eerste punt op je lijstje is natuurlijk prio. In een dagje sleutelen is het blokje eruit en open. Dan weet je al veel van de te verwachten werkzaamheden en kosten.
Dan kun je altijd nog bepalen wat je er verder mee gaat doen.
Zeker, dat is ook het idee. Eerst rustig uit elkaar halen en inventariseren. Daarna kiezen wat er met wat gebeurt. Voorlopig ken ik mensen die meer uitgeven aan een avondje stappen.

Ok snap ik
Sleutelvreugde om de lange winter door te komen
Als het blok open ligt meteen even de distributie checken. Big end lagers, nokkenaslagers. Klepjes meteen ff stellen. Tandwiel 5e versnelling, mocht je zo diep komen; ook wel een Yamaha dingetje uit die tijd als ik met goed herinner.
Dankje. Dat zijn nuttige tips. Inderdaad sleutelvreugde om ‘s avonds wat anders te doen naast de zaak overdag. Ik ben al genoeg met mijn hoofd bezig, daarnaast is het wel lekker om wat met je handen te doen. Oh, en om te leren natuurlijk. Nieuwe dingen doen. Ik sleutel al wel langer en theoretisch weet ik het verhaal van het blok ook wel, maar nu zelf maar eens echt een blok uit elkaar trekken. Uitdaging.

TT is niet bepaald een wegmotor..
Och er zit een kenteken op, dus mag hij op de weg.

Offroad hier in de buurt wordt niet veel, dus zal hij toch echt over de weg naar de dijkjes moeten en verder. Ik heb overigens al wel wat TT’s gezien die als reisenduro’s ingezet worden, dus het moet kunnen.