Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 40000km door Afrika in beeld  (gelezen 4351 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
40000km door Afrika in beeld
« Gepost op: 02-11-2012, 23:47 »
Heb er eens werk van gemaakt om een selectie te maken van de foto's van mijn Afrikareis.
Ik vermoed dat iedereen die een Facebook-profiel heeft, die kan bekijken ... zoniet, laat het me maar weten.
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4210395855127.2162545.1141897468&type=3
 
en
Speciaal voor wie niet kan kijken op Facebook:
http://s788.beta.photobucket.com/user/n4mbe/media/Africa%202010%20-%202011/Afrikareis772.jpg.html?#/user/n4mbe/media/Africa%202010%20-%202011/Afrikareis772.jpg.html?&_suid=135196814510009864522825119451
 
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #1 Gepost op: 03-11-2012, 06:39 »
Heb Facebook alweer afgeschaft maar de link werkt goed.


<edit> Ehm via de account van m'n meisje dus  ;)  </edit>


Prachtige foto's Dominique, bedankt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
40000km door Afrika in beeld
« Reactie #2 Gepost op: 03-11-2012, 07:35 »
Ik krijg onderstaande melding.

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Terug naar startpagina

<oeps>
Herstel, oeps. Als ik de facebook account van mijn meisje leen werkt het prima...
<oeps>

Mooie foto's!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #3 Gepost op: 03-11-2012, 12:55 »
gaaf!

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #4 Gepost op: 03-11-2012, 15:25 »
bij mij werkt ie gewoon niet. Maarja, ik werk ook niet mee aan Facebook...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #5 Gepost op: 03-11-2012, 19:47 »
Wat een prachtige reis heb je gemaakt. Je hebt het leven aldaar goed in beeld gebracht. Mensen hebben bijna niets maar zijn toch gelukkig en lachen. Daar kunnen wij nog veel van leren!


Offtopic: Als je denkt niet mee te werken aan facebook door geen profiel te hebben moet ik je helaas teleurstellen. Facebook maakt van iedereen die iets op het www doet een profiel aan. Zonder toestemming heb je dus een profiel en houden ze alles van je bij net zo als Google en Microsoft doen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #7 Gepost op: 03-11-2012, 21:11 »
Heb er eens werk van gemaakt om een selectie te maken van de foto's van mijn Afrikareis.
Ik vermoed dat iedereen die een Facebook-profiel heeft, die kan bekijken ... zoniet, laat het me maar weten.
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4210395855127.2162545.1141897468&type=3
 
en
Speciaal voor wie niet kan kijken op Facebook:
http://s788.beta.photobucket.com/user/n4mbe/media/Africa%202010%20-%202011/Afrikareis772.jpg.html?#/user/n4mbe/media/Africa%202010%20-%202011/Afrikareis772.jpg.html?&_suid=135196814510009864522825119451
Als je facebook goed zou gebruiken, zou je bij elke foto de lokatie opgeven. Dan krijg je ook op de kaart een overzicht

https://www.facebook.com/dominique.vanhessche/map


Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #8 Gepost op: 04-11-2012, 00:18 »
Wauw! Gave foto's! :)

Ben zelf een paar weken geleden teruggekomen uit Zuid-Afrika. Via de oostkant. Maakt samen een rondje Afrika.  ;) Heb ook een paar fotootjes op facebook staan... maar zijn er niet zo veel! ;-)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.342611912491848.62523169.100002291252862&type=1

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #9 Gepost op: 04-11-2012, 11:31 »
Zeker ook een leuke trip van je Floor. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je. Ik wou namelijk ook langs de oostkant naar huis rijden, maar er bleek toen niet echt een uitweg te zijn uit Egypte door de oorlog in Lybië en de problemen in Syrië. Volgens mijn info op dit moment was er ook geen boot om de motorfiets op mee te nemen vanuit Egypte. Daarom ben ik in Kenia dan noodgedwongen terug gereden naar het zuiden en mijn brommer terug gevlogen vanuit Windhoek. Ik vind het dus zonde dat ik Ethiopië, Soedan, Eghypte, Jordanië, Syrië, Turkije, .... heb moeten missen.
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #10 Gepost op: 04-11-2012, 14:56 »
Zeker ook een leuke trip van je Floor. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je. Ik wou namelijk ook langs de oostkant naar huis rijden, maar er bleek toen niet echt een uitweg te zijn uit Egypte door de oorlog in Lybië en de problemen in Syrië. Volgens mijn info op dit moment was er ook geen boot om de motorfiets op mee te nemen vanuit Egypte. Daarom ben ik in Kenia dan noodgedwongen terug gereden naar het zuiden en mijn brommer terug gevlogen vanuit Windhoek. Ik vind het dus zonde dat ik Ethiopië, Soedan, Eghypte, Jordanië, Syrië, Turkije, .... heb moeten missen.

Wij hadden hetzelfde probleem en wisten tot in Sudan ook nog niet hoe we Egypte uit moesten komen. Toen we het plan bedachten was zowel Syrië als Libië nog mogelijk, op een gegeven moment viel Syrië af en werd Libië twijfelachtig. Eerst liep er ook een bootlijn tussen Egypte en Turkije, maar die werd eruit gehaald toen Syrië te onrustig werd, dus wij waren ook bang dat we vast zouden komen te zitten in Egypte, maar we zijn daar al vaker geweest met de auto (toen wel door Libië en Syrië) en we dachten dat we anders wel een plek in egypte zouden kunnen vinden om de motoren te stallen en dan wachten tot december (kerstvakantie) om ze daar vandaan te halen met de mogelijkheden die tegen die tijd misschien wel gecreeërd waren (bijv wel weer Libië).
In Sudan hebben we uiteindelijk besloten Libië te proberen, dus we wilden visa aan gaan vragen, maar het was suikerfeest, dus de ambassade was nog 2 weken dicht. Die tijd hadden we niet. Zijn we doorgereden naar Egypte, daar door datzelfde suikerfeest de motoren 10 dagen kwijt geweest, omdat die nog in Sudan op een cargoboot stonden te wachten, omdat alle kapiteins met vakantie waren, dus die boot voer 10 dagen niet, kwamen we gaandeweg achter  :-\ . Uiteindelijk kwam de boot op een donderdagmiddag aan... en dat is de dag voor de rustdag. En als de rustdag zo vlak voor de deur staat, kun je natuurlijk geen motoren van een boot halen!  :-X Vrijdag werd er natuurlijk ook niet gewerkt dus dat werd zaterdag ;-). Daarna doorgereden naar het noorden: er bleek een bootlijn naar Turkije die 3x in de week zou gaan! Dus wij de motoren al achter de douane in de haven gezet (dat moest, anders wilden ze onze tickets niet regelen) en wachten op die boot... 's avonds werd ons gezegd: hij komt morgenochtend, 's ochtends werd ons gezegd: hij komt vanmiddag, 's middags werd ons gezegd: hij komt vanavond. De motoren wilden ze ons niet meer uit de haven halen, ze weigerden stempels te zetten, 'omdat de boot nog wel kwam.' Uiteindelijk kwam ie na 5 dagen en konden we naar Turkije (waar het zondag was toen we aankwamen, zondag = rustdag dus konden ze geen stempels zetten, terug de boot op en wachten tot maandag dan maar. ;-))

Wij hebben er met deze 2 weken wachten (excl het wachten op de motoren in Namibië, omdat de boot een week vertraagd was + dat ze op vrijdagmiddag aankwamen, maar in het weekend was de haven dicht, dus vrijdagmiddag wilden ze ons de motoren niet meer uit de haven halen, dus dat werd maandag... boten waren niet ons gelukkigste vervoersmiddel deze vakantie  ;) ) intotaal 9 weken over gedaan... dus als je tot in Kenia zou gaan, heb je maar een week of 4 nodig, kun je toch nog best wat zien en heb je ook de hele oostkant gehad (als je vanuit het zuiden al t/m Kenia bent geweest)!  :) Zou je ook nog in een 'gewone' vakantie kunnen doen.

De west route staat bij mij nog op de planning :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #11 Gepost op: 04-11-2012, 15:32 »
ik kan je de west route van harte aanbevelen, veel avontuur in de jungle ;) zelf in 2002 daar naar beneden gegaan.
dit reis duo is recenter via west naar beneden en terug via oost
http://blog.intotheworld.eu/
situatie in afrika verandert voordurent, soms kan het even duren voordat je ideaale route beschikbaar is. zelf wacht ik nog op algerie, central afrikaanse replubliek en congo etc ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #12 Gepost op: 04-11-2012, 15:37 »
ik kan je de west route van harte aanbevelen, veel avontuur in de jungle ;) zelf in 2002 daar naar beneden gegaan.
dit reis duo is recenter via west naar beneden en terug via oost
http://blog.intotheworld.eu/
situatie in afrika verandert voordurent, soms kan het even duren voordat je ideaale route beschikbaar is. zelf wacht ik nog op algerie, central afrikaanse replubliek en congo etc ;)

Er zijn nu ook zuid-afrikanen onderweg... die gaan door central republiek afrika... acrossafrica2012.com

Algerije wacht ik ook nog op... het zuiden die woestijn in! :) Moet mooi zijn, zeggen ze. Maar dat kan nog wel een paar jaar duren...

En in Congo ed moet je geloof ik ook nog een beetje rekening houden met regenseizoen  ::) ... Heb foto's gezien... is toch vrij slecht in het regenseizoen...
Hebben 3 jaar terug in Mali geprobeerd Timboektoe te bereiken met een Subaru forester in het regenseizoen... op een gegeven liep ik even voor om te zien hoe diep de stroom was die over de 'weg' liep... tot boven de knieën en het merengebied moest nog komen... toen zijn we omgedraaid en hebben we 5 uur terug gehobbeld over de piste... jammer... maar volgens mij nog niks vergeleken met Congo ed... als je die sporen daar ziet!  :-X Respect!  ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #13 Gepost op: 05-11-2012, 01:03 »
Als je facebook goed zou gebruiken, zou je bij elke foto de lokatie opgeven. Dan krijg je ook op de kaart een overzicht

https://www.facebook.com/dominique.vanhessche/map

Done  ;)
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: 40000km door Afrika in beeld
« Reactie #14 Gepost op: 05-11-2012, 07:11 »

Done  ;)

mooi overzicht  ;)