Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Schotland  (gelezen 1953 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Schotland
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2022, 16:42 »
Leesvoer over midges https://www.tweevoeter.nl/gezondheid/midges/


Oja alles is duur in de VK. Drank, eten behalve benzine 1,67 pond vergeleken in NL.
Met tweeën uit eten (India) 90 pond voor 2 voorgerechten - 2 hoofdgerechten - 4 cola/water -2 koffie.


Wij hebben alleen maar B&B en of AirB&B gedaan geen hotel vind ik geen snars aan ik wil nml locals ontmoeten en horen waar de leuke restaurants/ pubs om te eten zijn. We hebben dit ongeveer 3 keer per week gedaan en de rest gewoon uit de supermarkten gehaald anders word je zo’n plofkip.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Schotland
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2022, 20:18 »
Ik denk dat je beter naar Wales kan om te crossen daar hebben ze nog bossen. Net zoals de schotten vinden ze er dat ze onafhankelijk willen dacht ik.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Schotland
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2022, 23:33 »
Crossen kan niet met een dikke 240kg GS.Kost je een Cardanklok 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Schotland
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2022, 22:17 »
De NC500 leek ons ook wel wat om in ieder geval een deel van mee te pakken.
Routes zijn altijd welkom als je ze toch al hebt (en nu nog zo zijn). Doorgaans gebruik ik de groene route kaart op mijn Garmin en rij ik van plaats naar plaats. Mijn Garmin verzint namelijk de meest prachtige wegen aan elkaar te knopen en niet zelden komen die over onverharde delen.

Ik heb al van meer mensen gehoord dat vooraf boeken een pre is en dat je vaak ook maar weinig verschil hebt tussen en hotel of een goeie B&B. Mocht je daar nog tips of adressen hebben zijn die meer dan welkom. Ze zijn al niet zo dik bezaaid en 'motor minded' hotels al helemaal niet (in de Eifel loopt het er bijv van over).
Ik schat in dat we omwille van het rijplezier zo max 300km per dag willen rijden. Alles gaat over binnenwegen etc dus dat is dan nog steeds best een stuk.

Misschien een domme vraag maar hoe zit het met tanken daar? Ik begreep dat je daar soms uren kan rijden over de buitenwegen in de Highlands zonder iemand tegen te komen. Dan lijken me tankstations ook niet heel dik bezaaid.


Graag


Welke periode was jij daar?

Dat is heel goed om te horen


Was even zoeken maar heb de routes gevonden, stammen uit 2017.
Ik was er toen eind mei/begin juni. Tanken nooit over hoeven nadenken maar ik kom ook met gemak minimaal 400km ver op m'n eencilinder.
Laat maar weten waar ik de routes heen kan sturen.