Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ktm 450 exc onderhoudsinterval  (gelezen 879 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Ktm 450 exc onderhoudsinterval
« Gepost op: 03-04-2023, 10:05 »
Hoi allen, zie foto. Hoe moet ik dit lezen? Doe je alleen een eerste onderhoud na 3 uur als je de motor gereviseerd hebt? En daarna elke 15uur?Of anders gezegd, is het nodig steeds elke 3 uur olie en oliefilters te vervangen?

Ik denk dat het met de kleine carterinhoud best goed us om vaak olie te vervangen, maar de oliefilters kunnen toch wel langer mee?




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Ktm 450 exc onderhoudsinterval
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2023, 10:54 »
eerste kolom ("1. service" ofwel first service) is voor de allereerste beurt na aflevering, daarna geldt 2e kolom voor periodiek onderhoud.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Ktm 450 exc onderhoudsinterval
« Reactie #2 Gepost op: 04-04-2023, 07:40 »
En dit is voor competitief gebruik, als jij off road rijdt en geen enduro's dan kan je dit misschien wel verdubbelen. 1000-2000km op een oliewissel is geen probleem. Lees maar eens over wereldrijzigers op een 500EXC.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Ktm 450 exc onderhoudsinterval
« Reactie #3 Gepost op: 04-04-2023, 20:57 »
Dank voor jullie reacties.
Ik heb me strak gehouden aan de eerste olie en oliefilter wissel na drie uur. En ik rij (nog) best braaf.
Nu vond ik het wel wat mal om nu alweer na nog eens 500km / 8uur verder meteen weer olie en oliefilters te gaan wisselen?

Ik denk dat ik na 100km/2u olie ga verversen en de twee zeefjes controleer (en verder de klepspeling).
Die oliefilters doe ik later wel. Die zijn toch niet zo gauw verstopt of gescheurd, toch?
Het luchtfilter heb ik net ververst.

Groet, D