in m'n handen...sta je dan.. voor L*L....
 ;D

Post Merge: 19-03-2019, 14:45
Ja lekker, dan is de schade meteen nóg groter als je valt! ;D

Ik heb één keertje een staande wheelie gemaakt van dit formaat, om in een nat bos in Frankrijk over een slootje te springen (ipv heel moeilijk te doen over een smal glad bruggetje): ik schrok me werkelijk de teentjes toen de motor 80 graden rechtop stond en ik staand over die natte greppel heen reed. a) nooit verwacht dat ik zoveel grip zou hebben in een nat bos, dus veel te veel gas / clutch b) kon me niet meer herinneren of ik de rempedaal wel afgedekt had met voet c) Nog nooit staand zover rechtop gekomen als dit. F*****G eng!
trouwens.. estrella in de aanbieding bij de Lidl... (over bier gesproken)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: De ideale wheelie techniek voor de grote(re) adventure bikes
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2019, 15:25 »
BOON SUPERMARKT  grolsch, kornuit en hertog jan in de aanbieding  ;D

Oja wheelie s vooral niet gecontroleerd. Ik ga kijken
Groet Marc