Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Compressor  (gelezen 3150 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Compressor
« Reactie #30 Gepost op: 25-11-2020, 17:19 »
Ik heb lang geleden zo'n Slime of Airman of weetikveelwathetookalweerwas compressortje gekocht en de binnenkant eruit gehaald. Dan hou je circa die motopressor over, en die past bij mij zowel bij de ex-KTM 950 Adventure als bij de 790 onder het zadel in een hoekje tussen framebuizen en airfilterbox. Weegt dan ook bijna niks meer; Chinezen hebben een hekel aan veel metaal gebruiken. Paar keer gebruikt voor anderen, werkt na al die jaren nog steeds prima. Word bloedheet, maar zo af en toe een druppel water uit de drinkzak helpt.


Op de 2T gebruik ik gewoon een stel CO2 patronen want geen accu en geen DC. Weegt ongeveer evenveel als dat compressortje en kwa volume zal het ook de wereld niet schelen. CO2 patronen is net iets minder r*k dan een handpompje; dat klinkt leuk tot je 'm een keer echt nodig hebt en het is geen 20-graden-met-zonnetje weer. Met zo'n ding heb ik bij 40+ graden in de schaduw (Marokko) zitten armoeien, en dan ben je zo'n ding heel gauw beu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Compressor
« Reactie #31 Gepost op: 25-11-2020, 18:19 »
Je hebt maar 0.8 bar nodig om weer te rijden.
Zal hem voor de grap eens uittesten.
Ik krijg het alleen geen 40 gr in de garage.
En m.n rug laat voorlopig ook helemaal niks toe.
En ik rij gewoon niet lek ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Compressor
« Reactie #32 Gepost op: 25-11-2020, 18:29 »
Dank voor de aanvullende tips.


Die handpompjes zijn ver van ergonomisch uitgedacht. Ik hoop die nooit meer nodig te hebben, om fysieke redenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Compressor
« Reactie #33 Gepost op: 25-11-2020, 23:34 »
Je hebt maar 0.8 bar nodig om weer te rijden.
Oraal oppompen, weegt helemaal niks.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Compressor
« Reactie #34 Gepost op: 26-11-2020, 07:32 »
Heb nu al 40 kg bespaard dat red je niet met schijten.
Kan nog stukje van m.n tandenborstel zagen.
Halve tube tandpasta deed ik al. ;D
En blokzeep ipv douche gel scheelt gewicht maar ook veel geklieder in je bagage.


Propje heb je de zeepblaadjes al geprobeerd? Je weet niet wat je voelt! Scheelt echt grammen! Wel oppassen dat ze niet nat worden ;D




Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Compressor
« Reactie #35 Gepost op: 21-12-2020, 17:20 »
Yours truly is erg enthousiast over deze.
Deze is het geworden. Je gaat er inderdaad voor de lol je banden voor laten leeglopen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Compressor
« Reactie #36 Gepost op: 21-12-2020, 19:58 »
Deze is het geworden. Je gaat er inderdaad voor de lol je banden voor laten leeglopen  ;D


 ;D
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Compressor
« Reactie #37 Gepost op: 23-12-2020, 12:28 »
ik had altijd een handpompje mee voor mountainbikes. werkt prima pompt goed en snel je band weer op. is best klein en licht en je kan hem bij gebruik uitschuiven voor meer capaciteit. achterband is binnen een paar minuten klaar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Compressor
« Reactie #38 Gepost op: 23-12-2020, 15:54 »
Ik gebruik al jaren het goedkoopste minicompressortje van de bouwmarkt (geloof €15). Als je daar de plastic kap afhaalt is ie heel klein.
...
Hier ook hetzelfde, op die manier goed genoeg voor onderweg. Handpompje werd me teveel werk en CO2 patronen waren het ook niet helemaal.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Compressor
« Reactie #39 Gepost op: 24-12-2020, 00:13 »
ik had altijd een handpompje mee voor mountainbikes. werkt prima pompt goed en snel je band weer op. is best klein en licht en je kan hem bij gebruik uitschuiven voor meer capaciteit. achterband is binnen een paar minuten klaar
Daar gebruik ik onderweg ook een handpomp voor. Gaat inderdaad prima. Dat kost ook de meeste tijd en energie bij lek rijden. Voor motorband wilde ik mijzelf dit niet aandoen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Compressor
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2021, 19:20 »
Ik probeer te lezen ..... zal een vraag over pomp. In mijn camper had ik zon ding gehad van ca 15 eur. Maar een band pompen en dan loopt ie warm....
Maar ik Patrol hadden we een echte pomp .......


Greetz, Hans
BMW R1150RT