Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?  (gelezen 7027 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #15 Gepost op: 27-12-2010, 11:53 »
lc8 en lc4 achter past, 240 en 220mm.
EXC, LC4, LC8 voorkant allemaal hetzelfde, op diktes en diameters na.
krijgen we binnenkort al foto's te zien van het projectje? :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2011, 10:23 »
Even een kleine update, dat ben ik jullie wel verplicht na voorkantje hier gescoord te hebben in ruil voro wat wijn, tandwieldrager hier gescoord te hebben, gratis een tandwiel gescoord te hebben, etc.


De motor heeft van 't weekend voor het eerst gereden na stiekum toch wel heel wat uurtjes prutswerk (waar je eigenlijk maar bar weinig van ziet..).

Eerste ritje ging gelijk mis: ventiel achterband scheurde uit terwijl ik lekker gas aan het geven was in een bocht op de dijk. Pffff, dat maak ik niet graag nog een keer mee zeg! Dat ding niet platleggen en niet de dijk af sodemieteren vereiste een behoorlijke portie geluk, en wat offroad-ervaring kon ook geen kwaad.  :o



Paar random andere fotootjes:

Dashboardje compleet:



Wat gelast kunststof tbv dashboard:


KTM-wieltje aangepast voor SV-achterbrug:



Verankering EXC-remklauw in achterbrug:



Een uitgebreider verhaal is zo'n beetje vanaf hier te vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2011, 10:48 »
maar niet even de band goed draaien

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2011, 10:55 »
Een uitgebreider verhaal is zo'n beetje vanaf hier te vinden.

Ik vond het al zonde dat je er niks over melde zo af en toe. Maar je blogt gewoon ergens anders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2011, 11:40 »
maar niet even de band goed draaien

Nee, dat was een gevalletje 'te haastig' inderdaad. Bandje moet eigenlijk weer naar de KTM toe; ik ben nu de AC10's aan het opbranden op asfalt. Zonde. Dus daarom dat ik 'm niet van te voren omgedraaid heb. Maar ik monteerde het remslangetje wat voor de eerste testrit de laatste klus op de lijst was, en toen was er eigenlijk niks wat een snel rondje door de wijk in de weg stond. Wat na al die uurtjes prutsen wel verrekte aantrekkelijk was.

Tsja, en toen deed ik dat, was het daar eigenlijk te druk en moest ik wat betere stuurweggetjes hebben, en ben ik de dijk op geschoten. Niet slim; ik had geen gereedschap bij. Nog niet eens een telefoon.

Achteraf had ik zowiezo even met de bandenspanningsmeter langs de wieltjes moeten gaan. Dat had na het rondje 'zitten alle bouten vast? Druk op de remmen? Balhoofd op de goeie spanning? Voorvork recht in de kroonplaten?' amper extra tijd gekost.

Magoed, ik lijk toch het snelste te leren van op m'n bek gaan (bij voorkeur zo min mogelijk letterlijk). Inmiddels ligt het bandje er dus wel goed op.

Ik vond het al zonde dat je er niks over melde zo af en toe. Maar je blogt gewoon ergens anders.

Tsja, het kost stiekum knap veel tijd om al die foto's online te zetten met verhaaltje erbij. En ondanks dat ik geen GS meer heb is die GSClub nog steeds een beetje mijn 'thuishonk', dus die kreeg voorrang.

Vanochtend het ding eens meegenomen naar het werk. 't rijd en stuurt inmiddels een beetje normaal, als je effe buiten beschouwing laat dat de vering en de balans tussen voor en achter momenteel een grote bende is.

De uiterst beperkte stuuruitslag is niet fijn, en ook niet heel makkelijk op te lossen. Tijdens het rijden heb je er geen last van, maar haaks een parkeerplaats inrijden moet je al doen door 'm rijdend in te kantelen. Ben benieuwd of dat nog enigzins went.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #20 Gepost op: 26-02-2011, 20:26 »
Leuk verhaal.

Net even je blog bekeken, zit dat achtertandwiel goed opgesloten? Valt het om de naaf of zit het er buiten?
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #21 Gepost op: 26-02-2011, 21:30 »
Zit erbuiten; het tandwiel is 6mm naar buiten geplaatst (een oud tandwiel aan gort geslepen en zo de vulring gemaakt).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #22 Gepost op: 03-03-2011, 15:31 »
Gister eens een diepteinvestering gedaan en bij de Blokker 9,95 uitgegeven aan een weegschaal.

Weegresultaat:
- Voorwiel: 72kg
- Achterwiel: 84kg

Da's samen dus 156kg.  :o

Tank was wel zo'n beetje leeg. 't klotste nog iets, maar het was maar een zielig klotsje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #23 Gepost op: 03-03-2011, 16:11 »
nice! dan heb je mijn 'rally' al verslagen!
 
Heb je wel gemeten met het andere wiel op gelijke hoogte als die die wel op de weegschaal stond?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: >52T KTM tandwielen en 240mm remschijf?
« Reactie #24 Gepost op: 03-03-2011, 17:49 »
Ietsjes hoger zelfs; 2 plankjes onder het andere wiel waren net een mm of 4-5 hoger dan de weegschaal.

Ik vond (en vind) het ook verdacht weinig, maar die weegschaal weegt mij wel goed.

www.motorcycle.com geeft een gewogen 'wet weight' op voor de '99 SV650N van 179kg. Geen idee of hun 'wet weight' met halfvolle tank of volle tank is, maar halfvol klinkt aannemelijker. De mijne was vrijwel leeg, dus dat scheelt een kilo of 7. Mijn lamp+zijkapppen zijn allemaal kunststof en weegt bijna niks. Dat Koso-tellertje ook niet. Al met al daar dus ook minder gewicht dan bij de SV650N; kan zomaar een kilo of 2-3 schelen (tov de S scheelt het nog veel meer, allejezus wat is die voorbouw zwaar). Verder tikt al dat plastic plus beugeltjes om het vast te houden wat er vanaf gehaald is stiekum ook wel aan kwa gewicht. Ketting is lichter dan origineel, tandwiel is lichter, remklauw+schijf achter is lichter. Half kilootje hier, half kilootje daar, tikt aan.

Staat weer tegenover dat mijn achterwiel een stukje zwaarder is en er bijna een kilo ijzer onderaan het blok hangt. Voorkant maakt niet veel uit kwa gewicht met het origineel. Het originele SV650 spul is best zwaar. Die DR-Big spullen zijn ook niet bepaald licht, maar een remklauw en schijf minder tikt aan.

Toch had ik 'm zelf eigenlijk meer rond de 165kg verwacht. Vanaf de andere kant: op AdvRider heeft er eentje een V-strom 650 onder handen genomen en die komt op 171kg uit met 20 liter benzine in de tank en z'n originele instrumentencluster.

Heb jij ergens wat staan over die KTM van je? Klinkt ook wel erg lekker.