Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Marokko tracks en huurmotoren gezocht  (gelezen 2222 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Gepost op: 24-02-2023, 19:34 »
Ik droom er al over sinds m'n dochter geboren is, en dat is inmiddels alweer 13jaar geleden, wat gaat de tijd clichématig snel! Marokko verkennen met een offroadmotor, dat moet heerlijk zijn.

Daarom zoek ik via deze weg meer info over de mogelijkheden om een enduro ofzo te huren waar m'n beste maat en ikzelve onze bagage kunnen overgooien en een tiental dagen kunnen doorreizen door dit mooie land. Tracks en suggesties zijn meer dan welkom. De tijd om af te reizen is mei dit jaar en we wilden het eerst met onze eigen motoren doen, maar daar gaat volgens mij toch te veel tijd inzitten om tot daar te geraken, terwijl vliegen zo snel en relatief goedkoop kan. Natuurlijk is het wel pas interessant wanneer je deftige motoren krijgt ter plekke, want dit maakt of breekt een motorvakantie.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en reacties!

Avontuurlijke groeten,

Bert
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2023, 21:38 »
Motoren met Nord Cargo naar Malaga laten transporteren. Zelf vliegen, na aankomst met motor op de boot volgende morgen zit je in Marokko.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2023, 06:32 »
Zit Peter Buitelaar daar nog steeds met z'n verhuur bedrijf?

Deze Peter:

https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=11492.0
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2023, 07:47 »
ik ga begin april nog eens en huur motoren bij Loc2roueshttps://bm-attitude.com/ in Marrakesh reeds gedaan en tevreden,
persoonlijk vind ik een enduro niet nodig veel mooie asfaltwegen en prachtig kronkelende banen, rijden en genieten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2023, 11:33 »
Mei? Wat is dan de temp. Daar?

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2023, 12:30 »
Ik droom er al over sinds m'n dochter geboren is, en dat is inmiddels alweer 13jaar geleden, wat gaat de tijd clichématig snel! Marokko verkennen met een offroadmotor, dat moet heerlijk zijn.

Daarom zoek ik via deze weg meer info over de mogelijkheden om een enduro ofzo te huren waar m'n beste maat en ikzelve onze bagage kunnen overgooien en een tiental dagen kunnen doorreizen door dit mooie land. Tracks en suggesties zijn meer dan welkom. De tijd om af te reizen is mei dit jaar en we wilden het eerst met onze eigen motoren doen, maar daar gaat volgens mij toch te veel tijd inzitten om tot daar te geraken, terwijl vliegen zo snel en relatief goedkoop kan. Natuurlijk is het wel pas interessant wanneer je deftige motoren krijgt ter plekke, want dit maakt of breekt een motorvakantie.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en reacties!

Avontuurlijke groeten,

Bert

Toevallig loopt op MF een draadje over motortransport naar Malaga, zodat je met je eigen motor kan gaan als je geen goede verhuurder kunt vinden.

https://www.motor-forum.nl/threads/motor-transport-spanje.468908/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2023, 12:50 »
Mei? Wat is dan de temp. Daar?
Dit haal ik zo van Google: Gemiddeld is het maximaal 24°C in mei in Marokko en minimaal rond de 16°C. Er valt in mei op 5 dagen neerslag met een totaal van 6 mm en is deze maand 26 dagen droog in Marokko.

Post Merge: 25-02-2023, 12:51
Zit Peter Buitelaar daar nog steeds met z'n verhuur bedrijf?

Deze Peter:

https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=11492.0
Die heb ik een mail gestuurd, maar nog geen reactie. Zijn site is offline...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2023, 14:56 »
Ik hoop met je mee.Heb al 35 plus meegemaakt in Februari.En buitelaar is volgens mij z.on beetje verdwenen.Zat laatste jaren in spanje.Beetje met gebruiksaanwijzing.Maar daar ken ik er meer van.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2023, 11:25 »
Peter Buitelaar werkt tegenwoordig onder de naam Agharasse Adventure Travel. Nog steeds (of weer) vanuit Ouarzazate.
Is veel met de auto onderweg, zie:



(8) Agharasse Adventure Travel - Video's | Facebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2023, 09:28 »
Toevallig loopt op MF een draadje over motortransport naar Malaga, zodat je met je eigen motor kan gaan als je geen goede verhuurder kunt vinden.

https://www.motor-forum.nl/threads/motor-transport-spanje.468908/
Ik moet zeggen dat die prijzen wel duur zijn. Dan lijkt huren mij een beter optie...nu nog betrouwbare huurmotoren vinden, of toch zelf alles op een aanhanger naar Malaga rijden.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2023, 09:52 »
Reken op 500 ltr brandstof ff op en neer naar MalagaPlus  2 overnachtingen als je niet in één. Keer 2000km plus kan rijden.€24.59 aan tol voor frankrijkDoen we niet flauw over 4000 km onder je auto doorrollen.En je komt zo fris als een hoentje aan in malaga :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2023, 12:03 »
Inderdaad, effe snel een ruwe berekening laat toch zien dat zelf rijden niet meteen heel veel goedkoper is in vgl met transport en vliegticket. Wat lijkt Marokko plots ver weg... ;-)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2023, 17:00 »
ik betaal ongeveer  100 euro per dag voor een huurmotor en 400 euro heen en terug naar Marrakech met 20 kg bagage dat kan goedkoper maar ben niet vrij om mijn datums te kiezen, éénmaal ginds kost het niet zoveel meer.
daarvoor kan je je eigen motoren niet naar daar brengen als het voor een korte periode is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2023, 17:42 »
Hoe zit het dan met wat krassen en schade jacinto?Dat grapje heeft ons eens €950 gekost.Nog net de borg niet helemaal weg van de creditcar.Anders zou het zo opvallen stelletje ongedierte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Marokko tracks en huurmotoren gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2023, 18:28 »
Worden er vooraf en erna foto’s gemaakt van je huur motor door de verhuurder?
Ik maak altijd bij huur auto foto’s van de krassen /deukjes het heeft mij een hoop geld gescheeld.