Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: weeral van dat  (gelezen 2141 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: weeral van dat
« Reactie #15 Gepost op: 02-02-2022, 21:22 »



was niet bij mij hoor,  is vandaag  geweest ergens "Langhorst" of zo, ik kwam dat ergens tegen op het net en dacht het hier ook eens te plaatsen.


Ik begrijp dat het jou niet is overkomen. Waar is het originele bericht gepost?












Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: weeral van dat
« Reactie #16 Gepost op: 03-02-2022, 12:52 »
Waardeloos volk, maar ja, ze zullen op de Veluwe ook wel aan de gang gaan:


Auto steeds vaker geweerd uit Veluwse bossen: ‘Lekker rondje door bos rijden is niet de bedoeling’Steeds meer onverharde boswegen op de Noordwest-Veluwe gaan op slot voor gemotoriseerd verkeer. Doel hiervan is het beschermen en versterken van kwetsbare flora en fauna. Binnenkort gaat de Sprielderweg tussen Ermelo en Putten dicht en de bedoeling is dat meer routes volgen. Wordt de auto straks definitief uit de Veluwse bossen geweerd?
Paul Hartman 22-01-22, 07:00
[/color]
[/size][/font]
  • [/color][/size]



[/size]Vroeger kon je met de auto naar hartenlust de Veluwse bossen verkennen, veel zandwegen waren gewoon openbaar toegankelijk. Maar de afgelopen decennia is daar verandering in gekomen. Steeds meer onverharde bosroutes gaan op slot voor gemotoriseerd verkeer. bron:https://www.destentor.nl/veluwe/auto-steeds-vaker-geweerd-uit-veluwse-bossen-lekker-rondje-door-bos-rijden-is-niet-de-bedoeling~af3abbae/


Post Merge: 03-02-2022, 12:54
Wat ik me trouwens wel afvraag in geval of de de single legaal toegankelijk is/was.
Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de bron.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weeral van dat
« Reactie #17 Gepost op: 03-02-2022, 14:40 »
mocht de betrokkene4 een advocaat nodig hebben dan ben ik graag beschikbaar.
Betrokkene heeft contact met mij opgenomen om dit voorval aan de kaak te stellen. Ik ben vergevorderd, ik neem zsm met jou contact op voor de puntjes op de i. Deze actie rammelt aan alle kanten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: weeral van dat
« Reactie #18 Gepost op: 03-02-2022, 15:36 »
Jaa dat wordt binnenkort je motor en 4 wd aan de wilgen hangen.O nee dan beschadig je het mileu. 8) Het einde komt steeds meer in het zicht.Dan moet we maar gezellig met z.n allen brandnetelthee. Op de Veluwe gaan drinken.En afkeurend kijken naar mtb of bejaarden op een electrische sjees fiets.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: weeral van dat
« Reactie #19 Gepost op: 03-02-2022, 17:46 »
Jaa dat wordt binnenkort je motor en 4 wd aan de wilgen hangen.O nee dan beschadig je het mileu. 8) Het einde komt steeds meer in het zicht.Dan moet we maar gezellig met z.n allen brandnetelthee. Op de Veluwe gaan drinken.En afkeurend kijken naar mtb of bejaarden op een electrische sjees fiets.
Gaat het helemaal lekker met je Marco? De donkere dagen beginnen steeds korter te worden, er zijn weer volop vogels; het kriebelt om weer lekker de motor of MTB op te gaan. Maar mijn glas is ook altijd meer dan half vol


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: weeral van dat
« Reactie #20 Gepost op: 03-02-2022, 18:48 »
Heb de ktm alvast te koop gezet.Tijd voor andere hobby's.Als ze nu zo graag willen dat ze het gaan verbieden.het is maar zo.Zoeken we wat anders op.Dat kitebuggyen was ook 16 jr leuk.Mag ook nergens meer.Veuls te gevaarlijk.Rij nu ik schat 8 jr off road.Wordt ook steeds meer aan banden gelegd.Tis gewoon een keer wachten tot de bom knalt en verbieden ze gewoon heel Ned.Ik heb me vandaag prima vermaakt in het bos zat alleen met auto een aanhanger tot aan z.n assen in de blub.Lier heeft me gered.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: weeral van dat
« Reactie #21 Gepost op: 03-02-2022, 18:58 »
Betrokkene heeft contact met mij opgenomen om dit voorval aan de kaak te stellen. Ik ben vergevorderd, ik neem zsm met jou contact op voor de puntjes op de i. Deze actie rammelt aan alle kanten.


top van jou ad ben benieuwd hoe dit uit pakt?mag dat wel van de wet zo n net spannen of weet je dat niet?het word namelijk vaker gedaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weeral van dat
« Reactie #22 Gepost op: 17-02-2022, 17:21 »
Het zal best wel mogen. Maar we stellen aan de kaak dat het buitenproportioneel is om dit te doen waar je gewoon met je motor mag rijden. Op andere openbare wegen wordt heel omzichtig kenbaar gemaakt dat er een verkeerscontrole is. Waarom hier niet? De coördinator van deze actie moet weten dat je daar gewoon mag rijden. Iedereen is toch onderhand wel op de hoogte van de uitspraak van het hof in Leeuwarden.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: weeral van dat
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2022, 09:05 »
Het zal best wel mogen. Maar we stellen aan de kaak dat het buitenproportioneel is om dit te doen waar je gewoon met je motor mag rijden. Op andere openbare wegen wordt heel omzichtig kenbaar gemaakt dat er een verkeerscontrole is. Waarom hier niet? De coördinator van deze actie moet weten dat je daar gewoon mag rijden. Iedereen is toch onderhand wel op de hoogte van de uitspraak van het hof in Leeuwarden.

Precies, iedereen wordt geacht de wet te kennen binnen tien dagen na publicatie in de staatcourant... ;)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: weeral van dat
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2022, 23:05 »
Holy cow!  ??? ,
wat een meest vreemde actie is dit zeg!  :'(

Die mannen hebben totaal geen idee hoe snel je daar rijdt als je niemand ziet. Als de politie ineens achter de boom vandaan spring voor een stopteken en 10 meter verder is een vangnet, dan krijg je de kans ook niet om te stoppen.

Stel je rijdt daar 50 km/uur, dat is 13,8 meter per seconden. 2 seconden reactietijd en je bent al 26 meter verder voordat je uberhaupt gaat remmen. In mijn ogen moet dat netje gewoon minimaal 100 meter verder staan, want dit is vragen om ongelukken.

Is er al meer bekend over de afwikkeling van dit voorval?


Waarom staat dit topic niet in "onder ons"?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: weeral van dat
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2022, 23:43 »
Gewoon zien als extra dimensie van het off road rijden.In Amersfoort heeft iemand zich doodgereden op boomstam bij de vlasakkers opgejaagd door de marechaussee.Tis gewoon muis en kat spelletje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: weeral van dat
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2022, 10:00 »
Gewoon zien als extra dimensie van het off road rijden.In Amersfoort heeft iemand zich doodgereden op boomstam bij de vlasakkers opgejaagd door de marechaussee.Tis gewoon muis en kat spelletje.


Ik durf het bijna niet zeggen, maar vandaag of morgen krijgen een paar fanatiekelingen het in hun hoofd om het spelletje eens om te draaien en de jacht op ???...........om te draaien, 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: weeral van dat
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2022, 14:11 »
Tsja geef ze eens ongelijk.
Ik zag inmiddels op Facebook foto's van het gebeuren.
Op 1 staat een boa het slachtoffer te fotografen of te filmen, op de andere staat een boswachter te gniffelen.
Maar goed, in de ogen van het grote publiek zijn het helden dus kunnen ze zich wat permitteren.
Er staat ook dat deze vorm van handhaving juridisch correct is, waar ik niet aan twijfel, maar sta er wel van te kijken. De kans op letsel is toch aanzienlijk lijkt me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: weeral van dat
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2022, 11:51 »
Na de nodige bijstand door kennis van zaken is vandaag een offroad rijder vrijgesproken nadat hij door middel van een vangnet tot stoppen werd gedwongen. Ook heeft deze rijder een officiële klacht tegen iedere opsporingsambtenaar ingediend. Ook een officiële klacht tegen s s i b Team. Dat wil zeggen samen sterk in Brabant. De naam van de team wordt waarschijnlijk in de toekomst s z i b team

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: weeral van dat
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2022, 13:02 »
dank voor de update Ad