same here, maar dan andersom
ik heb ergens iets gelezen dat de ferry niet meer gaat ivm stop auto-import richting rusland.. alternatief is naar noord-japan rijden en ferry sachaling island / rusland oid.
Oke! Thanks. Zou dan ook gaan om Rusland-Japan. Voor Sakhalin heb ik begrepen dat je daarvoor een doorreis-bestemming moet hebben om erop te mogen, maar dat schijnt niet mega ingewikkeld te zijn en daar loopt in ieder geval een bootlijn.
Maar dat zou pas voor 2015 zijn. Moet nog eventjes geld sparen.

En de motortjes klaar maken. En dan eens even kijken of het Japan wordt, of zuid langs (Turkije, Iran, -Stan landjes) naar Mongolië heen en noord langs terug (Rusland. Evt trein Irkutsk/Ulaanbatar - Moskou).
En er staat ook nog een optie op Nepal (heen rijden, terug vliegen). Ideeen genoeg. Nu is het de vraag welke als eerste uitgevoerd gaat worden.

Maar dat zal tzt wel blijken, hangt ook af van situaties in die landen tegen die tijd.
Tot nu toe hebben wij in vakanties gewoon een beetje rond gereden. Nooit mega ver, want het moest altijd heen en terug rijdend te halen zijn met zijn 5en in een auto in een zomervakantie. In de eerste jaren was dat het oostblok (jaartje of 20 terug

) etc met de caravan (jup, echt lachen. Elke avond de kastjes door de hele hut en mijn vader weer een uur bezig om alles op zn plek te hangen.

Om het de volgende dag er weer af te laten trillen.

)
Op een gegeven moment de sleurhut thuis gelaten, tent gepakt, kinderen achterin de auto gestouwd (was ik er 1 van ) en op naar
Marokko, 5x oid
Turkije
Tunesie
Tunesie-Libie-Egypte-Jordanie-Syrie-Turkije 2x
Marokko-Mauretanie-Mali-Senegal-Gambia-en-weer-terug
Turkije-Georgie-Iran-en-weer-terug
en dat soort geintjes.

Maar nooit meer dan 17.000 km heen en terug, want daarvoor waren de vakanties te kort. (week of 5) En het moest wel vakantie blijven. Gezinsvakanties noemen ze dat geloof ik.
Afgelopen jaar voor het eerst niet met zijn 5en en zonder auto: Kaapstad-Nederland in de zomervakantie met met mn pa en broer op 3 motoren. (mn zusje kon helaas niet mee, want dan zou haar haar in de war gaan van de helm.) En nu dus aan het azen op Mongolie/Nepal/Japan.