Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor verschepen naar Zuid-Amerika  (gelezen 1349 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Motor verschepen naar Zuid-Amerika
« Gepost op: 13-05-2022, 13:02 »
Dag allen,


Ik ben van plan om aan het einde van dit jaar/begin volgend jaar mijn motor (Yamaha XT600e) te verschepen naar het zuiden van Zuid-Amerika om hier een mooie reis te gaan maken. Nu ben ik op zoek naar een partij die hierbij kan helpen. Mijn voorkeur gaat uit naar Argentiniƫ/Chili. Qua vertreklocatie ben ik enigszins flexibel.


Mocht iemand een bedrijf kennen die hierbij kan helpen en ook een contactpersoon op locatie kan regelen die kan helpen met alle importtaferelen dan hoor ik het heel graag.


Groeten,


Bob Schouten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Motor verschepen naar Zuid-Amerika
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2022, 13:08 »
Hoi Bob, je zou even kunnen proberen wat NordCargo voor je kan betekenen. Dat is zelf een reiziger en scheept voertuigen voor klanten over vele delen van de wereld.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Motor verschepen naar Zuid-Amerika
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2022, 13:20 »
[mention]TheHunter [/mention] heb jij nog tips?



Via zijn blog heb ik gelezen dat member in 2013 het vervoer heeft geregeld via DCL in Ridderkerk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Motor verschepen naar Zuid-Amerika
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2022, 14:30 »
villa Kunterbunt in Valparaiso Chili, als die de corona periode nog overleefd hebben. Die hebben ons prima geholpen met terug naar huis verschepen (2x) en het los krijgen bij de douane op de heenweg toen we met de enduro six days Chili mee hebben laten versturen.


Zelf hebben we motoren wel per vliegtuig naar Buenos Aires laten versturen. Loskrijgen op een luchthaven lukte toen (2014) prima zelf met relatief lage kosten. Het vliegen zelf is wel veel duurder dan per schip maar de havenkosten maken dat weer deels goed. Vertraging met een boot is gelijk veel vertraging, dat risico wilden we niet lopen. Vandaar keuze voor vliegen.


zie ook https://weghanahuis.waarbenjij.nu/reisverslag/4367873/gelukt

Varen naar Chili is wel duurder dan de Oostkust natuurlijk.

Overigens is Uraguay ook een super relaxed land. Ook geschikt om vanuit BA een goedkoop ticket het land weer uit te boeken per boot, voor het geval je die moet laten zien om zelf Argentinie in te mogen, die vraag schijn je te kunnen krijgen als je met een enkeltje aankomt. Die hebben wij niet gehad (die vraag) maar wel genoten in Uruguay.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Motor verschepen naar Zuid-Amerika
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2022, 18:27 »
https://www.intime-ham.com/

Verscheept veel motoren naar Zuid-Amerika. Is vanuit Hamburg
Amsterdam to Anywhere...