Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoeveel keer heb jij een lekke band opgelopen tijdens de Marokkotour 2006  (gelezen 9149 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
remmen???? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Ja, die hendel aan de rechtse kant van je stuur en bij je rechter voetsteun  ;) :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Ik rij op straat al 1:17, hoe krijgen jullie dat soms offroad voor elkaar zo weinig te verbruiken? Al viel me bij de MS 1000 het lage verbruik ook wel op... 1:18 ofzo hmmm...

Klei, natuurlijk hangt het van je rechterhand af, maar ook carburateurafstelling doet een boel hoor!

Als je zuiniger wil rijden kan je de carb best wel zo afstellen dat ie onderin mooi zuinig is (voor de lange stukken waar je relatief constant en rustig rijdt) en wat rijker bovenin, zodat je wel de volle power hebt en niet het risico van verbrande zuigers en klepjes. Nadeel van deze afstelling is dat ie wat minder giftig op zal pakken.

Zo heb ik met mijn XR op route van Nguigmi naar N'Djamena (Niger-> Chad) 1:18 gereden, terwijl een bekende van mij daar 1:8 gereden heeft, met precies eenzelfde XR onder dezelfde omstandigheden, en hij heeft het niet veel sneller gereden ofzo. Dat scheelt toch wel flink in de actieradius!

Mijn XR reedt op reis rond de 1:22 gemiddeld, de XL 1:25! Dat laatste kom ik niet aan, omdat de enkele carb van de XR niet over het hele bereik zo mooi af te stellen is: Als ik dat probeer komen er 'plekke'in die echt te arm zijn.
Overigens leidde deze 'arme'afstelling er wel toe dat in diep zand, met wat slechte benzine, toch wel eens eeen flinke pingel te horen was, wat natuurlijk weer niet zo goed is voor je big-end.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
ACh ja, verbruik. In Marokko heb ik de reserve kraan niet nodig gehad. Mijn 3 liter tankje achterop alleen om lokalen zonder prut in de middel of nowhere te helpen.
Bij 12 liter gaat ie op reserve, dan rijdt ik ruim 300 km. :D

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Ik heb in Marokko een DRZ honderden kilometers zien afleggen zonder één druppel benzine te verbruiken  :-X

Maar die kilometers heb je vast niet meegeteld bij je berekening  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Daar was het verbruik 3 lieter en een beetje op 800 km of zo. ;D

1,5 liter voor een meisje in een pet fles voor haar vader die het brommertje aan het duwen was.
1,5 liter in een brommertje dat het niet meer deed in de middle of nowhere.
Een beetje in de bensine brander van Peter om soep te koken.

Lekker zuinig he!

Mijn voorraad energie koeken ging op die 800 km wel verdraaid hard. Die auto jongens stoppen niet om fatsoenlijk te eten tussen door, dus als er dan iemand in de auto zit met een camelrugzak gevuld met energie repen..............................

Nog bedankt he Peter!